Τους πρώτους μήνες έλευσης της τρόικας στην Ελλάδα, το μακρινό 2010, τα στελέχη της, που είχαν την εντολή να εντοπίσουν και να βελτιώσουν τις οικονομικές αρρυθμίες, είχαν εντυπωσιαστεί με ένα χαρακτηριστικό της χώρας. Τις υψηλές δαπάνες των Ελλήνων για την εκπαίδευση των παιδιών τους: Ξένες γλώσσες, φροντιστήρια, τεχνολογική κατάρτιση, σπουδές στο εξωτερικό. Στην πορεία αντελήφθησαν ότι όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα το ταλέντο να περισσεύει στη χώρα, οι δομές της οποίας όμως το ενταφίαζαν. Εξ ου και η εκδήλωση αργότερα του brain drain με τη φυγή 400.000 επιστημόνων στο εξωτερικό για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα στους δείκτες ανταγωνιστικότητας κάνει «παρέα» με τη Σρι Λάνκα, τη Γουατεμάλα και το Μπουτάν, αλλά εμφανίζει πολύ καλές επιδόσεις στις κατηγορίες «Υγεία και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» και «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Κατάρτιση».
Οι παραπάνω σκέψεις έγιναν με αφορμή την έλευση της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων Tesla στην Ελλάδα. Οχι βεβαίως σε επίπεδο παραγωγής, αλλά με τη δημιουργία ενός μικρού γραφείου έρευνας και ανάπτυξης, το οποίο θα εγκατασταθεί στον Δημόκριτο στην Αγία Παρασκευή και θα στελεχώνεται από περίπου 10 εξειδικευμένους νέους έλληνες μηχανικούς. Στόχος των ελλήνων επιστημόνων είναι περιορισμένες δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης τεχνολογίας ηλεκτρικών κινητήρων μέσω στενής συνεργασίας με την ομάδα της Tesla στις ΗΠΑ.

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η Tesla που διευθύνεται από τον χαρισματικό Ελον Μασκ ήταν η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη αυτονομία μπαταρίας προκαλώντας επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.

Ηδη τρεις Ελληνες είναι οι βασικοί σχεδιαστές ηλεκτροκινητήρων της Tesla στις ΗΠΑ και ο Ελον Μασκ δεν είχε κανέναν ενδοιασμό να ιδρύσει ένα γραφείο Ερευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα για να ανακαλύψει νέα ταλέντα.
Ο,τι δεν κάνουμε εμείς δηλαδή. Στους δείκτες ανταγωνιστικότητας και στην κατηγορία «Συνεργασία πανεπιστημίων και βιομηχανίας σε Ερευνα και Ανάπτυξη» η Ελλάδα βρίσκεται στην 129η θέση, μεταξύ 137 οικονομιών! Καλωσορίζουμε λοιπόν την Tesla στην Ελλάδα με την προοπτική –γιατί όχι; –και τη δημιουργία στο μέλλον παραγωγικής μονάδας. Αρκεί να μην έχουμε καμιά ανάρτηση του συμβούλου Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πρωθυπουργού κ. Νίκου Καρανίκα του στυλ: «Στα τσακίδια και η Tesla», όπως έκανε με την Εldorado Gold.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ