από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018
 
 

Πανεπιστήμια και Πανεπιστημιακοί: Πέντε μύθοι και μία πραγματικότητα

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι είναι κατά κανόνα άνθρωποι χαμηλών τόνων. Είναι άνθρωποι καταξιωμένοι στο χώρο τους που έχουν συνηθίσει να δουλεύουν αθόρυβα και δεν τους ενδιαφέρει ούτε η δημοσιότητα καθ’ εαυτή ούτε η προβολή από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Με άλλα λόγια, νοιάζονται περισσότερο για την ουσία και όχι για το φαίνεσθαι, για το παραγόμενο έργο και όχι για τη διαφήμισή του. Αυτό ακριβώς ήρθε η ώρα να το πληρώσουν! Σε μια κοινωνία όπου για να ακουστείς πρέπει να φωνάξεις και για να σε προσέξουν πρέπει να προκαλέσεις είναι φυσικό να έχουν χάσει οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι τη μάχη για τη σωστή ενημέρωση της κοινής γνώμης σε θέματα που τους αφορούν. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η παντελής σχεδόν απουσία των κινητοποιήσεων τους από τα ΜΜΕ, σε αντίθεση με τις κινητοποιήσεις άλλων λειτουργών του δημοσίου. Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι αυτή η δημόσια βαθιά σιωπή γύρω από το μισθολόγιο των Πανεπιστημιακών.

Το πρόβλημα είναι πολύ ευρύτερο και πολύ χειρότερο και έχει να κάνει με το γεγονός ότι η κοινωνία σήμερα έχει μια τελείως στρεβλή εικόνα για το ελληνικό Πανεπιστήμιο: ακούει όλους τους άλλους να μιλούν για αυτό εκτός από αυτούς που ξέρουν! Η στρεβλή αυτή εικόνα είναι αποτέλεσμα της επίσημης και ανεπίσημης προπαγάνδας των τελευταίων χρόνων και της αποδεδειγμένης αδυναμίας των Πανεπιστημιακών να το υπερασπιστούν σε επίπεδο επικοινωνιακής πολιτικής. Ο Έλληνας πολίτης έχει σήμερα πέντε τουλάχιστον μύθους στο μυαλό του, για το Πανεπιστήμιο και τους Πανεπιστημιακούς. Ας τους δούμε εν συντομία.

1. Οι Πανεπιστημιακοί δεν εργάζονται (ίσως μάλιστα κάποιοι να θεωρούν ότι δεν υπάρχει πιο τεμπέλικη κοινωνική ομάδα από τους καθηγητές των Πανεπιστημίων!). Η πραγματικότητα είναι ότι οι Πανεπιστημιακοί έχουν τόσο φόρτο εργασίας που δεν προλαβαίνουν να δουν τις οικογένειές τους και να ξεκουραστούν! Το πολύπλευρο έργο τους (διδακτικό, ερευνητικό, διοικητικό) με τις δεκάδες πτυχές που κάθε πλευρά εμφανίζει (ας πάρουμε ως παράδειγμα το διδακτικό: προετοιμασία μαθημάτων, διδασκαλία, ανάθεση εργασιών, διόρθωση εργασιών, συνεργασία με φοιτητές, εξετάσεις, διόρθωση εκατοντάδων – κατά περιπτώσεις και χιλιάδων – γραπτών, διπλωματικές εργασίες, παρακολούθηση διδακτορικών διατριβών, σεμινάρια, κλπ.) για να εκτελεστεί κανονικά απαιτεί όχι μόνο πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στο Πανεπιστήμιο, αλλά καθημερινή εργασία τουλάχιστον 10-12 ωρών, τις περισσότερες φορές ακόμα και τις Κυριακές (εννοείται ότι στην πράξη δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ πενθήμερο!). Εδώ τίθεται και το θέμα των περίφημων καλοκαιρινών διακοπών! Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, π.χ., αυτές περιορίζονται μόνο στον Αύγουστο, αλλά και πάλι δεν είναι διακοπές (!) γιατί όποιος δεν διορθώνει ακόμη γραπτά εξετάσεων βρίσκει ευκαιρία να ασχοληθεί απερίσπαστος με το ερευνητικό του έργο που κατά κανόνα μένει πίσω λόγω των άλλων τρεχουσών υποχρεώσεων! Η πραγματικότητα, λοιπόν, είναι ότι στην ουσία οι Πανεπιστημιακοί δεν έχουν ελεύθερο χρόνο!

2. Οι αμοιβές των Πανεπιστημιακών είναι τεράστιες και πρέπει να περικοπούν δραστικά. Η πραγματικότητα είναι ότι οι μισθοί των Πανεπιστημιακών στην Ελλάδα είναι όχι μόνο ασύγκριτα χαμηλότεροι από τους μισθούς  των πανεπιστημιακών σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ή άλλων δημόσιων λειτουργών στην Ελλάδα (!), όχι μόνο εξωφρενικά χαμηλότεροι από τους μισθούς, π. χ., των υπαλλήλων της Βουλής (!!), αλλά και προκλητικά χαμηλότεροι από μισθούς υπαλλήλων των ΔΕΚΟ, αποφοίτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (!!!). Επειδή, όμως, εδώ χρειάζονται αριθμοί, ας αναφέρουμε τις μηνιαίες αποδοχές που θα παίρνουν οι Πανεπιστημιακοί μετά τις δραστικές περικοπές του 17,5% : Λέκτορας: 950 Ευρώ, Επίκουρος: 1300 Ευρώ, Αναπληρωτής: 1500 Ευρώ, Πρωτοβάθμιος Καθηγητής.: 1800 Ευρώ! Αναφερόμαστε, βεβαίως, σε καθαρές συνολικές αποδοχές και όχι σε βασικό μισθό. Η πραγματικότητα, λοιπόν, είναι ότι οι μισθοί αυτοί δεν αντιστοιχούν ούτε στα προσόντα των καθηγητών του Πανεπιστημίου, ούτε βέβαια στο προσφερόμενο έργο. Δείχνουν πώς η πολιτεία αντιλαμβάνεται την αξιοκρατία και πώς ιεραρχεί τις προτεραιότητές της. Πρόκειται για απαξίωση του Πανεπιστημίου, των λειτουργών του και της ίδιας της γνώσης και αυτό θα πρέπει να προβληματίσει την κοινωνία, γιατί την κυβέρνηση δεν φαίνεται να την προβληματίζει.  

3. Οι Πανεπιστημιακοί αμείβονται από ερευνητικά προγράμματα. Η πραγματικότητα είναι ότι τα προγράμματα αυτά (α) είναι ανταγωνιστικά και θα πάρει κάποια από αυτά ένα πολύ μικρό ποσοστό Πανεπιστημιακών (10% περίπου;), και (β) δεν στοχεύουν στο να αυξήσουν τις αποδοχές των καθηγητών, αλλά στο να προωθήσουν την έρευνα και να απασχολήσουν σε αυτή νέους επιστήμονες, μεταπτυχιακούς φοιτητές, κλπ.  Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι ένα μέρος αυτών των προγραμμάτων γίνεται υπό την εποπτεία καθηγητών, οι οποίοι δεν λαμβάνουν καμία αμοιβή (λαμβάνει μόνο το Πανεπιστήμιο ένα ποσοστό της τάξεως του 7%) και προσφέρουν την γνώση, την εμπειρία, την προσπάθεια και τον χρόνο τους για να έχουν την ικανοποίηση της επιτυχίας του προγράμματος. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

4. Οι Πανεπιστημιακοί δεν θέλουν την αξιολόγηση. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτός είναι ο αστειότερος των μύθων! Οι Πανεπιστημιακοί αξιολογούνται σε κάθε βήμα τους και δεν αναφέρομαι στην καθημερινή αξιολόγηση από τους φοιτητές τους – αξιολόγηση που εισήχθη επίσημα και θεσμικά πλέον και στο ελληνικό Πανεπιστήμιο. Αναφέρομαι στις αλλεπάλληλες αξιολογήσεις που υφίσταται ο Πανεπιστημιακός δάσκαλος για να προσληφθεί (συνήθως στη χαμηλότερη βαθμίδα του Λέκτορα σε ηλικία λίγο πριν ή και μετά τα 40), να μονιμοποιηθεί και να εξελιχθεί κάθε φορά στην επόμενη βαθμίδα. Οι Πανεπιστημιακοί είναι οι μόνοι δημόσιοι λειτουργοί οι οποίοι δεν εξελίσσονται με τα χρόνια υπηρεσίας! Πρέπει να παρουσιάσουν κάθε φορά αξιόλογο πρωτότυπο ερευνητικό έργο που θα προάγει την επιστήμη τους. Η πραγματικότητα, επομένως, δείχνει πως ούτε την φοβούνται ούτε προσπαθούν να την αποφύγουν την αξιολόγηση οι Έλληνες Πανεπιστημιακοί. Σε επίπεδο Τμημάτων, επίσης, έχει προχωρήσει η διαδικασία εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης κανονικά κατά τα διεθνή πρότυπα.

5. Οι Έλληνες Πανεπιστημιακοί δεν είναι ανταγωνιστικοί/ τα ελληνικά Πανεπιστήμια βρίσκονται πολύ χαμηλά στις διεθνείς αξιολογήσεις.  Όπως και οι προηγούμενοι μύθοι, είναι και αυτός αποτέλεσμα (σκόπιμης;) διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Όταν παρουσιάζονται διεθνείς αξιολογήσεις δεν μπαίνει κανένας σχολιαστής στον κόπο να κρίνει και να σταθμίσει τα κριτήρια με τα οποία γίνονται αυτές οι αξιολογήσεις. Αν γινόταν αυτό, θα μπορούσε κάποιος να πει πολλά για τις συνθήκες που οδηγούν το ελληνικό Πανεπιστήμιο σε μειονεκτική θέση εκκίνησης: χαμηλή χρηματοδότηση, αναλογία διδασκόντων διδασκομένων, οργάνωση βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, κλπ. Όμως αυτά δεν συζητούνται ποτέ σοβαρά και οι αξιολογήσεις αυτές εκλαμβάνονται ως εκφραστές της απόλυτης αλήθειας. Ας δεχτούμε, λοιπόν, κι εμείς, ότι η τελευταία διεθνής αξιολόγηση που είδε το φως της δημοσιότητας (QS World University Ranking) αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα στον χώρο των Πανεπιστημίων.

Σύμφωνα με αυτή το Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται στη θέση 501-550 στο σύνολο των 700 ιδρυμάτων που περιλαμβάνει ο κατάλογος. Οι τίτλοι των σχετικών δημοσιευμάτων του τύπου ήταν: «Χαμηλή η παγκόσμια κατάταξη των ελληνικών Πανεπιστημίων», «Κάτω από τη βάση τα ελληνικά Πανεπιστήμια», κ. τ. ο. Το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων ήταν βεβαίως ανάλογο. Ας δούμε, όμως, τι δεν λέγεται: Τα 700 αυτά ιδρύματα είναι τα θεωρούμενα καλύτερα σε όλον τον κόσμο σε σύνολο 20.000 περίπου ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή, για να περιορίσουμε τον αριθμό, σε σύνολο 8.000 περίπου πλήρως πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Αυτό σημαίνει – για να μείνουμε στον δεύτερο αριθμό – ότι τα 700 ιδρύματα αντιπροσωπεύουν το 10% περίπου του συνόλου. Αν τώρα ακολουθήσουμε τον δεύτερο από τους παραπάνω τίτλους στη λογική των βάσεων και μεταφέρουμε την αριθμητική αξιολόγηση στην κλίμακα του 10 – γνωστή μας από τα χρόνια του Δημοτικού ακόμα – τότε βλέπουμε ότι μιλάμε για 700 άριστα Πανεπιστήμια γιατί όλα βρίσκονται μεταξύ 9 και 10.

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών, π.χ., βρίσκεται κοντά στο 9,4 και δεν μπορούμε να γράφουμε ανεύθυνα ότι είναι κάτω από τη βάση! Δεν είμαστε βέβαια ευχαριστημένοι! Θα θέλαμε να είμαστε μέσα στα 100 πρώτα Πανεπιστήμια και γιατί όχι και στα 10 πρώτα, αλλά για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται στήριξη και εμπιστοσύνη από την κοινωνία και την πολιτεία και όχι τρικλοποδιές και παραπληροφόρηση.

Αυτοί οι μύθοι δεν είναι οι μόνοι! Υπάρχουν και άλλοι! Η πραγματικότητα, όμως, είναι μία. Στην Ελλάδα, που διέρχεται σήμερα μία από τις μεγάλες κρίσεις της ιστορίας της, η πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όπως και η εκπαίδευση γενικότερα, μπορεί και πρέπει να προσφέρει ελπίδα και διέξοδο. Όσοι, λοιπόν, την απαξιώνουν ας γνωρίζουν ότι στην ουσία επιχειρούν να της στερήσουν αυτή τη δυνατότητα και ότι οι ευθύνες τους για το μέλλον της χώρας είναι τεράστιες.

* Ο κ. Δ. Καραδήμας είναι Επίκουρος Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (70)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Μακάρι να ήταν έτσι... | 19/11/2014 19:00
    Μακάρι όλοι οι καθηγητές να δούλευαν όντως τόσο πολύ! Από την πορεία μου στα ελληνικά Α.Ε.Ι. αυτό που διαπίστωσα είναι ότι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι καθηγητές (με μεγάλο ερευνητικό και διδακτικό έργο), αλλά υπάρχουν και άλλοι τόσοι που μόνο πανεπιστημιακοί δεν θα έπρεπε να είναι και απορεί κανείς πώς έγιναν (π.χ. 50 χρονών και ερευνητικό έργο 2 δημοσιεύσεις).
    Ανώνυμος / η
    απάντηση184
     
     
    Τι λέει αυτός ; | 17/08/2014 22:03
    Εγώ έχω στην πολυκατοικία μου κάποιον που είναι καθηγητής σε περιφερειακό πανεπιστήμιο και νόμιζα ότι είναι συνταξιούχος....μετά από πολύ καιρό κατάλαβα ότι πρέπει να πηγαίνει κάποιες μέρες το μήνα. Οι μόνοι που δουλεύουν είναι οι καθηγητές της Ιατρικής ... έχουν μεγάλη πελατεία..... αφιλοκερδώς βέβαια... πρόκειται για λειτουργούς και θεράποντες της επιστήμης. Κάτι φιλοσοφικές , πάντειοι , νομικές κλπ αν τους βρεις ποτέ θα είσαι πολύ τυχερός.
    Παντελής
    απάντηση1732
     
     
    Που πας ρε Καραδήμα.... | 17/08/2014 20:31
    Η δεν ξέρεις τι σου γίνεται ή μας δουλεύεις χοντρά. Τα διαβάζουν πανεπιστημιακοί και γελάνε.... Δεν αξίζει να αναλύσω γιατί αυτά που γράφεις είναι όλα ψέματα . Και τα 5 είναι πραγματικότητα και πολλά άλλα που δεν αναφέρεις.... Επίκουρο στην Φιλοσοφική ...που δουλεύει 10-12 ώρες την ημέρα και Σάββατα και Κυριακές και κάνει ....και έρευνες δεν πίστευα να βρω και όμως υπάρχει και λέγεται Καραδήμας (όχι Καραμήτρος)....
    Π.Ε.
    απάντηση824
     
     
    Ο Κ.ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΄μήπως δε βλέπει τι γίνεται στα ελληνικά πανεπιστήμια; | 24/06/2014 00:37
    για αυτά που παραθέτω από τον οικονομικό έλεγχο του υπουργείου τί έχει να μας πει ο κ. Καραδήμας; Όργιο σπατάλης και κακοδιαχείρισης σε ΑΠΘ και ΠΑΜΑΚ Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014, 22:54 1 Όργιο κακοδιαχείρισης και σπατάλης του δημόσιου χρήματος, αδιαφανείς και παράτυπες προσλήψεις προσωπικού, όπως επίσης ευρείας έκταση φοροδιαφυγή, διαπίστωσαν ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑ.ΜΑΚ.) και το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙ-Θ). Τα παραπάνω προσωρινά συμπεράσματα προκύπτουν από τον διαχειριστικό - οικονομικό έλεγχο που διενήργησαν σε βάθος 10ετίας (2004-2014) υπάλληλοι της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίου Ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας που είχε παραγγείλει προ 7ετίας ο τότε εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γεώργιος Σανιδάς. Η έρευνα, αφού -στο διάστημα που μεσολάβησε- πέρασε από τα χέρια τριών εισαγγελέων, κατέληξε πρόσφατα στον εισαγγελέα αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Θεσσαλονίκης Αργύρη Δημόπουλο, ο οποίος ανέλαβε να την φέρει εις πέρας. Στο «μικροσκόπιο» των οικονομικών ελεγκτών -σύμφωνα με πληροφορίες- βρέθηκαν οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας (E.Λ.K.E.) των τριών παραπάνω Ιδρυμάτων, όπως επίσης τα διαχειριζόμενα απ΄ αυτά κονδύλια σίτισης των φοιτητών και σπουδαστών. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ανάμεσα στις πιο κραυγαλέες περιπτώσεις που διαπίστωσαν οι ελεγκτές συγκαταλέγονται οι παρακάτω: - προσλήψεις υπαλλήλων που υποτίθεται ότι προορίζονταν για υπηρεσίες φύλαξης, αλλά στην πραγματικότητα κάλυπταν άλλες υπηρεσίες - απασχόληση συγγενικών προσώπων καθηγητών με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με συνέπεια οι προσληφθέντες να θεμελιώνουν δικαιώματα σύμβασης αορίστου χρόνου, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείας ανάγκες - εκτεταμένη φοροδιαφυγή από καθηγητές - μη καταβολή από πανεπιστημιακούς που ιδιωτεύουν ποσοστού 10% επί των ακαθάριστων εσόδων στον ΕΛ.Κ.Ε., όπως είναι υποχρεωμένοι βάσει νόμου - υπε
    ΚΩΣΤΑΣ
    απάντηση513
     
     
    σκέτος υπόκοσμος | 15/06/2013 01:50
    εγώ μπορεί να μην έχω την τεράστια εμπειρία αλλά σε ένα μεταπτυχιακό έδωσα και κατάλαβα πολλά για το σύστημα του ελληνικού πανεπιστημίου και το ποιόν των Ελλήνων καθηγητών....ολόκληρη μαφία για να με βγάλουν έξω και να πάρουν δικούς τους! δεν θέλω να πω λεπτομέρειες για το πως έγινε στη συνέντευξη γιατί μου είπαν ότι μπορεί να σε στοχοποιήσουν αν το αναφέρεις πουθενά και εδώ καταλαβαίνω ότι συμμετέχουν καθηγητές στη συζήτηση...την υπόθεση Αλεξανδρόπουλου την ξεχάσατε; ένας σωστός καθηγητής βρέθηκε σφανταστείτε τι θα γίνεται αν κάποιος μη ημέτερος διεκδικεί μία θέση ΔΕΠ!! η διαφθορά οδήγησε τη χώρα σε αυτή την κατάσταση..
    theodora
    απάντηση3416
     
     
    ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙΑΔΑΣ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΘΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΑΘΛΙΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, ΤΙΣ ΚΛΙΚΕΣ, ΤΟΥΣ ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ, ΤΙΣ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ, ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΤΡΑΤΟΥΣ!!!!! ΝΤΡΟΠΗ!!!!! | 12/05/2013 22:01
    Διορίσθηκα, ως Πτυχιούχος Μόνιμος Υπάλληλος, ΝΠΔΔ, μετά από επιτυχία μου στον Πανελλήνιο Δημόσιο Διαγωνισμό Στο ΝΠΔΔ που υπηρετώ, τα τελευταία 13 έτη έγιναν εκατοντάδες προσλήψεις, χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το απόλυτο καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων. Σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας, μια συνεχής και διαρκής ηθική παρενόχληση (mobbing) και ένας επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός και συστηματική εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying), είναι βέβαιον, ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων-θυμάτων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους. Φυσικό είναι τα μέλη της οικογενειοκρατίας να χαρακτηρίζουν δήθεν ικανούς τα μέλη τους και τους εκτός οικογενειοκρατίας δήθεν ακατάλληλους. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, που ζητά το υπουργείο, σε ένα τέτοιο καθεστώς οικογενειοκρατίας, παράνομων προσλήψεων αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, κλικών, κομματισμού, ημετέρων, ανομίας, διαπλοκής κ.λπ., εξυπακούεται ότι σε κάθε περίπτωση θα είναι αναξιόπιστο. Αυτό είναι ο νέος Καιάδας για να σώσουν την οικογενεικρατία, τους αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, την διαπλοκή, την ανομία, τις "φαμίλιες",τους ημέτερους, τους κομματικούς στρατούς. Στο καθεστώς οικογενειοκρατίας, τους έξω από αυτήν, τους εξαναγκάζουν σε αδράνεια (στο ψυγείο). Τα μέλη της οικογενειοκρατίας αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία, εκλέγουν με την ψήφο τους υπηρεσιακά συμβούλια, διοικήσεις, συλογικά όργανα, τοποθετούνται αναξιοκρατικά προϊστάμενοι κ.λπ. Είναι αστείο να ζητά το υπουργείο συμλήρωση ερωτηματολογίου, για το τι κάνει υπάλληλος-θύμα των πιο πάνω και μάλιστα με την επιβεβαίωση των προϊσταμένων, δηλαδή της ίδιας της οικογενειοκρατίας κ.λπ.!!!!!!!! Μετά από προσωπική οδυνηρή εμπειρία μου, που λαμβάνει χώρα τα τελευταία περίπου 2,5 έτη, ως υπάλληλος, εκθέτω τις απόψεις μου για τα εξής: Επιβάλλεται άμεσα η Νομοθ
    Α. Π.
    απάντηση253
     
     
    ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΕΓΩ ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΣ | 13/03/2013 20:12
    ελληνικό αει = αναξιοκρατία καρεκλοκένταυροι κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων Να εφαρμοστεί αξιοκρατία για να παίρνει ο καθηγητής 5000 ευρώ μισθό και ότι άλλο του αξίζει. Μια Ζωη Θα Ειστε Τελευταιοι Διοτι Εχετε 5 Τσιρακια Απο Τις Παραταξεις Να Παιρνουν Τα Προγραμματα Και Οι Αριστοι Να Μενουν Στην Απ' Εξω. Ας Το Κλεισουν Να Τελειωνουμε.
    Νίκος
    απάντηση2818
     
     
    Αμάν πια με τις "αλήθειες"... | 12/01/2013 12:31
    Ο καθένας μπορεί από την μεριά του να έχει δίκιο ή να έχει "μάρτυρας" κάποιων καταστάσεων. Αυτό είναι διαφορετικό από τις βλακείες που ακούγονται από κάποιους άσχετους... ΠΟΤΕ δεν υπήρχαν οι μισθοί "Καθηγητής 3300 Αναπληρωτής 2900 Επίκουρος 2500 Λέκτορας 2100". Εκτός αν αναφερόμαστε σε μικτούς μισθούς μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας. Είναι γνωστό ότι μετράει τι λαμβάνεις στο χέρι και ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι οι πιο μορφωμένοι της Ελληνικής κοινωνίας και χαρακτηρίζονται ως Ανώτατοι Δημόσιοι Λειτουργοί (βλέπε Σύνταγμα). Θα έπρεπε να λαμβάνουν τουλάχιστον τόσα στο χέρι από τα πρώτα χρόνια υπηρεσίας και όχι μόνο στο μυαλό κάποιων....
    No_name
    απάντηση284
     
     
    misthologika | 10/11/2012 15:20
    Με βαση τις τελευταίες μειώσεις ένας αναπληρωτής καθηγητής θα παιρνει 1600 ευρώ με άνω των 15 ετών προυπηρεσία Από αυτά θα πρεπει να πληρωσω τα εξοδά μου, να χρηματοδοτήσω τα βιβλία μου, τα συνεδριά μου κτλ Θελω να παραιτηθώ και να με διορίσετε καθαρίστρια στη Βουλή με μισθό 1900 ευρώ το μήνα Χαλάλι οτι θυσίασα τα καλυτερα μου χρονια διαβάζοντας, και τα μεταδιδακτορικα με κόπο και αιμα ψυχής....
    αναπληρώτρια καθηγήτρια σε αει
    απάντηση429
     
     
    5 Αληθειες | 27/10/2012 22:30
    Κυριε Καραδημα ολα σωστα αλλα δεν εξετασατε την αλλη πλευρα του ζητηματος δηλαδη 1ον Πολλοι συναδελφοι σας ανεδαφικα εχουν θεσεις χωρις προσοντα 2ον Προωθουν στο Ευδοξο βιβλια τους ειναι δεν ειναι επαρκη για την διδασκαλια του μαθηματος 3ον Περικοπτουν προγραμματα σπουδων για να αναγκαζονται οι φοιτητες να ακολουθουν μεταπτυχιακα του εκαστοτε καθηγητη 4ον Οι φατριες μεταξυ του κυκλου σας 5ον Η εξασκηση ελευθερου επαγγελματος απο μεριδα πανεπιστημιακων και τελος οι μισθοι ακουμπουσαν προ κρισεως Καθηγητης 3300 Αναπληρωτης 2900 Επικουρος 2500 Λεκτωρ 2100 Απο εναν φοιτητη
    Ακης Βασιλειαδης ( ιεροσπουδαστης )
    απάντηση1523
     
     
    Δύο όψεις σε ένα νόμισμα | 26/10/2012 16:17
    Δυστυχώς αυτά που γράφετε είναι μόνο η μία πλευρά. Οι καθηγητές μπορεί να περνούν από αξιολογήσεις για να γίνουν λέκτορες και για να ανέβουν βαθμίδα αλλά άλλο η αξιολόγηση του ερευνητικού έργου και άλλου του διδακτικού. Όπως υπάρχουν καθηγητές που ενδιαφέρονται να κάνουν σωστά και τα δύο, υπάρχουν άλλοι τόσοι (περισσότεροι), οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για την έρευνα τους ή για το γραφείο που διατηρούν εκτός Πανεπιστημίου. Υπάρχουν ακόμα ακόμα, καθηγητές οι οποίοι ανταγωνίζονται τους φοιτητές τους. Για όλους αυτούς δεν έχετε να πείτε τίποτα; Δεν τους συναντήσατε ποτέ στην πορεία σας;
    Δήμητρα
    απάντηση108
     
     
    Δεν αντιλέγει κανείς ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις... | 14/10/2012 10:51
    Κανένας δεν αμφισβητεί ότι στα Ελληνικά Πανεπιστήμια υπάρχουν καθηγητές που σέβονται τον προορισμό τους, που κάνουν με υπευθυνότητα τη δουλειά τους, που σέβονται τους φοιτητές και τις θυσίες των γονιών για να σπουδάσουν τα παιδιά τους και βεβαίως αυτοί οι ολίγοι εργάζονται σκληρά και αμείβονται πενιχρά για το έργο τους. Όμως υπάρχουν και κάποιοι, οι περισσότεροι θα έλεγα, που τίποτα δεν λογαριάζουν. Το μόνο που κάνουν είναι να 'βολεύουν' τα συγγενικά τους πρόσωπα σε θέσεις και αξιώματα και, με εξωθεσμικές δραστηριότητες, να δυναμιτίζουν το έργο των συνεπών και μη διεφθαρμένων. Αυτή είναι η εικόνα των Πανεπιστημιακών και οι αναβολές στις εξεταστικές δεν αφήνουν περιθώρια για κάτι άλλο!!!
    Eleni
    απάντηση139
     
     
    Ελεήστε μας! | 08/10/2012 23:54
    Ένα δάκρυ μόλις κύλησε στο αθώο παιδικό προσωπάκι μου, είναι δυνατόν ; αναρωτήθηκα, με πιάνει η καρδιά μου να τους βλέπω. Βρε παιδιά, βρε παιδια, μην είστε σκληροί, στο κάτω κάτω αδικημένοι άνθρωποι είναι και αυτοί, να αργανωθούμε, να κάνουμε και έρανο αν χρειάζεται, να δημοσιοποιήσουμε την κατάστασή τους, να βρεθεί λύση, ΤΡΟΙΚΑ δώσε μας λεφτά το έχουμε ανάγκη, ποιές συντάξεις και κοινωνικά επιδόματα, εδώ υπάρχει η ανάγκη! Πως μπορείτε να κοιμάστε ήσυχα οταν γωρίζετε!!! Απανθρωπιά!
    Ψυχοπονιάρης
    απάντηση1640
     
     
     
    ο,τι και να πούμε το παιγνίδι είναι χαμένο | 08/10/2012 13:45
    Το άρθρο περιγράφει την αλήθεια όσων από εμάς παλεύουν κάθε μέρα στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια. Ταυτόχρονα υπάρχουν πολλοί (και είναι αυτοί που φαίνονται) που απλά χρησιμοποιούν το πανεπιστήμιο ως μέσο χρηματισμού, οικογενειοκρατίας και βολέματος παρέα με τους πραγματικά διοικούντες που είναι οι φοιτητικές παρατάξεις. Τα σχόλια αναδεικνύουν αυτό που (νομίζει ότι) ξέρει η ελληνική κοινωνία. Μία στρεβλή εικόνα ενταγμένη και αυτή στο γενικότερο κλίμα "για όλα φταίνε οι άλλοι, όσοι είναι έξω είναι καλοί και όσοι είναι μέσα είναι λαμόγια". Ναι καλά.... Δεν πειράζει, συνεχίστε να λιθοβολείτε, ούτως ή άλλως το κακό έγινε. Πιο πολύ αξία στον τόπο αυτό έχει ο κάθε αεριτζής παρά ο δάσκαλος.
    πανεπιστημιακός
    απάντηση5310
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Πρώην φοιτητής στο ελληνικό ΑΕΙ | 07/10/2012 11:58
    Άραγε το συγγενολόι μέσα στο Πανεπιστήμιο τι ρόλο έχει? Τελείωσα σε ΑΕΙ της επαρχίας και ήρθα εξωτερικό,μόνο το τμήμα μας είχε και έχει ακόμη απόσο ξέρω 3 ζευγάρια καθηγητών, σύζυγοι, δεν λέω μπορεί να διήθεταν τα προσόντα αλλά εξετάστηκαν και άλλοι υποψήφιοι με τα αντίστοιχα προσόντα? ΑΠΑΙΤΩ ΜΙΑ ΕΞΗΓΗΣΗ ΚΥΡΙΕ ΚΑΘΗΓΗΤΑ! Περιμένω από κάποιον που μπορεί κατα τα άλλα να είναι έντιμος, να είναι πιο αυστηρός κριτής του εαυτού του, επίσης η αξιολόγηση πραγματικά εμποδίζεται απο τους πανεπιστημιακούς, άραγε η συνθήκη της Μπολόνια που υπογράφηκε από την πολιτική ηγεσία σας θυμίζει κάτι. Οι κλίκες τίποτα?? Η υπόθεση Αλεξανδρόπουλου ίσως??? Μάλιστα, βρίσκομαι σε πλάνη μεγάλη!!!!! Εύχομαι να συνέλθουμε
    Μένω ξύλο με αυτά που βλέπω
    απάντηση3511
     
     
    Αυτή είναι η πραγματικότητα | 06/10/2012 16:01
    Συγχαρητήρια στον συνάδελφο κ. Καραδήμα. Ένα καλογραμμένο άρθρο με σοβαρά στοιχεία και επιχειρήματα, που καθρεπτίζει την πραγματικότητα. Γ. Βαρβούνης Καθηγητής Οργανικής Χημείας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
    Γ. Βαρβούνης
    απάντηση3340
     
     
    Άδικες κατηγορίες | 06/10/2012 03:42
    Όπως τα λέει ο αρθρογράφος, τα ελληνικά πανεπιστημία έχουν πολύ καλό επίπεδο, οι πανεπιστημιακοί εκλέγονται αξιοκρατικά και είναι αφοσιωμένοι στη δουλειά τους, προάγονται δε στην επόμενη βαθμίδα το ίδιο αξιοκρατικά και το μόνο που μένει είναι το 9,4 να γίνει 10. Άρα, αδίκως βοά η κοινωνία!
    Χρύσα
    απάντηση1628
     
     
    πανεπιστημιακές υπερβολές | 06/10/2012 03:25
    Τα παραδείγματα που έχουμε εμείς οι απ' έξω υπόψη μας, δεν είναι ούτε χαμηλών τόνων ούτε εργάζονται αθόρυβα. Όσο για την καταξίωση...
    Tryfon
    απάντηση2117
     
     
     
    Περιγράφει μερικούς....όχι όλους | 05/10/2012 23:36
    Συγκινητικό άρθρο. Δυστυχώς περιγράφει εμένα και κάποιους άλλους συναδέλφους αλλά ξεχνά πολλούς άλλους. Αυτούς της οικογενειοκρατίας, της ανικανότητας, της άγνοιας, της λογοκλοπής, της κλίκας, κτλ παρόμοια!
    TA
    απάντηση468
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων