Ναυπηγείο εκτός Ελλάδας αναζητά η Attica Group προκειμένου να προχωρήσει στη κατασκευή δυο νέων πλοίων της, καθώς, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, αυτή τη στιγμή στα ναυπηγεία που υπάρχουν στη χώρα μας δεν μπορούν να ναυπηγηθούν πλοία διότι είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου. Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση έχει απευθύνει έκκληση στους εφοπλιστές να δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά ναυπηγεία.
Εν τω μεταξύ η εταιρεία προχώρησε τη Παρασκευή σε συνέντευξη Τύπου για τα 20 χρόνια παρουσίας της Superfast Ferries εντός και εκτός Ελλάδας. Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε ότι παράλληλα με την κατασκευή νέων πλοίων (εξετάζεται η πιθανότητα ναυπήγησης ενός μικρού και ενός μεγάλου) αναζητούνται νέοι προορισμοί που μπορούν να εξυπηρετηθούν σε Μεσόγειο, Βόρεια Ευρώπη και Αμερική, ενώ για το λιμάνι του Πειραιά τονίστηκε ότι είναι σχετικά φθηνό, αφού το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρει δεν αξίζει περισσότερο.
Ο διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος της ΑtticaGroupΣπύρος Πασχάλης σημείωσε ότι η εταιρεία προχωρά σε μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό σχεδιασμό και εφόσον οι συνθήκες βελτιωθούν στο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον της Ελλάδας, «τα σχέδια μας θα προχωρήσουν με σκοπό την εφαρμογή τους». Για τις κατασκευές νέων πλοίων είπε ότι είναι πολύ ακριβό σπορ και απαιτούνται επενδυτικά κεφάλαια και ισχυρή χρηματοδότηση από τους μετόχους.
«Μετά από 20 χρόνια ταξιδιωτικής εμπειρίας, έχοντας μεταφέρει πάνω από 12.000.000 επιβάτες, 2.500.000 φορτηγά και 2.500.000 ΙΧ σε Αδριατική, Βαλτική και Βόρειο Θάλασσα, η Superfast Ferries βάζει πλώρη για τα επόμενα 20 χρόνια στοχεύοντας στην ανάπτυξη νέων προορισμών και τη ναυπήγηση νέων πλοίων, προσφέροντας πάντα υπηρεσίες υψηλής ποιότητας», επισημάνθηκε.
Ο κ. Πασχάλης αναφερόμενος στο πρώτο δρομολόγιο που έγινε από την εταιρεία με το πλοίοSuperfastΙ στις 15 Απριλίου 1995 από την Πάτρα για την Αγκόνα, τόνισε ότι αυτό σηματοδότησε μια επανάσταση στις θαλάσσιες διασυνδέσεις, καθώς μειώθηκε η διάρκεια του ταξιδιού κατά 40% από 36 σε 20 ώρες.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή αγορά σε σχέση με τις εξελίξεις στην οικονομία είπε ότιτο 2014 στο δεύτερο και στο τρίτο τρίμηνο υπήρξε μια βελτίωση της ψυχολογίας της πελατειακής βάσης, ωστόσοπρόσθεσε στο τελευταίο τρίμηνο του έτους τα πράγματα θόλωσαν και συνεχίζεται η αβεβαιότητα μέχρι και σήμερα.
«Είναι πράγματι ένας ανασταλτικός παράγοντας εφαρμογής οποιουδήποτε σχεδίου αλλά παρόλα αυτά εμείς μελετάμε δουλεύουμε και εφόσον οι συνθήκες βελτιωθούν θα προχωρήσουμε» τόνισε.
Αναφορικά με τη χρήσηLNGσε πλοία τηςεταιρείας είπε ότι το θέμα απασχολεί την εταιρεία τα τελευταία τρία χρόνια και έχει φτιαχτεί μια εσωτερική ομάδα εργασίας.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία αυτή τη στιγμή συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα επιδοτούμενο της ΕΕ, ωστόσο τόνισε ότι το θέμα της χρήσης φυσικού αερίου στη Μεσόγειο από πλοία της ακτοπλοΐας ακόμα είναι ανύπαρκτο, καθώς δεν υπάρχει εφοδιαστική αλυσίδα και είναι πολύ μεγάλο το κόστος μετατροπής σε ένα υπάρχον πλοίο.
«Είναι ένα θέμα που θέλει ακόμα ωρίμανση και επενδύσεις και από τις ναυτιλιακές εταιρείες για τη μετατροπή των πλοίων αλλά και από φορείς των λιμανιών για τις λιμενικές υποδομές προκειμένου να μπορούν να κατασκευαστούν εγκαταστάσεις για χρήση LNG» δήλωσε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα των λιμανιών και ενόψει της νέας εισόδου επενδυτή για το λιμάνι του Πειραιά, είπε ότι στα περισσότερα λιμάνια της χώρας με λίγες εξαιρέσεις, δεν έχουν γίνει σοβαρές επενδύσεις για αναβάθμισή τους, δεν υπάρχουν σταθμοί επιβατών και οι προβλήτες είναι σε μέτρια ως κακή κατάσταση.
Επίσης υπογράμμισε ότι όταν γίνονται λιμενικά έργα δυστυχώς δεν λαμβάνεται υπόψη η άποψη των χρηστών, δηλαδή των καπετάνιων των πλοίων που προσεγγίσουν τα λιμάνια, με αποτέλεσμα να γίνονται σχεδιαστικά λάθη.
Σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΛΠ ο κ. Πασχάλης είπε ότι είναι κάτι που συζητείται αρκετά χρόνια τώρα και υπάρχει ένας διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ για να βρεθεί νέος ιδιοκτήτης του λιμανιού.
«Εμείς θα περιμέναμε να απαιτηθεί από το νέο ιδιοκτήτη να αναβαθμιστούνε περαιτέρω οι υποδομές του λιμανιού του Πειραιά και το θέμα των χρεώσεων να είναι λογικά συγκρινόμενο με την παροχή υπηρεσίας» τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑtticaGroup.
«Αν βελτιωθούν οι υπηρεσίες εμείς είμαστε διατεθειμένοι να χρεωθούμε μεγαλύτερες τιμές αν όχι θα πρέπει να υπάρξει μία πρόβλεψη ούτως ώστε να μείνουν σε χαμηλά επίπεδα και να βοηθηθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν περάσει τα πάνδημα την τελευταία τετραετία» πρόσθεσε.
H Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των θυγατρικών της εταιρειών Superfast Ferries και Blue Star Ferries με συνολικά 13 πλοία.