Πόσοι θα άφηναν μια «σίγουρη» δουλειά σε πολυεθνική εταιρεία με ευρύ επαγγελματικό αντικείμενο για να ξεκινήσουν ένα υψηλού ρίσκου ιντερνετικό start up, με αντικείμενο τη μουσική, χωρίς καν να γνωρίζουν σε βάθος προγραμματισμό;

Ο ιδρυτής του tape.ly κ. Αλέξανδρος Νικολαΐδης το έκανε χωρίς δεύτερη σκέψη, αφού έβλεπε το διαδικτυακό του εγχείρημα «ως έναν καμβά για έκφραση δημιουργικών ανθρώπων», όπως λέει στο «Βήμα».

Το tape.ly είναι ένα start up με επίκεντρο τη μουσική, μια διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία μουσικόφιλοι από όλο τον κόσμο δημιουργούν καλαίσθητες λίστες συνδυάζοντας μουσικές επιλογές τους με εικαστικά και design, τα διάσημα mixtapes.
Ο κ. Νικολαΐδης εργαζόταν στην PwC ως σύμβουλος στον τραπεζικό κλάδο. «Συνειδητοποίησα ότι μοιραζόμαστε μουσική διαδικτυακά με άχαρο τρόπο που καταστρέφει την εμπειρία της ακρόασης: ακούγοντας και βλέποντας διαφημίσεις ή μέσα από απρόσωπες πλατφόρμες. Ταυτόχρονα η δουλειά μου δεν με γέμιζε. Ετσι παραιτήθηκα και συνδύασα την αγάπη μου για την τεχνολογία και τη μουσική ξεκινώντας το tape.ly» διηγείται.
Ο ιδρυτής του start up σημειώνει ότι δεν γνώριζε παρά ελάχιστο προγραμματισμό και έτσι αναγκάστηκε να μάθει, παράλληλα με την ούτως ή άλλως απαιτητική εργασία του. «Εκανα πιστοποίηση για ορκωτός ελεγκτής και δούλευα 12 ώρες την ημέρα. Και μετά ξενυχτούσα για το tape.ly. Για αρκετούς μήνες δεν έκανα τίποτε άλλο» εξιστορεί.
Το πρώτο mixtape ανέβηκε στις αρχές του 2012 και σταδιακά, όπως λέει, «άρχισε να παίρνει τα πάνω του». «Ολο και περισσότερος κόσμος έμπαινε στο σάιτ και περνούσε ώρες δημιουργώντας προσεγμένες λίστες. Μάλιστα, γρήγορα εμφανίστηκαν και οι πρώτες μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή, όπως η Creation Records» σημειώνει.
Ανάμεσα στους χρήστες της υπηρεσίας συγκαταλέγονται το PBS, το μεγαλύτερο δημόσιο τηλεοπτικό κανάλι της Αμερικής, που επέλεξε το tape.ly για να συνοδέψει ένα αφιέρωμά του για τα 40 χρόνια της χιπ-χοπ μουσικής, το YBCA, κέντρο τέχνης στο Σαν Φρανσίσκο, καθώς και περιοδικά όπως το «Birdee» στη Νέα Υόρκη.
Η εφαρμογή έχει ενσωματωμένη διαλειτουργικότητα τόσο με το δημοφιλές Soundcloud όσο και με το Youtube. Πλέον καταγράφει περισσότερα από 16.000 mixtapes, 200.000 αναπαραγωγές από 35.000 επισκέψεις κάθε μήνα, ενώ ο μέσος όρος παραμονής επισκεπτών στην ιστοσελίδα είναι 15 λεπτά. Οι χρήστες κατά 55% προέρχονται από την Αμερική και ακολουθούν από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εταιρεία έλαβε τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια ύψους 200.000 ευρώ από το Jeremie Openfund II. Το Tape.ly απασχολεί τέσσερα άτομα και βάζει ως στόχο την αμερικανική αγορά.

Tribe Wearables
Εξυπνα… ρούχα στην Κομοτηνή
Η Tribe Wearables μια μετά τη χρηματοδότηση 100.000 ευρώ που έλαβε από το Jeremie Openfund II, αναπτύσσει μια συσκευή με τη μορφή αθλητικής ένδυσης που θα αναλύει την αθλητική δραστηριότητα ενός χρήστη. Στην επιχείρηση από την Κομοτηνή χρησιμοποιούν πρωτοποριακούς τρόπους για να καταγράψουν βιολογικά σήματα από αισθητήρες που κρύβονται στην αθλητική ένδυση, σε πραγματικό χρόνο. Αναλύοντας τα σήματα αυτά (διαθέσιμα σε smartphone, tablet ή Η/Υ) καταλαβαίνουν τι συμβαίνει στους μυς του αθλητή και τι θα πρέπει να αλλάξει για να βελτιώσει την κατάστασή του όσο πιο σωστά και γρήγορα γίνεται. Οι Δημήτρης Στορδόπουλος, Νίκος Αγγελούσης, Γιάννης Βουρβουλάκης και Βαγγέλης Μπαράκος αποτελούν την κύρια ομάδα ενώ υπάρχουν και τέσσερις σύμβουλοι σε Βρετανία, Αμερική και Ταϊβάν για εξειδικευμένα ζητήματα του project. Το πιο σημαντικό γεγονός στην πορεία της εταιρείας ήταν «η στιγμή που καταγράψαμε τα πρώτα βιολογικά σήματα από τους σένσορές μας». Αυτό που φιλοδοξεί να κάνει η Tribe Wearables είναι να προσφέρει ένα mini εργαστήριο και προσωπικό mini προπονητή σε μορφή αθλητικής ένδυσης με ενσωματωμένους αισθητήρες, ανεπαίσθητες για τον τελικό χρήστη και σε ανταγωνιστική τιμή. Μελλοντικά θα χρειαστεί μια δεύτερη πολύ μεγαλύτερη επένδυση για να γίνει παραγωγή του προϊόντος για μαζική κατανάλωση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ