Η κατασκευή νέου τελεφερίκ και η εκτέλεση έργων υποδομής στη Σαντορίνη εξετάστηκαν μεταξύ άλλων θεμάτων σε σχέση με την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των διακινούμενων επιβατών – τουριστών στο νησί, στη σύσκεψη που οργανώθηκε από τον Δήμο και το Λιμενικό Ταμείο Σαντορίνης, ύστερα από αίτημα της Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). Στη σύσκεψη που συμμετείχε και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και πρόεδρος της Ενώσεως Λιμένων Ελλάδος κ. Γ. Ανωμερίτης με προϊσταμένους Διευθύνσεων του Οργανισμού συζητήθηκαν ειδικότερα:

1. Η κατασκευή νέας, σύγχρονης και μεγάλης μεταφορικής ικανότητας μονάδας τελεφερίκ, για τη μεταφορά των τουριστών από τα σημεία αποβίβασης στη Σκάλα – Γιαλό προς τα Φηρά.
2. Η εκτέλεση έργων και η προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού, προκειμένου για την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.
3. Η αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, για να ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες σχεδιασμού και εκτέλεσης έργων, για την εξυπηρέτηση του μεγάλου αριθμού κρουαζιερόπλοιων.
4. Η συντήρηση και επισκευή των υφισταμένων τεσσάρων ναυδέτων και η εγκατάσταση και νέων, πιο ενισχυμένων προκειμένου να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό κρουαζιερόπλοιων, που είναι αναγκασμένα σήμερα λόγω έλλειψης κρηπιδωμάτων να παραμένουν στον όρμο των Φηρών.
5. Η βελτίωση των υποδομών στη Σκάλα Φηρών – Γιαλό με:
i. Την κατασκευή ικανού μήκους κρηπιδωμάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών μεταφοράς επιβατών – τουριστών.
ii. Tην εκβάθυνση σημείων στη θαλάσσια περιοχή κοντά στις παραπάνω εγκαταστάσεις.
iii. Την ενίσχυση του φωτισμού στον χερσαίο χώρο.
iv. Την απελευθέρωση χερσαίου χώρου που έχει καταληφθεί από τα διάφορα καταστήματα και δημιουργεί πρόβλημα στην αποεπιβίβαση των επιβατών – τουριστών.
6. Η επαναλειτουργία του αρχαιολογικού χώρου – προϊστορικής πόλης στο Ακρωτήρι.

Κατά τη σύσκεψη έγινε κατανοητή η αναγκαιότητα των έργων που έθεσε η ΕΕΚΦΝ, ενώ συμφωνήθηκε να κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες για την επίσπευση της εκτέλεσης των έργων. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΛΠ υπογράμμισε την ανάγκη άμεσης αλλαγής του θεσμικού πλαισίου, για τη μετατροπή των μεγάλων λιμανιών σε ανώνυμες εταιρείες, όπως συμβαίνει σήμερα με 12 λιμάνια στη χώρα, ώστε να αποκτήσει και η Σαντορίνη αναβαθμισμένο μοντέλο διοίκησης, λόγω της μεγάλης δραστηριότητας που παρουσιάζει στην κρουαζιέρα. Παράλληλα οι εκπρόσωποι της ΕΕΚΦΝ αναφέρθηκαν και στις προοπτικές της πλήρους απελευθέρωσης του καμποτάζ, για την προσέλκυση περισσοτέρων κρουαζιερόπλοιων, με τη νέα νομοθετική ρύθμιση που ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες στη Βουλή.