Ηθοποιός, τραγουδιστής και τραγουδοποιός, ο Δημήτρης Σαμόλης έχει ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια με τη συμμετοχή του σε δημοφιλείς θεατρικές παραστάσεις, αλλά και χάρη στην ενέργεια του πάνω στην σκηνή όταν ερμηνεύει τα ιδιοσυγκρασιακά ποπ κομμάτια του. Το Σάββατο 28 Απριλίου θα μας δείξει και μία ακόμη πλευρά του σε μια συναυλία αφιέρωμα στο έργο του Νίκου Κυπουργού με τίτλο «Ο Κήπος με τα Χρυσαλιφούρφουρα» που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Κωστής Παλαμάς του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός (Πλατεία Αγ. Γεωργίου, Καρύτση 8, Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 9967562).

Πώς αποφάσισες να κάνεις αυτό το αφιέρωμα στον Νίκο Κυπουργό; Ησουν από τα παιδιά που μεγάλωσαν με τα τραγούδια του για τη «Λιλιπούπολη»;
Αυτό το αφιέρωμα εντάσσεται σε ένα κύκλο συναυλιών με τίτλο «Άνοιξη Βιδωτό Φιλί» όπου καλλιτέχνες κάνουν αφιέρωμα σε έναν έλληνα συνθέτη. Στην κουβέντα λοιπόν με τους διοργανωτές από τον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός, ο Νίκος Κυπουργός είναι ο πρώτος που σκέφτηκα. Για μένα είναι μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση δημιουργού που ακολουθεί ένα δρόμο χωρίς καλούπια τόσο μουσικά όσο και σαν στάση ζωής. Η αλήθεια είναι πως δεν είμαι από τα παιδιά που μεγάλωσαν με τη «Λιλιπούπολη», ήρθα σε επαφή με τα κομμάτια της σε μεγαλύτερη ηλικία. Ωστόσο, ακούγοντας προσεκτικά τη «Λιλιπούπολη» καταλαβαίνεις πως αφενός δεν απευθύνεται μόνο σε παιδιά και αφετέρου το παιδί που έχουμε μέσα μας πάντα διψάει να έρχεται στο φως.

Πως διαμορφώθηκε τελικά το πρόγραμμα της συναυλίας; Θα ακούσουμε τα αγαπημένα σου ή αυτά που θεωρείς ότι πρέπει να ακουστούν; Η αλήθεια είναι πως βρήκα τόσα πολλά αγαπημένα που στο τέλος δυσκολεύτηκα πολύ γιατί έπρεπε να αποχωριστώ αρκετά από αυτά. Σε γενικές γραμμές όμως είχα κατά νου να χωρέσω μέσα στη συναυλία κομμάτια από όλους τους σημαντικούς σταθμούς του συνθέτη, από τα «Μυστικά του Κήπου» και τη «Λιλιπούπολη» μέχρι κομμάτια που έχει γράψει για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Επίσης σημαντικό κριτήριο ήταν και η στιχουργική. Προσπάθησα να συμπεριλάβω όσους περισσότερους στιχουργούς γινόταν, η γκάμα των οποίων εκτείνεται από τη Λίνα Νικολαλοπούλου και τον Μανώλη Ρασούλη μέχρι τη Μαριαννίνα Κριεζή και τους Χάρη & Πάνο Κατσιμίχα.

Δεδομένου ότι ο Κυπουργός έχει γράψει αρκετά τραγούδια για το θέατρο και τον κινηματογράφο, βοηθάει η εμπειρία σου ως ηθοποιός στην ερμηνεία των έργων του; Ως προς το αποτέλεσμα δεν ξέρω, σαν διαδικασία μελέτης όμως σίγουρα. Έτσι κι αλλιώς η έντονη θεατρικότητα των κομματιών είναι σίγουρα ένας από τους λόγους που συνδέομαι μαζί τους. Το ότι είμαι ηθοποιός ούτως ή άλλως επηρεάζει τη στάση μου στα κομμάτια όποια κι αν είναι αυτά, με την έννοια πως κάθε τραγούδι για μένα είναι ένας αυτοτελής μικρός μονόλογος με τη συνθήκη της μελωδίας.

Είναι αυτή η εμφάνιση μια ευκαιρία να εκθέσεις στο κοινό και τη λιγότερο ποπ πλευρά σου; Θα μπορούσε κάποιος να το δει όπως το λες – εδώ βέβαια τίθεται και το ζήτημα πως ορίζουμε την ποπ. Για μένα πολλά από τα κομμάτια του Κυπουργού είναι ποπ με την πιο σοφιστικέ έννοια του όρου, ας πούμε. Επίσης αν υποθέσουμε πως έχω μια ποπ προσέγγιση στη μουσική, λογικά ίσως και άθελά μου θα δω αυτά τα κομμάτια με τους χρωματιστούς φακούς επαφής με τους οποίους βλέπω και τον υπόλοιπο κόσμο, μουσικό και μη.