από metereologos.gr
Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018
 
 

ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ

ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ
Ελμγκριν & Ντράγκσετ, «Θάνατος ενός συλλέκτη» (2009), έξω από το εθνικό περίπτερο των Βορείων Χωρών
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Πολιτικά μη ορθές παρατηρήσεις...
▅ Η Μπιενάλε του καλλιτεχνικού διευθυντή Ντάνιελ Μπίρνμπαουμ αποτελεί ένδειξη ότι ο προσδιορισμός «δυτικός» γίνεται σταδιακά η πιο ανίσχυρη καλλιτεχνική ταυτότητα που μπορεί να έχει ένας καλλιτέχνης.

▅ Οι χαμηλοί τόνοι είναι η νέα έπαρση. Η «μετα-έπαρση», θα έλεγε κανείς.

▅ Το ιταλικό εθνικό περίπτερο- με αφορμή τα 100 χρόνια από το Φουτουριστικό Μανιφέστο- είναι αφιερωμένο στον ηγέτη του κινήματος Φιλίπο Τομάζο Μαρινέτι. «Αυτό δεν είναι αφιέρωμα στον Μαρινέτι» σχολίασε ο συνταξιδευτής, επιμελητής Χ. Μαρίνος. «Είναι αφιέρωμα στον Μπερλουσκόνι ».

▅ Τα εθνικά περίπτερα της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Γερμανίας στέκουν με τις πύλες τους να αντικρίζουν η μία την άλλη, σε ένα «π», σχηματίζοντας μια δική τους αυλή. Κάπου εδώ καταλαβαίνει κανείς ότι η είδηση του θανάτου του ευρωπαϊκού εθνικισμού ήταν μια υπερβολή.

▅ Μπορεί η «Πείνα» του Στιβ Μακ Κουίν να ήταν σπουδαία, αλλά η ταινία που δείχνει στο βρετανικό εθνικό περίπτερο είναι από τα πιο πληκτικά πράγματα που έχω δει ποτέ. Σαν να το περίμενα, διότι, μπαίνοντας, ευχόμουν να επρόκειτο για τον άλλον Στιβ Μακ Κουίν, τον πραγματικά διάσημο, εκείνον που έπαιζε στο «Getaway». ...για την 53η Μπιενάλε της Βενετίας
▅ Το ελληνικό εθνικό περίπτερο δεν μπάζει νερά. Για πρώτη φορά κάποιος κατάλαβε ότι η ανέχεια ως προϋπόθεση της καλλιτεχνίας είναι μοντερνιστικός μύθος και σκότωσε το φάντασμα του Βαν Γκογκ.

▅ Χορταστικός ο Λουκάς Σαμαράς. Σαν αμερικανικό μουσείο.

▅ Τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα συμμετέχουν για πρώτη φορά με δικό τους εθνικό περίπτερο, στο τέλος του Αρσενάλε. Είναι καταπληκτικό φαινόμενο αυτή η καλλιτεχνική ανάπτυξη χωρίς καλλιτεχνική ανάπτυξη.

▅ Δεν ξέρω αν ήταν μια παρασκηνιακή διπλωματική νίκη του πρώην υπουργού Πολιτισμού και νυν υποψηφίου για το ύπατο αξίωμα της ΝΔ, πάντως η χώρα που εκπροσωπείται στην Μπιενάλε της Βενετίας λέγεται «πΓΔΜ». ▅ Η κοινή έκθεση στα περίπτερα της Δανίας και των Βορείων Χωρών ξεπέρασε κάθε άλλη συμμετοχή, είτε στις εθνικές εκπροσωπήσεις είτε στη διεθνή έκθεση. Σε επιμέλεια των Ελμγκριν & Ντράγκσετ, με έργα δικά τους και άλλων, υπό τον τίτλο «Οι συλλέκτες», μίλησαν για την ισχύ και τη ματαιοδοξία με υπέροχη αυθάδεια.

▅ Αλλά το εθνικό περίπτερο των ΗΠΑ έχει την καλύτερη ράμπα ΑΜΕΑ σε όλη τη Βενετία.

zenakos@dolnet.gr

http://artfully-on-saturday.blogspot.com



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.