Η Κοκό Σανέλ το είχε πει: «Η μόδα δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τα φορέματα. Η μόδα είναι στον ουρανό, στον δρόμο, έχει να κάνει με τις ιδέες, με τον τρόπο που ζούμε, με το τι συμβαίνει». Την ίδια πάνω-κάτω εποχή στην Ελλάδα μια εφημερίδα έκανε αυτή την ιδέα πράξη. «Το Βήμα» –τότε «Ελεύθερο Βήμα» –αφιέρωνε, από τη δεκαετία του ’30 ακόμη, τμήμα της ειδησεογραφίας του στην παγκόσμια μόδα, στην αισθητική και στον τρόπο ζωής του σύγχρονου κόσμου. Καθόλου εντυπωσιακό την εποχή του Instagram; Φανταστείτε το την εποχή που τα νέα έφταναν με τηλεγραφήματα. Σε μια εποχή όπου οι γυναίκες δεν είχαν ακόμη δικαίωμα ψήφου, «το Βήμα» θεωρούσε πως όχι απλώς διαβάζουν εφημερίδα, αλλά τους αξίζει και ένα κομμάτι της αυστηρά δικό τους.
Δύο δεκαετίες αργότερα, κάπου στο Παρίσι, γεννιέται ένα περιοδικό που δημιουργεί ουρές γυναικών έξω από τα περίπτερα –ο αστικός μύθος λέει ότι κάποιο από αυτά κατέρρευσε από τις αναγνώστριες που βιάζονταν να εξασφαλίσουν ένα τεύχος. To «Marie Claire» θα γίνει ο πρώτος τίτλος που απευθύνεται στη χειραφετημένη γυναίκα την οποία δεν απασχολεί μόνο η κοινωνική ζωή και το σπίτι. Δίπλα στην πάντα υψηλής αισθητικής μόδα, τα πατρόν για κομψά φορέματα και τις συμβουλές ομορφιάς, δημοσιεύει άρθρα για το δικαίωμα στις αμβλώσεις, το χάπι, την καριέρα, τις ζωές των γυναικών σε χώρες άγνωστες. Από το 1954 που κυκλοφόρησε έως σήμερα, που απαριθμεί πάνω από 30 εκατομμύρια αναγνώστες με τις 33 εκδόσεις του και τις δεκάδες ψηφιακές πλατφόρμες του,υπηρετεί με συνέπεια και πάθος την ίδια ιδέα: τη μόδα ως κινητήρια δύναμη, ως έκφραση και εργαλείο αυτοπεποίθησης.
Η ιστορία του ελληνικού «Marie Claire» ξεκινά κάπου στο τέλος του 1988. Στην οδό Πανεπιστημίου, στην καρδιά του κέντρου της Αθήνας, μια φιλόδοξη ομάδα από έμπειρους φωτογράφους, δημοσιογράφους και γραφίστες ξεχειλίζει τα ολοκαίνουργια γραφεία από ξένα περιοδικά, ενθουσιασμό και καπνό τσιγάρων, ως το ταβάνι. Το κάπνισμα ακόμα επιτρεπόταν στα γραφεία και γεννητούρια χωρίς τσιγάρο και ξενύχτια δεν γίνονται. Ετσι έπειτα από άπειρες νέες ιδέες και εντατική δουλειά, η πρώτη Ελληνίδα «Marie Claire» έρχεται στη ζωή και γίνεται δεκτή με απίστευτο ενθουσιασμό.
Το «Marie Claire» σχεδιάζεται για να γίνει το περιοδικό της Ελληνίδας που σκέφτεται, αλλά και που ταυτόχρονα είναι πάντοτε κομψή και ενήμερη για το τι αλλάζει στη μόδα. Πρωτοπόροι δημιουργοί, οι νέες τάσεις κάθε σεζόν αλλά και τολμηρά fashion icons κάνουν στέκι τις σελίδες του περιοδικού που γίνεται η Βίβλος της Μόδας.
Ταυτόχρονα καταφέρνει πάντα να γίνεται talk of the town, δημιουργώντας ειδήσεις (ποιος μπορεί να ξεχάσει τη διάσημη πια δήλωση της Δήμητρας Λιάνη στην Τίνα Πολίτη πως «μετά τον Ανδρέα έχω κλείσει ως γυναίκα» –σημειωτέον στο ίδιο τεύχος με την αποκλειστική συνέντευξη από τη νομπελίστα συγγραφέα Ναντίν Γκόρντιμερ).
Το «Marie Claire» βρίσκεται κάθε χρόνο στην τελετή των Οσκαρ με τον συνεργάτη του περιοδικού Μιχάλη Σκαφίδα, κλείνοντας συνεντεύξεις με σταρ όπως ο Κέβιν Κόστνερ ή η Τζόντι Φόστερ. Στα 90’s και στα 00’s για τις φωτογραφίσεις των editorial μόδας ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο. Κούβα, Αργεντινή, Σεϋχέλλες, Μπαχάμες. Στις σελίδες του η αισθητική έχει άποψη. Μια άποψη μοναδική όσο και η θέα από την πρώτη σειρά όλων των περιζήτητων σόου της εποχής όπου το περιοδικό βρίσκεται κάθε νέα σεζόν: Ζαν Πολ Γκοτιέ, Αλεξάντερ Μακ Κουίν, Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και στο τελευταίο σόου που σχεδίασε ο ίδιος ο Ιβ Σεν Λοράν.
Στα είκοσι οκτώ χρόνια της ιστορίας του το ελληνικό «Marie Claire» στελεχώνεται από μια αληθινή dream team καταξιωμένων επαγγελματιών, αλλά και από interns και βοηθούς που διέπρεψαν, μεταξύ των οποίων οι σχεδιάστριες Σοφία Κοκοσαλάκη (δούλεψε ως βοηθός στο τμήμα μόδας) αλλά και η Ορσαλία Παρθένη (έκανε internship δύο καλοκαίρια στο τμήμα της ομορφιάς).
Τι είναι αυτό που το κρατά στην αιχμή για τρεις ολόκληρες δεκαετίες; Η ικανότητά του να ακούει το τώρα και να κοιτάζει στο αύριο. Κρατάει τον σφυγμό του θαυμαστού νέου ψηφιακού κόσμου με το marieclaire.gr και συναντιέται με τον χώρο των new media βραβεύοντας κάθε χρόνο τις καλύτερες ελληνίδες bloggers στα καθιερωμένα πλέον Marie Claire Blog Awards.
Ραντεβού λοιπόν την επόμενη Κυριακή στα περίπτερα για ένα νέο πάθος και ακόμη περισσότερη μόδα.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Το νέο λανσάρισμα και το θρυλικό μότο του περιοδικού «Μια γυναίκα με πάθος» έγινε έμπνευση για μια ασυνήθιστη δημιουργία μόδας και ένα παθιασμένο τηλεοπτικό γύρισμα: ένα φόρεμα από πραγματικά πρωτοσέλιδα του «Βήματος» και λαμπερά εξώφυλλα του «Marie Claire» θροΐζει υπό τους ήχους του φλαμέγκο όσο το ελληνικής καταγωγής σούπερ μόντελ Ana Akhvlediani ενσαρκώνει τη σύγχρονη γυναίκα με πάθος!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ