• Αναζήτηση
  • Στρατηγική κίνηση από την Ελλάκτωρ στην Αττική Οδό

    Ενίσχυση της συμμετοχής της μέσω της θυγατρικής της Ακτωρ Παραχωρήσεις – Τι λέει η διοίκηση για την απόδοση και το κοινωνικό αποτύπωμα του έργου

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Για τη διατήρηση της ποιότητας του αυτοκινητοδρόμου μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους 117.939.347 ευρώ

    Στρατηγικά και οικονομικά οφέλη διαβλέπει η διοίκηση της Ελλάκτωρ από την ενίσχυση του ποσοστού της στην Αττική Οδό. Η Ελλάκτωρ, μέσω της 100% θυγατρικής της Ακτωρ Παραχωρήσεις, εξαγόρασε από την Τράπεζα Πειραιώς το 6,5% των μετοχών της εταιρείας Αττική Οδός ΑΕ και αντίστοιχο ποσοστό της εταιρείας Αττικά Διόδια ΑΕ, έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ. Πλέον η Ακτωρ Παραχωρήσεις ελέγχει το 65,749% των μετοχών των εταιρειών Αττική Οδός ΑΕ και Αττικά Διόδια ΑΕ, από το 59,249% που ήταν η συμμετοχή της σε αμφότερες τις εταιρείες προηγουμένως.

    Η Αττική Οδός ΑΕ είναι η εταιρεία η οποία ανέλαβε, μέσω της σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ η Αττικά Διόδια ΑΕ ελέγχει σε ποσοστό 80% την εταιρεία Αττικές Διαδρομές ΑΕ, η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, δήλωσε:

    «Η ενίσχυση της συμμετοχής μας στις εταιρείες Αττική Οδός ΑΕ και Αττικά Διόδια ΑΕ είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη νέα στρατηγική της Ελλάκτωρ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μέσω αυτής μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους μας. Είναι μια επένδυση με σημαντικότατα επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη για την Ελλάκτωρ τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο».

    Το ιστορικό

    Η κοινοπραξία Αττική Οδός ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου της Αττικής οδού τον Μάρτιο του 1996. Ο ελληνικός όμιλος είχε καταθέσει προσφορά για κόστος κατασκευής 1,3 δισ. ευρώ. Η χρηματοδότηση προήλθε κατά 35% από το Eλληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, και 65% από την κοινοπραξία με ίδια και δανειακά κεφάλαια. Οι μέτοχοι της Αττικής Οδού παρείχαν εγγυήσεις για το σύνολο των δανείων. Συνολικά η  επένδυση των μετόχων κινητοποίησε ιδιωτικά κεφάλαια 822,2 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη στις 23 Μαΐου 1996 και λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024.

    Μερίσματα

    Η Αττική Οδός μοίρασε μέρισμα για πρώτη φορά το 2013. Δηλαδή 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση στο έργο. Ειδικότερα, για τα έτη 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 έχουν καταβληθεί αντίστοιχα μερίσματα ύψους 78,2 εκατ., 114,9 εκατ., 62,2 εκατ., 70,9 εκατ., 71,2 εκατ. και 79,5 εκατ. ευρώ.

    Αρα από τα 822,2 εκατ. ευρώ που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας Αττική Οδός ΑΕ μέχρι σήμερα, και αφού εξυπηρετούνται κανονικά τα δάνεια που ελήφθησαν, έχουν αποσβεστεί μέσω μερισμάτων τα 476,9 εκατ. ευρώ. Η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου ανέρχεται σε 13,1%, ενώ από την εταιρεία εκτιμάται πως η απόδοση δεν θα ξεπεράσει το 10% μέχρι το τέλος της παραχώρησης. Για τη διατήρηση της ποιότητας του έργου ύστερα από 14 έτη πλήρους λειτουργίας έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους 117.939.347  ευρώ.

    Αθροιστικά οι εργοδοτικές εισφορές που έχουν αποδώσει οι εταιρείες Αττική Οδός ΑΕ και Αττικές Διαδρομές ΑΕ μέχρι και το 2017 ανέρχονται σε 62,6 εκατ. ευρώ. Για φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις οι δύο εταιρείες έχουν καταβάλει μέχρι το τέλος του 2017 περίπου 863 εκατ. ευρώ.

    Στο διάστημα λειτουργίας του έργου, η εταιρεία έχει ορίσει χαμηλότερο κόστος διοδίου από εκείνο που θα μπορούσε, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης. Οπως εξηγούν από την εταιρεία, το κόστος διοδίου αντί για 2,80 ευρώ το 2018 θα μπορούσε να είναι 3,77 ευρώ, βάσει της σύμβασης παραχώρησης.

     

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Στο One Hyde Park Η θεραπαινίς Καντελάρια άφησε τις μικρές σταγόνες τσαγιού να κυλήσουν μέσα στις πορσελάνινες De Gournay κούπες. Παρατήρησα ότι τα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk