Τα κοινωνικά δίκτυα είναι σύνολο αλληλεπιδράσεων και σχέσεων. Τόσο στον πραγματικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο. Τουλάχιστον έτσι λέει ο ορισμός, γιατί ο προσδιορισμός των social media μάλλον έχασε τον προσανατολισμό του τα τελευταία χρόνια. Οι αλληλεπιδράσεις είναι κυρίως τοξικές ή στην καλύτερη περίπτωση ζηλόφθονες, ενώ οι διαπροσωπικές σχέσεις τελούν υπό κρίση, αν αναλογιστεί κανείς ότι από εκεί που το Facebook και οι άλλες πλατφόρμες ξεκίνησαν ως κοινότητες για φίλους, εξελίχθηκαν είτε σε πεδίο κομματικών στρατών είτε σε ανταλλακτήριο πορνογραφικών προσωπικών δεδομένων.

Η Gen Z πάντως δείχνει και εδώ τον δρόμο και ίσως την έξοδο. Οι άνθρωποι των ηλικιών 18-29 είναι οι μόνοι βάσει έρευνας της Pew Research που μειώνουν σταθερά τη χρήση social media από το 2020 και έπειτα, με τη μεγαλύτερη ζημιά να την υφίσταται η Meta του Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι το Facebook και το Instagram από εκεί που σου έδειχνε τους φίλους σου, τώρα ο αλγόριθμος εμφανίζει κάθε καρυδιάς αγνώστους αρκεί να έχουν ανεβάσει reel με ένα χιούμορ που κυρίως αντιλαμβάνονται οι μηχανές και λιγότερο οι άνθρωποι. Η πανδημία ήταν κι αυτή καταλύτης στις συμπεριφορικές αλλαγές των χρηστών, με τους νεότερους να φεύγουν προς εφαρμογές όπως το Discord, το BeReal ή instant messaging apps όπως το Whatsapp για μια πιο άμεση επικοινωνία, ενώ οι μεγαλύτεροι όπως το ηλικιακό γκρουπ των 65+ έκανε δυναμική είσοδο στο Facebook αλλά και στο Instagram, ρίχνοντας βροχή από λουλουδάκια, φατσούλες και ευχετήριες ψηφιακές κάρτες βγαλμένες από μια άλλη έγχαρτη εποχή.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω