Ο σχεδιασμός του χάρτη της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης είναι ζήτημα εθνικής σημασίας, αφού συνδέεται, μεταξύ άλλων, καθοριστικά με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Για ένα τέτοιο θέμα, είναι υποχρέωση των εκάστοτε κυβερνήσεων να προετοιμάζουν καλά τεκμηριωμένες στρατηγικές και να επιζητούν τη μέγιστη δυνατή συναίνεση. Η σχέση των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών με τα ΤΕΙ είναι σημαντική πλευρά του παραπάνω χάρτη.
Από τους ψηφισθέντες μέχρι σήμερα νόμους του υπουργείου Παιδείας είναι φανερό ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει το θέμα της φυσιογνωμίας και των σχέσεων ΑΕΙ – ΤΕΙ με την οριζόντια πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ διά των συγχωνεύσεων. Κρίσιμα βέβαια ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Με βάση ποια μελέτη εξαφανίζεται μια βαθμίδα εκπαίδευσης κρίσιμη για την παραγωγή και την κοινωνία; Αλλά, ακόμα και αν υιοθετηθεί μια τέτοια αλλαγή, ποια ακαδημαϊκά κριτήρια εφαρμόζονται ώστε ο μετασχηματισμός αυτός να μην είναι μια απλή «ονοματοδοσία»;
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.