Ως κάτοικοι μιας νότιας ευρωπαϊκής χώρας που από πλευράς θερμοκρασιών θεωρείται μάλλον προνομιακή, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αρνητική «πλευρά» του υδραργύρου, η αλληλεπίδραση ηλεκτροκίνησης – χαμηλών θερμοκρασιών είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ελάχιστα στην περίπτωση που τυγχάνουμε δυνητικοί ή ήδη ιδιοκτήτες ενός αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλου. Ταυτόχρονα όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν επηρεάζεται, τουλάχιστον ως έναν βαθμό, από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Προτού υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες για το πώς και το γιατί, αλλά και για τους τρόπους περιορισμού των παρενεργειών των εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, χρήσιμο θα ήταν να διευκρινιστεί ότι αν και υπάρχουν επιπτώσεις στη λειτουργία τους, σε καμία περίπτωση, το ψύχος δεν λειτουργεί καθολικά ανασταλτικά για ένα αυτοκίνητο του είδους, όπως υπαγορεύει μια από τις κοινές παρανοήσεις που περιβάλλουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, με την οποία μάλλον οι περισσότεροι δεν έχουμε εξοικειωθεί αρκετά.

Περίτρανη απόδειξη της αντοχής των ηλεκτροκίνητων στο ψύχος θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός ότι η πρωταθλήτρια χώρα στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη δεν είναι άλλη από τη Νορβηγία, όπου τα EV εκπροσωπούν το 50% των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων, ενώ ένα ακόμα 27% αντιστοιχεί σε οχήματα υβριδικής τεχνολογίας. Τα παραπάνω ποσοστά αλλά και το γεγονός ότι η Νορβηγία κάθε άλλο παρά φημίζεται για το «φιλόξενο» κλίμα της σημαίνουν ότι η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών στην ηλεκτρική τεχνολογία δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ανασταλτικός παράγοντας για την απόκτηση και χρήση αυτοκινήτων με ηλεκτρική τεχνολογία.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω