Συνεργασία κορυφής
Audi – SAIC Motor
Ενα νέο κεφάλαιο στις σινογερμανικές επιχειρηματικές σχέσεις ανοίγει η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της premium ναυαρχίδας του ομίλου VW και της SAIC Motor, η οποία ελέγχεται από το κινεζικό κράτος, στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, καθώς αποτελεί σημείο καμπής για τον ρόλο των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που παρέχουν πλέον τεχνολογία στο εξωτερικό αντί να την υποδέχονται.
Η συμφωνία αφορά τη χρήση από τη γερμανική εταιρεία πλατφορμών, υποσυστημάτων και λογισμικού που θα αξιοποιηθούν για την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων της και την επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής τους, προκειμένου να παραμείνει με αξιώσεις στο παιχνίδι του ανταγωνισμού και να ανταποκριθεί αριθμητικά στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση. Η Audi θα επωφεληθεί πολλαπλώς πετυχαίνοντας οικονομίες κλίμακας την ώρα που το απαιτητικό χρονοδιάγραμμα για το λανσάρισμα νέων μοντέλων εμφανίζει υστέρηση, η οποία οδήγησε πρόσφατα και στην αλλαγή της ηγεσίας της. Η SAIC Motor από την πλευρά της αποσπά μια πολύ σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης για την τεχνολογία της, καθώς ποτέ στο παρελθόν ο όμιλος VW δεν είχε προχωρήσει σε ανάλογη κίνηση με οποιαδήποτε κινεζική εταιρεία, αν και χρησιμοποιούσε πλατφόρμες άλλων κατασκευαστών όπως, για παράδειγμα, η Ford για την κατασκευή ελαφρών φορτηγών.
Αυξήσεις τιμών από την Porsche
Αν και η σημαντική είδηση των τελευταίων ημερών για τη γερμανική μάρκα αφορά την εμβληματική 911 και την πρόθεσή της να τη διατηρήσει στην γκάμα της ως το μόνο μοντέλο μαζικής παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης για το μέγιστο δυνατό χρονικό διάστημα αξιοποιώντας τα e-fuels στα οποία επενδύει, το σπουδαιότερο νέο είναι άλλο. Εχοντας προαναγγείλει την πρόθεσή της να αυξήσει τις τιμές πώλησης των μοντέλων της, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, από 4% έως 8% κατά τη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου του 2023, η Porsche επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να διατηρήσει τα επίπεδα της κερδοφορίας της παρά το υψηλότερο κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων της. Παράλληλα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκαλούν καθυστερήσεις στις γραμμές παραγωγής και υπονομεύουν τα πλάνα των πωλήσεών της καθώς εξελίσσεται ο πλήρης εξηλεκτρισμός της με στόχο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της να αποτελούν το 80% των πωλήσεων μέχρι το 2030.

Γερμανικές επενδύσεις
σε ημιαγωγούς
Ενα φιλόδοξο πρόγραμμα επιδοτήσεων που αποσκοπεί στην ενίσχυση της κατασκευής κρίσιμων εξαρτημάτων όπως οι ημιαγωγοί επί γερμανικού εδάφους από τοπικές αλλά και ξένες εταιρείες τεχνολογίας υλοποιεί η κυβέρνηση του Olaf Scholz, επιθυμώντας να μειώσει ακόμα περισσότερο την εξάρτηση της χώρας από τους ασιάτες προμηθευτές.Η νέα οικονομική ενίσχυση υπολογίζεται σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία προέρχονται από το Ταμείο για το Κλίμα και τον Μετασχηματισμό, και θα διανεμηθεί στις εταιρείες που έχουν επιλεγεί έως το 2027. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται οι αμερικανικές Intel και Wolfspeed, οι γερμανικές Infineon, Bosch και ZF, η ασιατική Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας σε διάφορες γερμανικές πόλεις.Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη συγκεκριμένη πολιτική επιδοτήσεων παρά τις περικοπές δισεκατομμυρίων στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών παροχών καθώς ο υπουργός Οικονομικών Christian Lindner επέμεινε στην επιστροφή στα συνταγματικά όρια του δημόσιου χρέους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω