Εναν γύρο χρηματοδότησης ύψους 5 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η inaccess, η οποία δραστηριοποιείται στη διεθνή αγορά συστημάτων απομακρυσμένης παρακολούθησης και ελέγχου υποδομών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών. Πρόκειται για εταιρεία που ιδρύθηκε το 2000 στην Ελλάδα, είναι διεθνοποιημένη, έχει έδρα στο Λονδίνο, παρουσία στις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ιαπωνία, αλλά εξακολουθεί να κάνει την έρευνα, την ανάπτυξη και τη διαχείριση των προϊόντων της στην Ελλάδα.
Εξαγωγές σε τρεις ηπείρους


Η inaccess εξάγει σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, απασχολεί περίπου 70 άτομα και έχει προσελκύσει αρχικά το ενδιαφέρον του πρώην επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος κ. Γιώργου Κορωνιά, που συμμετέχει στην εταιρεία και προσφέρει σημαντική στρατηγική καθοδήγηση, και στη συνέχεια θεσμικών επενδυτών με στόχο την ανάπτυξη των προϊόντων και του δικτύου της στις διεθνείς αγορές. Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ από το Piraeus Taneo Capital Fund, το οποίο διοικείται από την Piraeus Capital Management του VC and Private Equity Group της Τράπεζας Πειραιώς.
Οπως αναφέρει στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Χρήστος Γεωργόπουλος, η inaccess ξεκίνησε το 2000 έχοντας ως όραμα τη δημιουργία έξυπνων ελεγκτών απομακρυσμένης διαχείρισης εγκαταστάσεων. Σταδιακά η αγορά άρχισε να επιβραβεύει τις λύσεις της inaccess για τη διευκόλυνση της κεντροποιημένης διαχείρισης τηλεπικοινωνιακών υποδομών και επέτρεψε στην εταιρεία να συνεχίσει να αναπτύσσει τα προϊόντα της δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη πλέον λύση που συνδυάζει τους ελεγκτές με κεντρική πλατφόρμα συνολικής διαχείρισης. Ο κ. Γεωργόπουλος είναι ηλεκτρολόγος-μηχανικός του ΕΜΠ με διδακτορικό στις τηλεπικοινωνίες και έχει διανύσει κοινή πορεία με τους συνιδρυτές της inaccess, κκ. Γιώργο Κωνσταντουλάκη και Βασίλη Νέλλα (επίσης διδάκτορες του ΕΜΠ), και της ιδρυτικής ομάδας δέκα μηχανικών της εταιρείας από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στη χώρα μας και διεθνώς έφερε πρόσφατα νέες εφαρμογές για τα προϊόντα της inaccess, με νέους πελάτες και αρκετές επιτυχίες της εταιρείας στην αγορά της κεντροποιημένης διαχείρισης μεγάλων φωτοβολταϊκών πάρκων. «Ετσι, βρεθήκαμε σύντομα σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού» λέει και υπογραμμίζει ότι «αναπτυσσόμαστε ακολουθώντας τους πελάτες μας αλλά και τις παγκόσμιες τάσεις των αγορών σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, παρέχοντας λύσεις κεντρικής διαχείρισης ευαίσθητων υποδομών είτε για τη μεγιστοποίηση της αξίας, όπως στην περίπτωση των εφαρμογών ενέργειας, είτε για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, όπως στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών».
Το 2012 η εταιρεία είχε τζίρο περί τα 6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου τα μισά ήρθαν από το εξωτερικό, και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 1,3 εκατ. ευρώ. «Δίνουμε βάρος στην εξέλιξη των προϊόντων ώστε να υποστηρίζουν όλο και περισσότερες κατηγορίες υποδομών διεθνών προδιαγραφών, ενώ παράλληλα γινόμαστε όλο και πιο εξωστρεφείς προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο διεθνές brand name στις διεθνείς αγορές» τονίζει.
Ο κ. Γεωργόπουλος σημειώνει ότι η inaccess υποστηρίχθηκε στο ξεκίνημά της μέσα από τη συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά προγράμματα και τη συνεργασία με τηλεπικοινωνιακούς κολοσσούς και εξηγεί ότι από την ώσμωση αρκετών ελλήνων μηχανικών με τα ευρωπαϊκά προγράμματα κατά τη δεκαετία του 1990 αναπτύχθηκε έντονα το ένστικτο της εξωστρέφειας σε αρκετές επιχειρήσεις της ίδιας «φουρνιάς».
Ωθηση στην καινοτομία


Μάλιστα, όπως λέει, η έντονη ανάπτυξη των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και ευρυζωνικότητας και στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία έδωσε μεγάλη ώθηση στη δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων, ενώ πλέον η κρίση, σε συνδυασμό με την εκτενέστατη ηλεκτρονική δικτύωση, ωθεί όλο και περισσότερα νέα παιδιά να βρουν διέξοδο στην εξωστρέφεια. Παράλληλα, αναγνωρίζει τον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισαν και διαπρεπείς Ελληνες του εξωτερικού, οι οποίοι έχουν παράσχει επιχειρηματική ή επενδυτική υποστήριξη σε ουκ ολίγες περιπτώσεις.
Αναφερόμενος στην τεχνολογική στρατηγική για την Ελλάδα, αν και σημειώνει ότι δεν θα ήταν δυνατόν να ανταγωνιστούμε ποσοτικά την Κίνα ή την Ινδία, εν τούτοις αναγνωρίζει τη σημαντική αξία παροχής κινήτρων δημιουργίας design centers μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού, καθώς όσοι απασχολούνται εκεί εκτίθενται στην πολύτιμη εμπειρία και διαδικασία σχεδίασης προϊόντων για μεγάλους πελάτες των διεθνών αγορών, με αποτέλεσμα και τη δημιουργία ενθουσιωδών start-ups με νέες ιδέες στη συνέχεια.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ