Πεδίον δόξης λαμπρόν αποτελεί η ενασχόληση με τους ημιαγωγούς, δηλαδή τα γνωστά σε όλους «τσιπάκια». Οπως αναφέρει στο «Βήμα της Κυριακής» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Helic, κ. Γιώργος Κουτσογιαννόπουλος, πλέον δεν υπάρχει ηλεκτρονική συσκευή που να μη «φοράει» τσιπ, κάτι που δεν προβλέπεται να σταματήσει προτού περάσουν τουλάχιστον πέντε ακόμη δεκαετίες.
Η Helic είναι μια διεθνής εταιρεία, η οποία ξεκίνησε από την Ελλάδα, έχει έδρα το Σαν Φρανσίσκο, παράγει λογισμικό σχεδίασης ολοκληρωμένων κυκλωμάτων, πραγματοποιεί έρευνα και ανάπτυξη στην Αθήνα, έχει παρουσία στην Ιαπωνία, ενώ στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχει η Fujitsu Group, καθώς και ο κολοσσός Synopsys.
Μάλιστα, πολλά τσιπάκια που βρίσκονται σε όλων των ειδών τις ηλεκτρονικές συσκευές έχουν σχεδιαστεί από λογισμικό της Helic, πελάτες της οποίας είναι, μεταξύ άλλων, οι Intel, AMD, Sony, Fujitsu, Samsung, Huawei, Panasonic, οι οποίοι επιλέγουν μια συνταγή και μία ομάδα made in Greece. Πρόκειται για επιχειρηματική ιδέα που ξεκίνησε μέσα από τη διδακτορική έρευνα των ιδρυτών της Helic (συνιδρυτής ο κ. Σωτήρης Μπαντάς).
Ο κ. Κουτσογιαννόπουλος σημειώνει ότι πλέον λειτουργούν στην Ελλάδα τουλάχιστον 30 μικρομεσαίες εταιρείες στον χώρο της μικροηλεκτρονικής, οι οποίες έχουν ανάγκη για ανθρώπινο δυναμικό τόσο στο λογισμικό όσο και στο hardware και εκτιμά ότι οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα θετικές.
Αν και παραδέχεται ότι είναι δύσκολος κλάδος για την είσοδο ενός start-up, καθώς χρειάζονται σημαντικά κεφάλαια, εν τούτοις σημειώνει ότι ειδικά στο λογισμικό υπάρχει περιθώριο για καινοτομία. «Αν κάποιος ασχοληθεί με αυτόν τον χώρο, θα έχει για πάντα δουλειά» εξηγεί.
Ο κ. Κουτσογιαννόπουλος τονίζει ότι η επιτυχία αργεί να έρθει και συμβουλεύει τους νέους επιχειρηματίες να μη λαμβάνουν αποφάσεις με βάση το συναίσθημα, αλλά με τη συνείδηση και τη λογική, κάτι που αποτελεί τον μόνο τρόπο να απαντηθούν τα διλήμματα. Το ίδιο ισχύει και στην απόλυση, σημειώνει, καθώς αν κάποιος βλάπτει την ομάδα, θα πρέπει να φύγει.
Επίσης, ενθαρρύνει τους νέους επιχειρηματίες να φτιάξουν ένα ισχυρό διοικητικό συμβούλιο, ζητώντας τη συμμετοχή έμπειρων στελεχών της αγοράς που θα βοηθήσουν σε κρίσιμα πεδία έναντι μετοχών. «Η αξία που βάζουν είναι τεράστια και θα τους γλιτώσουν πολλά χρόνια από τη ζωή τους» εξηγεί.
Η άλλη συμβουλή του είναι να αφιερώσουν πολύ χρόνο στην ανάλυση του παγκόσμιου ανταγωνισμού, καθώς αυτό αποτελεί και το πρώτο ζητούμενο κάθε υποψήφιου επενδυτή. Επίσης υπογραμμίζει ότι η διεθνοποίηση ξεκινά από το πρώτο δευτερόλεπτο και λέει ότι στην τεχνολογική αγορά δεν υπάρχουν σύνορα.
Ακόμη, επισημαίνει την ανάγκη για σοβαρή έρευνα στις προμήθειες των επιχειρήσεων, συνεργασίες με κατά τόπους αντιπροσώπους και πωλητές, εντατική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με τους πελάτες και για παρουσία στους χώρους όπου υπάρχουν δυνάμει καταναλωτές. «Χρειάζεται ένα μέτωπο δράσεων» εξηγεί και τονίζει ότι πρέπει να επιλεγεί σοφά η αγορά-στόχος.
Ο κ. Κουτσογιαννόπουλος θεωρεί ότι 100 νέες εξωστρεφείς και καινοτόμες εταιρείες που θα επιτύχουν στις διεθνείς αγορές είναι ικανές να αλλάξουν το σχήμα της ελληνικής οικονομίας. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να φτιαχτούν 1.000 εταιρείες, αφού μόλις το 10% συνήθως επιβιώνει. «Αν αυτοί πετύχουν, θα ωφεληθεί και η χώρα» καταλήγει.