Τα αεροδρόμια… απογειώνονται, σύμφωνα τουλάχιστον με έρευνα που διεξήγαγε προσφάτως το Διεθνές Συμβούλιο Αερολιμένων (με έδρα τη Γενεύη). Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι η κίνηση στους διεθνείς αερολιμένες έχει σημειώσει (για τους πρώτους έξι μήνες του 1996) αύξηση της τάξεως του 7%, ενώ στη λίστα των πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων τις τέσσερις πρώτες θέσεις κατέχει η Αμερική. Ειδικότερα, στην κορυφή της παραπάνω λίστας βρίσκεται το αεροδρόμιο Ο’ Hare του Σικάγο (με 33,5 εκατ. επιβάτες) ενώ ακολουθεί η Ατλάντα (τους έξι πρώτους μήνες αυτού του έτους η κίνηση στον αερολιμένα της σημείωσε αύξηση 16%, φθάνοντας τα 32,4 εκατ. επιβάτες). Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Λος Αντζελες και στην αμέσως επόμενη το αεροδρόμιο του Ντάλας, το λονδρέζικο Χίθροου και το Haneda του Τόκιο.


Οι ανά τον κόσμο ξενοδόχοι αποκτούν ολοένα και περισσότερο οικολογική συνείδηση. Και όχι βέβαια στο όνομα της πολιτικής ορθότητας που ασπάζεται τελευταίως η τουριστική βιομηχανία. Οι επικεφαλής του Intercontinental ήταν οι πρώτοι που εκτίμησαν ότι οι «περικοπές» στην κατανάλωση ενέργειας μείωσαν κατά 27% τα έξοδα για περισσότερα από 190 κτίρια της διεθνούς αλυσίδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Yokohama Grand κατάφερε μέσα σε τρία χρόνια να εξοικονομήσει 2,3 εκατ. δολάρια από τους λογαριασμούς του… νερού παρά την αύξηση της πληρότητάς του από 56% σε 71%. Δεν χάνετε βεβαίως τίποτε αν τους συνδράμετε και εσείς ­ ως ευαισθητοποιημένοι οικολογικά πελάτες ­ στη φιλότιμη αυτή προσπάθειά τους: προτιμήστε λοιπόν να κάνετε ντους αντί για μπάνιο και κλείστε όλα τα φώτα του δωματίου σας προτού κατεβείτε για το επίσημο δείπνο στην τραπεζαρία.


Ενας κουβάς τουβλάκια Lego και μερικές ώρες δημιουργικής εργασίας είναι τα απαραίτητα συστατικά για ένα πλήρως εξοπλισμένο πλαστικό αεροδρόμιο. Το παράδοξο όμως είναι ότι η διάσημη εταιρεία παιδικών παιχνιδιών ­ ποιος δεν έπαιξε μικρός με τις κατασκευές Lego; ­ δεν αρκέσθηκε στους λιλιπούτειους αερολιμένες που εμπνεύσθηκαν οι απανταχού μπόμπιρες αλλά απέκτησε και έναν δικό της ­ και μάλιστα φυσικού μεγέθους. Ολα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του ’60 όταν η εν λόγω εταιρεία, η οποία γεννήθηκε στο Μπίλουντ της Δυτικής Δανίας, άρχισε να επεκτείνει με ραγδαίους ρυθμούς τις δραστηριότητές της. Ολα πήγαιναν κατ’ ευχήν ώσπου οι ιθύνοντες συνειδητοποίησαν ότι η αποδοτικότητα της Lego δεν ήταν αυτή που έπρεπε εξαιτίας των πενιχρών… συγκοινωνιών ­ αρκεί να σημειωθεί ότι το πλησιέστερο αεροδρόμιο βρισκόταν τέσσερις ώρες μακριά, στην Κοπεγχάγη.


Μια εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της δεν είναι δυνατόν να αφήσει τα στελέχη της να ταλαιπωρούνται με καθημερινά ­ λίαν χρονοβόρα ­ πέρα δώθε. Ετσι η Lego πήρε την απόφαση (εν έτει 1962) να φτιάξει τον δικό της αεροδιάδρομο λίγο έξω από το Μπίλουντ και να πάρει ένα τζετ για την εξυπηρέτηση του προσωπικού της. Οπως ήταν αναμενόμενο, κάποιες άλλες δανέζικες εταιρείες έσπευσαν να μιμηθούν τον μεγιστάνα με τα παιδικά τουβλάκια, αποκτώντας τους δικούς αεροδιαδρόμους. Τα χρόνια πέρασαν και σήμερα το Μπίλουντ διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Δανίας ­ παρ’ ότι ο πληθυσμός του δεν ξεπερνά τις 8.000 κατοίκους.


Οι αεροπορικές εταιρείες φροντίζουν τώρα και για τα κάλλη σας! Η Virgin ήδη έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για τους επιβάτες της πρώτης θέσης προσφέροντας δωρεάν εναέριο μασάζ και μανικιούρ. Τις σχετικές υπηρεσίες θα αναλαμβάνει σε κάποιο απομονωμένο σημείο του αεροσκάφους ειδικό επιτελείο από 80 αισθητικούς, οι οποίες ειδικεύονται σε σιάτσου και μασάζ – αρωματοθεραπεία. Η προσφορά ισχύει μέχρι στιγμής για τα δρομολόγια Χονγκ Κονγκ – Λονδίνου αλλά και για τις περισσότερες υπερατλαντικές πτήσεις της αγγλικής εταιρείας. Στο μεταξύ η Japan Airlines προβάλλει βίντεο με ασκήσεις για όσους από τους επιβάτες της επιμένουν να διατηρούνται σε φόρμα, ενώ η British Airways προτιμούν τα σπρέι αρωματοθεραπείας και η Cathay Pacific Airways έσπευσε να λανσάρει μια σειρά κρέμες.


Δύο αφρικανικά κράτη «προστέθηκαν» προσφάτως στον τουριστικό χάρτη, σύμφωνα τουλάχιστον με στοιχεία κορυφαίων ταξιδιωτικών γραφείων της Βρετανίας. Το ειδικό πακέτο με προορισμό την Ουγκάντα που εισήγαγε προσφάτως ένα λίαν προνοητικό τουριστικό γραφείο είναι εξαντλημένο ως τις αρχές Ιανουαρίου, ενώ ανάλογα πακέτα ετοιμάζονται αυτή τη φορά για την Γκάνα, μια χώρα ανεξερεύνητη τουριστικά, τουλάχιστον μέχρι πρότινος. Το εν λόγω ρεύμα «συνέδραμε» ως επί το πλείστον η σταθεροποιημένη πλέον πολιτική κατάσταση στη χώρα μετά την άνοδο στην εξουσία (το 1992) του σημερινού προέδρου τής Γκάνα Τζέρι Ρόουλινγκς.


Το ταξιδιωτικό γραφείο Afriquest Tours ήδη έσπευσε να οργανώσει την εκστρατεία «προώθησης» της Γκάνα στη διεθνή τουριστική βιομηχανία. «Το μεγαλύτερο μέρος του τουρισμού στην Αφρική βρίσκεται στα χέρια πολυεθνικών που κυνηγούν το εύκολο χρήμα», λέει η Βερόνικα Ρέιντορφ, επικεφαλής του γραφείου τής Afriquest στο Μουρχάμπτον. «Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε έναν ανεκμετάλλευτο ακόμη προορισμό, ο οποίος να μπορεί να υποδεχθεί την ανάπτυξη μιας σταθερής τουριστικής βιομηχανίας. Και η Γκάνα είναι μια πανέμορφη χώρα με εξωτικές παραλίες, τροπικά δάση και παράκτια φρούρια».