«Για να ανήκει ένα ρολόι στη συλλογή MP της Hublot, δεν αρκεί να επανεφεύρει κάποια γνωστή πολύπλοκη λειτουργία‧ πρέπει να δημιουργεί κάτι αποκλειστικό, να επινοεί, να αναπτύσσει και να ανοίγει νέους δρόμους στην έρευνα και ανάπτυξη της ωρολογοποιίας. Έδωσα στους σχεδιαστές και στους ωρολογοποιούς μας λευκή επιταγή και αυτός είναι ο καρπός των προσπαθειών τους. Στο εξής ο κόσμος θα αναφέρεται στο MP-10 Tourbillon Weight Energy System από τιτάνιο μαζί με τις λέξεις “πριν” και “μετά”». Τάδε έφη Ricardo Guadalupe, ο ισχυρός άνδρας της Hublot. Μπορεί τα λόγια του να φαντάζουν κάπως υπερβολικά, το τελικό προϊόν όμως δικαιολογεί απόλυτα τον ενθουσιασμό του. Γιατί κάθε φορά που ανακοινώνεται ένα νέο Manufacture Piece (MP) από την Hublot είθισται να ξεπερνά τις προσδοκίες.

Το MP-10 Tourbillon Weight Energy System δεν αποτελεί εξαίρεση. Το ρολόι είναι εντυπωσιακό από κάθε άποψη. Αισθητικά και μηχανικά. Όπως άλλωστε όλες οι δημιουργίες της συλλογής MP. Οι στρογγυλεμένες γωνίες του, το τολμηρό design και το απαράμιλλης πολυπλοκότητας κρύσταλλο ζαφειριού περιβάλλουν έναν εξαιρετικά προηγμένο μηχανισμό, για τον οποίο οι εμπνευστές του χρειάστηκε να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να επινοήσουν νέες, αντισυμβατικές ωρολογιακές λειτουργίες, που όμως είναι απολύτως πρακτικές και λειτουργικές. Το αποτέλεσμα δεν είναι ένα ρολόι πειραματικό, ουτοπικό, είναι ένα ρολόι για να φορεθεί στον καρπό. Από τους μόλις 50 τυχερούς συλλέκτες που θα καταφέρουν να το αποκτήσουν.

Η ανατομία του MP-10

Ο μηχανισμός του απαρτίζεται από 592 εξαρτήματα και χρειάστηκαν πέντε χρόνια έρευνας και ανάπτυξης για να υλοποιηθεί. Είναι προικισμένος με δύο ευθύγραμμα βάρη, ένα κεκλιμένο tourbillon και μία κυκλική ένδειξη αποθέματος κουρδίσματος. Πώς διαβάζει κανείς την ώρα, δεδομένου ότι δεν έχει δείκτες; Με τη βοήθεια κυλίνδρων που περιστρέφονται διαρκώς. Οι ώρες και τα λεπτά εμφανίζονται στο άνω τμήμα του «καντράν», κάτω από έναν «αόρατο» μεγεθυντικό φακό. Λίγο χαμηλότερα διακρίνεται η κυκλική ένδειξη του power reserve (φόρτιση κουρδίσματος) με διακριτή πράσινη και κόκκινη ζώνη και στο κάτω μέρος υπάρχουν τα δευτερόλεπτα. Είναι τοποθετημένα πάνω στον αλουμινένιο κλωβό του tourbillon, ο οποίος είναι κεκλιμένος, μία διάταξη για την οποία εκκρεμεί η πατέντα.

Το εντυπωσιακό σ’ αυτό το ρολόι είναι ότι δεν έχει καντράν. Τον ρόλο του καντράν παίζει ο ίδιος ο μηχανισμός! Παρά την πολύπλοκη αρχιτεκτονική του, δεν επηρεάζει την ανάγνωση της ώρας, η οποία γίνεται εύκολα και διαισθητικά, από πάνω προς τα κάτω. Ώρες, λεπτά, φόρτιση κουρδίσματος, δευτερόλεπτα. Όλες οι ενδείξεις είναι ευθυγραμμισμένες, οι αριθμοί τους είναι όλοι από λευκή λάκα και η ανάγνωση της ώρας, των λεπτών και των δευτερολέπτων γίνεται χάρη σε τρεις σταθερούς κόκκινους τριγωνικούς δείκτες.

Στο νέο MP-10 οι ώρες, τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα διαβάζονται από πάνω προς τα κάτω, σε περιστρεφόμενους κυλίνδρους και σταθερούς κόκκινους τριγωνικούς δείκτες. Κυλινδρική είναι και η ένδειξη power reserve σε κόκκινο και πράσινο χρώμα.

Πώς κουρδίζει;

Σίγουρα όχι με τον κανονικό τρόπο. Ένας παραδοσιακός μηχανισμός τοποθετείται πίσω από ένα επίπεδο καντράν, με έναν ρότορα (βαρίδι) στην πίσω πλευρά της κάσας. Στην προκειμένη περίπτωση κάτι τέτοιο δεν θα ήταν δυνατό αφού το MP-10 δεν είναι επίπεδο, δεν υπάρχουν καντράν ή δείκτες και η διάταξη των ενδείξεων είναι κάθετη. Οι μηχανικοί της Hublot διατήρησαν την λογική του βαριδιού, αλλά το τοποθέτησαν καθέτως, όπως και τον μηχανισμό. Χρησιμοποίησαν μάλιστα εκατέρωθεν του κεντρικού στελέχους του μηχανισμού δύο κομμάτια από λευκό χρυσό, τα οποία κινούνται ελεύθερα κατά μήκος ενός καθέτου άξονα. Και για να αποφύγουν τυχόν σύγκρουσή τους με τα πλαϊνά της κάσας επινόησαν ένα σύστημα αμορτισέρ. Τα δύο βαρίδια κάθετης κίνησης κουρδίζουν τον μηχανισμό αμφίδρομα –μία αποκλειστική ιδέα της Hublot για την οποία αναμένεται η κατοχύρωση της ευρεσιτεχνίας– παρέχοντας στο MP-10 ενεργειακή αυτονομία για τουλάχιστον 48 ώρες. Το ρολόι κουρδίζει από την κορώνα στο 12 ενώ η ρύθμιση της ώρας γίνεται από μία δεύτερη κορώνα, στην πλάτη της κάσας.

Όσο για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του MP-10, η κάσα του έχει διαστάσεις 54,1 x 41,5 χιλιοστά, πάχος 22,4 χιλιοστά, είναι από γυαλισμένο τιτάνιο και αποτελείται από δύο κομμάτια: το μεσαίο στέλεχος και το πίσω καπάκι από γυαλισμένο τιτάνιο. Εκείνο που είναι εξαιρετικά απαιτητικό κατασκευαστικά είναι το κρύσταλλο από συνθετικό ζαφείρι που καλύπτει την πρόσοψη του ρολογιού. Πρόκειται για το πιο δύσκολο κρύσταλλο που έχει κατασκευάσει ποτέ μέχρι σήμερα η Hublot καθώς συνδυάζει κεκλιμένες επιφάνειες σε τρεις άξονες. Το ίδιο ισχύει και για το λουράκι από καουτσούκ: είναι το πιο δύσκολο από όσα έχει σχεδιάσει η ελβετική Manufacture μέχρι σήμερα. Ή πιο σωστά, μέχρι το επόμενο MP.

Το MP-10 με αριθμούς:

592 εξαρτήματα

5 χρόνια έρευνας και ανάπτυξης

2 ευθύγραμμα βαρίδια

1 κεκλιμένο tourbillon

1 κυκλικό power reserve

50 περιορισμένα αντίτυπα

Τιμή: 275.000