Πέρυσι στις Κάννες υπήρχε ένα αξιοσημείωτο κενό όσον αφορά τον γυναικείο ακτιβισμό που χαρακτηρίζει το φεστιβάλ από την αρχή του κινήματος #MeToo, καθώς τόσο ο οργανισμός Time’s Up U.S. όσο και ο αντίστοιχος γαλλικός οργανισμός, Collectif 50/50, κατέρρευσαν πρόσφατα λόγω αντιπαραθέσεων.

Αλλά σε αντίθεση με το Time’s Up, το οποίο έχει πλέον ουσιαστικά εκλείψει στις ΗΠΑ, η γαλλική οργάνωση επαναδραστηριοποιήθηκε με νέο διοικητικό συμβούλιο -μια ομάδα νεότερων, λιγότερο διάσημων και δημογραφικά ετερόκλητων μελών σε σχέση με την προκάτοχό της- και με μια ανανεωμένη αίσθηση καθήκοντος.

«Δεν είμαστε διασημότητες, πράγμα που αποτελεί μεγάλη αλλαγή», τόνισε η Laura Pertuy, νέο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Collectif 50/50, υπεύθυνη προγραμματισμού κινηματογραφικών ταινιών και δημοσιογράφος, μιλώντας στο Hollywood Reporter.

Ενώ το προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο του Collectif 50/50 αποτελούνταν μόνο από γυναίκες και κατά κύριο λόγο σκηνοθέτριες και παραγωγούς, το νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο σχηματίστηκε τον περασμένο Ιούνιο μετά από ψηφοφορία των μελών της ομάδας, περιλαμβάνει εννέα γυναίκες και πέντε άνδρες, ενώ πλέον εκπροσωπούνται και τεχνίτες του κλάδου, υπεύθυνοι προγραμματισμού ταινιών και ηθοποιοί.

H ομάδα Collectif 50/50 διοργανώνει φέτος στο πλαίσιο του φεστιβάλ των Καννών ένα πάνελ με θέμα τις γυναίκες συνθέτριες και τις πρωτοβουλίες ενσωμάτωσης σε χώρες όπως η Αίγυπτος και η Βραζιλία. Επιπλέον, ελέγχει και αξιολογεί τους ισχυρισμούς των εκπροσώπων του φεστιβάλ σχετικά με την πρόοδο στο μέτωπο της ισότητας των φύλων, μιας και φέτος οι Κάννες έχουν προμοτάρει με ιδιαίτερο ενθουσιασμό το ρεκόρ των έξι γυναικών σκηνοθετριών μεταξύ των 19 ταινιών που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα.

Οπως όμως επισημαίνει η ομάδα Collectif 50/50, στις Κάννες συνολικά φέτος, συμπεριλαμβανομένης της επίσημης επιλογής, του Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών, της Εβδομάδας Κριτικών και της Ένωσης Διανομής Ανεξάρτητου Κινηματογράφου, μόλις το 31% των ταινιών σκηνοθετούνται από γυναίκες. Το επερχόμενο Σαββατοκύριακο η ομάδα διοργανώνει στις Κάννες μια ιδιωτική εκδήλωση συγκέντρωσης χρημάτων, όπου και θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα μιας μελέτης, η οποία αντιπαραβάλλει το επίπεδο εκπροσώπισης στο φεστιβάλ των Καννών με εκείνο των κινηματογραφικών φεστιβάλ του Βερολίνου και της Βενετίας, τα οποία προηγούνται και τα δύο σε θέματα συμπερίληψης.