Θα σας μεταφέρω δύο εικόνες ανθρωπιάς και αλληλεγγύης,. Η πρώτη έχει να κάνει με την ουρά νέων ανθρώπων δεκάδων μέτρων που είχε σχηματισθεί από νωρίς το πρωί έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, όπου ο Ερυθρός Σταυρός πραγματοποίησε αιμοδοσία για τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος.

Αλλά η εικόνα που πραγματικά σε λυγίζει από συγκίνηση είναι των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου της Πύλου, του 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και του 2ου Γυμνασίου Μεσολογγίου που προχώρησαν στη δική τους συμβολική διαμαρτυρία, για την τραγωδία στα Τέμπη. Εξέφρασαν την οργή τους για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα γράφοντας με τις τσάντες τους, στον προαύλιο χώρο των σχολείων τα συνθήματα «Στείλε όταν φτάσεις» (η φράση που κυριαρχεί στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μετά το τραγικό δυστύχημα και δείχνει την αγωνία κάθε γονιού για την τύχη των παιδιών τους που ταξιδεύουν), «Πάρε όταν φτάσεις» και «Όχι άλλα εγκλήματα».

«Πάρε με όταν φτάσεις, σε παρακαλώ στείλε μου μήνυμα». Πόσες και πόσες φορές δεν το έχουμε πει στα παιδιά μας, ακόμη και για απλές εξόδους με τους φίλους, ακόμη και για ένα μικρό ταξίδι. Κι αυτά τα παιδιά δεν πρόκειται να απαντήσουν. Πήραν το τρένο της… μεγάλης φυγής από τη ζωή. Άδικα, τρομακτικά, μια αστραπή ήταν η ζωή τους, σαν την αστραπή που είδαμε όλοι σ’ εκείνο το συγκλονιστικό βίντεο της σύγκρουσης των δύο τρένων.

***

Γιατί δεν μαθαίνουμε από τις τραγωδίες;

Λένε οι παλαιότεροι πως αυτός ο τόπος είναι καταδικασμένος να μαθαίνει από τις τραγωδίες του. Ισχύει όμως αυτό; Γιατί, αυτό που δυστυχώς βλέπουμε είναι ότι οι τραγωδίες επαναλαμβάνονται. Ορίστε για του λόγου το αληθές μερικά παραδείγματα: Σε μικρή απόσταση και εκατέρωθεν από το σημείο όπου συγκρούστηκαν τα δύο τρένα, στο παρελθόν έχουν σημειωθεί ακόμα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα. Το 1999, 6 οπαδοί του ΠΑΟΚ έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο και μερικά χρόνια αργότερα, το 2003, θρηνήσαμε τον θάνατο 21 μαθητών που επέστρεφαν από εκδρομή στην Αθήνα με λεωφορείο. Ο χρόνος της τραγωδίας, βλέπετε, δεν σταμάτησε ποτέ στην κοιλάδα των Τεμπών.

Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000 σημειώνεται μια μεγάλη ναυτική, αυτή τη φορά τραγωδία. Στο πλοίο «Εξπρές Σάμινα», (με ηλικία πάνω από 34 χρόνια) που βούλιαξε πήρε στον υγρό τάφο 81 συνανθρώπους μας. Είχε προηγηθεί η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία που συνέβη ποτέ στην χώρα μας όταν στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 το πλοίο Φαλκονέρα, ναυάγησε και πνίγηκαν 224 άνθρωποι. Η τραγωδία της Φλακονέρας, βλέπετε, δεν συνέβαλε ώστε να μην σημειωθεί η τραγωδία του «Εξπρές Σάμινα». Απλώς τότε θρηνήσαμε τα θύματα και αντί, να διορθώσουμε λάθη και παραλείψεις να σταματήσει επιτέλους το κακό, συνεχίστηκε με το πολύνεκρο ναυάγιο άλλου πλοίου.

Υπήρξε και άλλη τραγωδία, η μεγαλύτερη που σημειώθηκε στην Πολεμική Αεροπορία όταν ένα μεταγωγικό C-130 καρφώθηκε στο Όρος Όθρυς στις 5 Φεβρουαρίου του 2015 σκοτώνοντας 63 νέους ανθρώπους. Και φτάνουμε στη νέα τραγωδία με τα τρένα στην κοιλάδα των Τεμπών. Δυστυχώς και σήμερα η γνωστή φράση για το πότε θα δούμε φως στο τούνελ δεν μπορεί κανείς να την πει χωρίς κόμπο στο στομάχι, γιατί το φως ήταν ένα τρένο που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση.

***
Πρώτη φορά ανακοινώνονται αγνοούμενοι

Καθώς ο αριθμός των θυμάτων από την τραγωδία στα Τέμπη συνεχώς αυξάνεται (έφτασαν τους 57 οι νεκροί) για πρώτη φορά ανακοινώνεται ο αριθμός των μέχρι στιγμής αγνοουμένων, που είναι 56, σύμφωνα με τη νεότερη ενημέρωση της Πυροσβεστικής και της Ελληνικής Αστυνομίας. Λέω μέχρι στιγμής, αφού έως την ώρα που θα ολοκληρωθούν οι έρευνες ουδείς γνωρίζει τι άλλο θα βρεθεί στα κουφάρια των βαγονιών. Σε νοσοκομεία βρίσκονται 48 άτομα για νοσηλεία, έξι εκ των οποίων παραμένουν σε ΜΕΘ. Μια επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίστηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου Παπανικολάου, που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων

***
Οργή και από το BBC και τους ΝΥ Times

Οργή για τα χρόνια αίτια που προκάλεσαν την τραγωδία στα Τέμπη πέρασε και στα ξένα ειδησεογραφικά μέσα. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε δεν μπορούμε πλέον να μιλάμε για αύξηση του τουριστικού ρεύματος με τέτοιους σιδηρόδρομους. Οι New York Times γράφουν για τα Τέμπη: Ο θυμός εντείνεται στην Ελλάδα μετά το δυστύχημα, ενώ το BBC σε μια αιχμηρή ακριτική του αναφέρει ότι σιδηροδρομικό σύστημα στην Ελλάδα δεν αντιστοιχεί στον 21ο αιώνα»

***
Η τραγωδία σημάδεψε τους νέους

Η τραγωδία στα Τέμπη έχει σημαδέψει ολόκληρη την Ελλάδα. Ο πόνος και το πένθος, όμως, μεγεθύνονται όταν τα θύματα αυτής της τραγωδίας είναι κυρίως νέα παιδιά. Νέοι άνθρωποι που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη των σπουδών τους από μία εκδρομή τη Αποκριάς, που νόμιζαν ότι επρόκειτο να μετακινηθούν με το «ασφαλές» και πιο ευχάριστο για ταξίδια τρένο. Ένα τρένο που μετατράπηκε ξαφνικά σε φωλιά θανάτου για 57 νέους σύμφωνα με την επικεφαλής ιατροδικαστή της Λάρισας ανθρώπους.

***
Δεν αλλάζει εκλογικός προγραμματισμός του Μαξίμου

Η απάντηση που μου έδωσε ένας από τους πλέον στενούς συνεργάτες του Πρωθυπουργού με προβλημάτισε: Ρώτησα εάν η τραγωδία με τα τρένα στην κοιλάδα των Τεμπών, μεταφέρει την ημερομηνία των εκλογών πιο μακριά, όπως πολλά στελέχη της ΝΔ εκτιμούσαν. Η απάντηση ήταν «δεν νομίζω». Αν και (είπαν) δεν ανακοινώθηκε επίσημα ακόμα ο χρόνος των εκλογών, ωστόσο ο προγραμματισμός δεν αλλάζει. Συνεπώς (ξαναρώτησα) ενδέχεται οι εκλογές να διεξαχθούν στις 9 Απριλίου, όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί; Κανείς δεν πρέπει να αποκλείει κάτι τέτοιο, μου είπε και εξήγησε το γιατί: Ο χρόνος των εκλογών, είπε, θα εξαρτηθεί από την διαχείριση της τραγωδίας, ήδη με την παραίτηση Καραμανλή υπήρξε μια δικλείδα αποσυμφόρησης της πολιτικής έντασης. Προς το παρόν εντός του Μαξίμου δεν έχει ανοίξει εκλογική συζήτηση, λένε οι πληροφορίες, όσο και αν στους διαδρόμους βουλευτικών γραφείων ήδη διατυπώνονται εκτιμήσεις για τον αντίκτυπο της τραγωδίας στο χρονοδιάγραμμα της κάλπης. Ούτε έχει αλλάξει το πλάνο όσον αφορά τον προγραμματισμό των εκλογών, στις 9 Απριλίου. Αλλά, όπως επίσης μου είπαν οι οριστικές αποφάσεις για την ημερομηνία των εκλογών θα ληφθούν αμέσως μετά τη λήξη του τριήμερου πένθους.

***
Ο μεταβατικός υπουργός Γεραπετρίτης

Ήταν μια τυπική (πιο τυπική δεν γινόταν) τελετή παράδοσης- παραλαβής υπουργείου, αυτή που έγινε στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Δεν υπήρξε ούτε καν απολογισμός από τον παραιτηθέντα (απερχόμενο) υπουργό Κώστα Καραμανλή. Μάλιστα όσοι κρατούσαν χρονόμετρο θα πρόσεξαν ότι η ομιλία του στην παράδοση δεν διήρκησε περισσότερο από 45 δευτερόλεπτα: «Η πατρίδα», είπε, «βιώνει εθνική τραγωδία, τίποτα δεν έχει σημασία μπροστά στις ζωές που χάθηκαν» διαβεβαιώνοντας «όπως είπε και ο πρωθυπουργός, ότι όλα θα ερευνηθούν».

Στην κατ΄ιδίαν όμως συνομιλία που είχαν Καραμανλής και Γεραπετρίτης, ειπώθηκαν τα περισσότερα, αλλά δυστυχώς ούτε ο κ. Καραμανλής ούτε ο κ. Γεραπετρίτης θέλησαν να κοινοποιήσουν. Άλλωστε όπως έμαθα ο κ. Γεραπετρίτης δεν θα είναι ένας «κανονικός υπουργός Μεταφορών». Αλλά θα είναι ένας «μεταβατικός» υπουργός έως τις εκλογές. Τα ουσιαστικά καθήκοντα και αρμοδιότητες του υπουργού Μεταφορών θα ασκούν οι υφυπουργοί. Ο κ. Γεραπετρίτης θα είναι μόνον για τη διερεύνηση των αιτίων της τραγωδίας. Τις περισσότερες ώρες θα τις περνά στο γραφείο του στο Μέγαρο Μαξίμου και τις λιγότερες στο υπουργείο Μεταφορών.

***
Στην Κύπρο προτιμούν γυναίκες στο Δικαιοσύνης

Η Άννα Προκοπίου είναι η τρίτη στη σειρά γυναίκα που αναλαμβάνει τα ηνία του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης στην Κύπρο. Προηγουμένως ήταν η Έμιλυ Γιολίτη η οποία παραιτήθηκε και τη θέση της ανέλαβε η Στέφη Δράκου την οποία τώρα διαδέχθηκε η κυρία. Προκοπίου. Ωστόσο αυτές δεν ήταν οι μόνες γυναίκες υπουργοί στο νευραλγικό Υπουργείο Δικαιοσύνης. Την αρχή είχε κάνει η Στέλλα Σιουλώτη από τις πλέομ στενές συνεργάτιδες του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου