Μπορεί εδώ και πολλά χρόνια το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) να βρισκόταν στο περιθώριο και την απαξία λόγω της ελάχιστης οικονομικής υποστήριξης που είχε από το Κράτος για την τροφοδοσία και στήριξη των ελληνικών ταινιών (χωρίς δηλαδή να είναι πάντα δική του η ευθύνη), όμως εδώ και κάποιο καιρό και χωρίς τα χρήματα να έχουν πραγματικά αυξηθεί, έχει καταφέρει να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη πολλών κινηματογραφιστών.

Ενδεχομένως, η παρουσία του κ. Μάρκου Χολέβα, έμπειρου, χαμηλότονου και χαμηλόφωνα εργατικού σκηνοθέτη στην θέση του προέδρου του Δ.Σ καθώς και των συνεργατών του, όχι μόνο στο Δ.Σ. αλλά σε όλες τις νευραλγικές υπηρεσίες του ΕΚΚ, να έχουν παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτή την αναβάθμιση.

Το παράδειγμα της νέας οπτικής ταυτότητας του θεσμού είναι χαρακτηριστικό: το ΕΚΚ από χθες ταξιδεύει στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με νέο λογότυπο και με σύνθημα τη φράση «Το σινεμά στο Κέντρο», μήνυμα του φετινού προωθητικού του σποτ, ενός πανέξυπνου στην σύλληψη «φιλμ» ελάχιστων δευτερολέπτων (33) που σκηνοθέτησε η Δέσποινα Μαυρίδου. Σε μια γεμάτη κινηματογραφική αίθουσα δυο κοπέλες αναζητούν μια θέση στο… κέντρο της!  Η επιλογή της Μαυρίδου δεν έγινε τυχαία. Η σκηνοθέτρια  ήρθε δυναμικά στο προσκήνιο με το έργο «Τσουλάκια» κερδίζοντας τα βραβεία Καλύτερης Ελληνικής Σπουδαστικής Ταινίας, Ερμηνείας (Ελίνα Τσιορμπατζή και Ελένη Γεωργάκη) και Σκηνογραφίας (Εύα Κουρελιά και Ελένη Σάμπρη) στο Εθνικό Σπουδαστικό Τμήμα του Φεστιβάλ.

Οσο για το νέο λογότυπο από τον Γιώργο Σκαρμούτσο και το δημιουργικό γραφείο garden αντικαθιστά το προηγούμενο του Δημήτρη Αρβανίτη, που λειτούργησε ως σημαίνον του ΕΚΚ από την εποχή της προεδρίας του αείμνηστου Παύλου Ζάννα μέχρι σήμερα. «Το ΕΚΚ άλλαξε λογότυπο για να εξελίξει ένα ισχυρό οπτικό εργαλείο επικοινωνίας σε καιρούς ραγδαίων αλλαγών» τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση. «Η Διοίκησή έκρινε απαραίτητη την αλλαγή αυτή προκειμένου να σηματοδοτηθεί από σύγχρονη οπτική γωνία ο θεσμικός ρόλος του, που δεν είναι άλλος από τη χάραξη πολιτικής με κύρια στόχευση ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τον  κινηματογράφο, ως τέχνη και ως βιομηχανία-θεμέλιο του οπτικοακουστικού τομέα της χώρας.»

Το νέο λογότυπο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Εξάλλου αυτή η νέα οπτική ταυτότητα του φεστιβάλ έρχεται ως επίλογος στο κλείσιμο του κύκλου μιας σειράς ουσιαστικών εκκρεμοτήτων του ΕΚΚ: διευθετήθηκαν εκκρεμότητες ετών, δημοσιεύτηκαν ο Νέος Κανονισμός Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων και για πρώτη φορά ο Κανονισμός Χρηματοδότησης Διανομής και Προώθησης Κινηματογραφικών Έργων και υλοποιήθηκαν επιτυχώς τα προγράμματα Covid-19 για τη στήριξη της κινηματογραφικής μας κοινότητας.