Είναι φυσικό και απολύτως ανθρώπινο όλος ο κόσμος να παρακολουθεί σοκαρισμένος τις εξελίξεις στην Ουκρανία μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων και το ξέσπασμα του πολέμου. Οι διεθνείς εξελίξεις είναι ραγδαίες, οπότε το σκηνικό μπορεί από στιγμή σε στιγμή να αλλάξει.Εν μέσω αυτής της εξελισσόμενης κρίσης, όμως, είναι επίσης φυσικό πολλές διασημότητες που γεννήθηκαν στην Ουκρανία ή έχουν σχέση με τη χώρα, να μιλήσουν ανοιχτά και με βαθιά πίστη στη δύναμη της ειρήνης, στις ανθρώπινες αξίες, στον πολιτισμό και στο διεθνές δίκαιο.

Ανάμεσά τους και η Μίλα Κούνις, η ηθοποιός που γεννήθηκε στην Ουκρανία επί ΕΣΣΔ και σε ηλικία επτά ετών μετακόμισε οικογενειακώς στις ΗΠΑ, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Πρόσωπο με αρκετά χρόνια στον χώρο του θεάματος, έγινε πολύ γνωστή έχοντας παίξει στο φιλμ του Ντάρεν Αρονόφσκι «Μαύρος κύκνος» (2010). Πρόκειται για την ταινία για την οποία η Κούνις, σε ηλικία 27 ετών, γνώρισε τη μεγαλύτερη έως σήμερα διάκρισή της, διεκδικώντας τη Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία του Β΄ γυναικείου ρόλου.

Στην περίπτωση του πρόσφατου πολέμου με τη Ρωσία, η Κούνις δεν έκανε η ίδια δηλώσεις (σημειωτέον ότι δεν είναι ενεργή σταsocial media). Oμως το γεγονός ότι ο αμερικανός σύζυγός της, επίσης ηθοποιός, Αστον Κούτσερ «τουίταρε» «Βρίσκομαι στο πλευρό της Ουκρανίας» (I stand with Ukraine) δηλώνει πολλά.

Από την ΕΣΣΔ στο L.A.

Η Μίλα Κούνις είναι μία από τις νεότερες αυτή την εποχή διασημότητες ουκρανικής καταγωγής που ακολουθούν επιτυχημένη καριέρα μακριά από τον τόπο στον οποίο γεννήθηκαν. Στις 14 Αυγούστου 1983, η εβραϊκής καταγωγής Μιλένα Μάρκοβνα Κούνις γεννήθηκε στο Τσέρνιβτσι της Ουκρανίας, κόρη καθηγήτριας Φυσικής και μηχανολόγου μηχανικού, οι οποίοι το 1991, μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού, μετανάστευσαν στο Λος Αντζελες. «Οι γονείς μου είχαν και οι δύο καταπληκτικές δουλειές και ήμουν πολύ τυχερή» θα δήλωνε αργότερα. «Δεν ήμασταν φτωχοί όταν ζούσαμε εκεί, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι ήταν πολύ άτυχοι». Το μικρόβιο της υποκριτικής μπήκε από πολύ νωρίς μέσα της και σε ηλικία εννέα ετών άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής μετά το σχολείο στα στούντιο του Beverly Hills. Μετά από μια δημόσια παράσταση στην οποία είχε συμμετάσχει με επιτυχία, η Κούνις προσεγγίστηκε από την υπεύθυνη ψυχαγωγίας Σούζαν Κέρτις, η οποία της πρότεινε να την αναλάβει ως μάνατζερ. Η ίδια θα έλεγε αργότερα ότι η ενασχόλησή της με την υποκριτική ήταν αρχικά ένα διασκεδαστικό χόμπι για να μπορεί να ξεφεύγει από το σχολείο. «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα γινόταν δουλειά, γιατί δεν ήξερα ότι μπορείς να έχεις δουλειά στην υποκριτική. Αλλά τώρα μου αρέσει πολύ αυτό που κάνω και δεν μπορώ καν να φανταστώ να κάνω κάτι άλλο».

Το ντεμπούτο της έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στη σειρά «Μέρες αγάπης» και η τηλεόραση έμελλε να την απασχολήσει αρκετό καιρό, με εμφανίσεις στις σειρές «The John Larroquette Show», «Hudson Street», «Baywatch» και «Nick Freno: Licensed Teacher». Ακολούθησε η περίοδος των ρομαντικών κομεντί («Ο γόης» του 2001, «Tony ‘n’ Tina’s Wedding» του 2004, «Oταν με παράτησε η Σάρα» του 2008), αλλά και των περιπετειών με υψηλές προδιαγραφές όπως το «Max Payne» (2008) ή ο «Εκλεκτός» (2010) δίπλα στον Ντενζέλ Ουάσιγκτον. Η επιτυχία της στον ρόλο της ανταγωνίστριας στον χορό της Νάταλι Πόρτμαν στον «Μαύρο κύκνο» υπήρξε μεγάλο κεφάλαιο στην καριέρα της Κούνις, αν και ακόμα περιμένει την ταινία της μεγάλης προσωπικής επιτυχίας. Στις σχετικά πρόσφατες εμπορικότερες ταινίες της ανήκουν η περιπέτεια φαντασίας «Το πεπρωμένο της Τζούπιτερ» (2015) και η κομεντί «Μαμάδες με κακή διαγωγή» (2016) που μάλιστα είχε και συνέχεια. Η προσωπική ζωή της Κούνις ήταν πάντοτε βορά του Τύπου. Από το 2002 ως το 2011 ήταν σύντροφος του «καμένου» Μακόλεϊ Κάλκιν («Μόνος στο σπίτι»), με τον οποίο μάλιστα είχε ζήσει μια δυσάρεστη εμπειρία στο Ισραήλ: κατά τη διάρκεια των διακοπών τους το 2006 στη Χάιφα, ξέσπασαν οι εχθροπραξίες ανάμεσα στο Ισραήλ και στη Χεζμπολάχ στον Λίβανο, οπότε χρειάστηκε να φύγουν άρον-άρον από τη χώρα. Μετά τη διάλυση της σχέσης τους, τη σκυτάλη των κουτσομπολιών και του κίτρινου Τύπου πήρε η νέα της σχέση, με τον Αστον Κούτσερ, τον οποίο παντρεύτηκε το 2015 και μαζί έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τη Γουάιατ και τον Ντιμίτρι. Με τον Aστον Κούτσερ συνεργάστηκε στη δημοφιλή σειρά «That ’70s Show» (1998-2006).

H Koύνις έχει πολλάκις αναφέρει στο παρελθόν ότι ο αντισημιτισμός στην πρώην Σοβιετική Ενωση ήταν ένας από τους λόγους που η οικογένειά της εγκατέλειψε τη χώρα. «Εκεί όπου μεγάλωσα δεν σου επέτρεπαν να είσαι θρήσκος» θα έλεγε στην Αμερική ενθυμούμενη τα χρόνια της στην ΕΣΣΔ. «Η οικογένειά μου είχε ζήσει τον εφιάλτη του Ολοκαυτώματος όπου πέθαναν οι παππούδες μου – δεν επέζησαν πολλοί. Oμως μετά το Ολοκαύτωμα στην πατρίδα μου δεν επιτρεπόταν να είσαι θρησκευόμενος. Οι γονείς μου με μεγάλωσαν ώστε να ξέρω ότι είμαι Εβραία. Ξέρεις ποιος είσαι μέσα σου. Δεν χρειάζεται να το πεις σε όλον τον κόσμο. Πιστεύεις αυτό που πιστεύεις, και αυτό είναι το σημαντικό».

Πάντως, το πρόσφατο tweet του Κούτσερ υπέρ της Ουκρανίας ήταν ένα από τα αρκετά μηνύματα ειρήνης και αδελφοσύνης των λαών που μουσικοί, ηθοποιοί και εικαστικοί από όλον τον κόσμο έχουν στείλει μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, δηλώνοντας, με όποιον τρόπο και όποιο μέσον μπορούν, τη συμπαράστασή τους. Ανάμεσά τους και ουκρανές σταρ που δεν ζουν πια στην πατρίδα τους, όπως η Μίλα Γιόβοβιτς, που γεννήθηκε στο Κίεβο αλλά έχει ρωσικές ρίζες («σχίζομαι στα δύo καθώς βλέπω τη φρίκη να εκτυλίσσεται, τη χώρα να καταστρέφεται, οικογένειες να εκτοπίζονται, όλη τους η ζωή να βρίσκεται σε απανθρακωμένα θραύσματα γύρω τους») και η Ολγκα Κουριλένκο, επίσης με καταγωγή και από τις δύο χώρες («προσεύχομαι για την Ουκρανία και την ασφάλεια του λαού της»).