Αποστολή στο Μόναχο, Βαγγέλης Κιούσης

Η ευκαιρία να οδηγήσουμε τη ναυαρχίδα των ηλεκτρικών Mercedes EQ στο Μόναχο, στο περιθώριο της έκθεσης κινητικότητας IAA Mobility 2021 που διαδέχθηκε από εφέτος τη διοργάνωση της Φρανκφούρτης, ήταν μια από τις κορυφαίες στιγμές, για εμάς στο Autohub, εκεί.

Η Mercedes EQS αποτελεί σήμερα την «crème de la crème» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως στα πεδία της πολυτέλειας, της αποδοτικότητας και της άνεσης, ούσα το σημείο αναφοράς σε αυτή τη μορφή τεχνολογίας. Στο άλλο άκρο, διαθέτοντας σαφώς πιο σπορ χαρακτήρα αλλά μικρότερους χώρους και αυτονομία, περισσότερη λιτότητα και άλλο DNA βρίσκεται μόνο η (εξαιρετική) Porsche Taycan. Αναμφίβολα ωστόσο τα δύο αυτοκίνητα δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό.

Η EQS στη λιγότερο ισχυρή από τις δύο εκδόσεις της με τα διακριτικά 450+ είναι ο ηλεκτροκίνητος κλώνος της S-Class, προτάσσοντας τη θηριώδη θεωρητική αυτονομία-ρεκόρ των 780 χλμ. χάρη στην μπαταρία των 107,8 kWh, η οποία φορτίζεται σε 10 ή σε 5 ώρες με τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ρεύμα σε wallbox 11 ή 22 kW αντίστοιχα. Αυτονομία που μπορεί εύκολα να επιτευχθεί αν αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητες του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση.

Είναι το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να αμφισβητήσει τα πρωτεία της S-Class στην κατηγορία, ένας τετράτροχος Dr. Jeckyl & Mr. Hyde, καθώς είναι ταυτόχρονα δρομέας μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και πολυτελής κάψουλα διαβίωσης μακριά από το σπίτι.

Παρά το βάρος των 2.480 κιλών και το μήκος των 5,216 μέτρων αποδείχθηκε απρόσμενα ευέλικτη στις αστικές διαδρομές χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης – στη δική μας EQS 450+ υπήρχε η δυνατότητα στροφής των πίσω τροχών κατά 10 μοίρες έναντι 4,5 μοιρών της «βασικής» έκδοσης. Ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας, στον δίχως όριο ταχύτητας γερμανικό αυτοκινητόδρομο, η EQS κυριολεκτικά «πετούσε» χωρίς ποτέ να γίνεται χούλιγκαν.

Στο δε πρόγραμμα οδήγησης Sport το οποίο διαφοροποιούσε εμφανώς τη συμπεριφορά της από τα υπόλοιπα, δεν υπήρξε κάτι που διατάραξε τη σχεδόν απόλυτη σιωπή, η οποία οφείλεται αφενός στον ηλεκτροκινητήρα, αφετέρου στον κορυφαίο, για μοντέλο μαζικής παραγωγής παγκοσμίως, αεροδυναμικό συντελεστή Cd. 0.20 του πεντάθυρου αμαξώματος που πατούσε σε τροχούς 20 ιντσών.

Δεν χρειάστηκαν καν οι 523 ίπποι και η τετρακίνηση της μεγαλύτερης EQS 580 4MATIC για να αντιληφθούμε ότι οι 333 ίπποι και τα 568 Nm ροπής στους πίσω τροχούς αυτής της υλοποίησης είναι η καλύτερη δικαιολογία ώστε ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να θέλει να οδηγεί καθημερινά ο ίδιος και όχι κάποιος άλλος στη θέση του.

Στον θάλαμο επιβατών κυριαρχεί η πρωτοεμφανιζόμενη – και προαιρετική – Hyperscreen επιφάνεια υπερυψηλής ευκρίνειας των 56 ιντσών, η οποία καταλαμβάνει όλο το ταμπλό και φιλοξενεί τρεις ξεχωριστές οθόνες – την αριστερή για τον πίνακα οργάνων, την κεντρική για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και αυτή στη δεξιά πλευρά για τον συνοδηγό.

Η δυνατότητα μεικτού χειρισμού (με φωνητικές εντολές και αφή) της τελευταίας γενιάς του συστήματος Mercedes-Benz User Experience (MBUX) είναι δεδομένη και συνδυάζεται με τις ΟΤA (Over The Air) αναβαθμίσεις λογισμικού, την αγορά νέων ψηφιακών υπηρεσιών και την ενεργοποίηση λειτουργιών στο αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα η αύξηση της γωνίας στρέψης των πίσω τροχών ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο κύκλος στροφής του θηριώδους αμαξώματος. Η συνοδηγός μας φρόντισε να μας κάνει τη σχετική επίδειξη πριν αφήσουμε την EQS στο πάρκινγκ, ενώ το τρίτο πρόσωπο αυτής της οδηγικής εμπειρίας παρέμεινε στο ευρύχωρο πίσω κάθισμα απολαμβάνοντας την αυτόνομη πρόσβαση στο σύστημα ψυχαγωγίας μέσω οθονών 11,6 ιντσών. Ευτυχώς για εμάς!