Η άνοδος του τουρισμού που ευνοεί τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων αλλά και η αυξανόμενη δυναμική του leasing (μακροχρόνια μίσθωση) οδήγησαν την Avis Hellas να καταγράψει ιστορικό ρεκόρ μεγεθών για 2018. Σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Ταπραντζή, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2018 στα 180 εκατ. ευρώ, τα κέρδη ebitda στα 82,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 27,18 εκατ. ευρώ.

«Σχεδόν το 40% των εσόδων μας προέρχεται από τουρισμό που ενισχύει τις πωλήσεις μας στη βραχυχρόνια μίσθωση» αναφέρει ο κ. Ταπραντζής, ο οποίος επισημαίνει ότι το 2019 αναμένεται να είναι μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς «ο τουρισμός στην Ελλάδα εξαρτάται πολύ από την Ευρώπη αλλά οι τάσεις, λόγω Brexit και κρίσης στην Ιταλία, είναι ανησυχητικές. Ακόμα και οι ρυθμοί των προκρατήσεων είναι συντηρητικοί. Παράλληλα και το leasing που εξαρτάται από το εγχώριο μακροοικονομικό περιβάλλον έχει να αντιμετωπίσει εντός του έτους δύο εκλογικές αναμετρήσεις».

Η τάση των πολιτών

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Ταπραντζής εκτιμά ότι το leasing αυτοκινήτων εμφανίζει τελευταία μεγάλη ανάπτυξη στην Ελλάδα για δύο λόγους: «Η τάση πλέον των πολιτών είναι να μην έχουν σπίτι ή αυτοκίνητο στην κατοχή τους, ενώ και οι τράπεζες αδυνατούν να βγάλουν στην αγορά καταναλωτικά δάνεια για αγορά αυτοκινήτου».

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Μάρτιο η Αvis Hellas άλλαξε χέρια αφού μεταβιβάστηκε το 100% από την Τράπεζα Πειραιώς στην κοινοπραξία του τουρκικού ομίλου Koc (60%) και της αμερικανικής Avis Budget Group που είναι ο licensor των σημάτων Avis (40%).

Το τίμημα ανήλθε στα 80,6 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία ανέλαβε δάνεια 240 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Koc με πολυσχιδείς δραστηριότητες (τράπεζες, τεχνολογία, ενέργεια, τρόφιμα) συνεργάζεται με την Avis σε 10 χώρες, συμμετέχει στην παραγωγή αυτοκινήτων στην Τουρκία με joint venture με τις Fiat και Ford και το 2018 κατέγραψε 2,5 δισ. δολ. κέρδη.

Μέσα στο 2018 η Avis Hellas προχώρησε σε επενδύσεις υποδομών ύψους 200 εκατ. ευρώ δίνοντας έμφαση στη διαρκή ανανέωση του στόλου της, ο οποίος σήμερα φτάνει τα 35.000 οχήματα, αλλά και των συστημάτων της. Πέρυσι το 10% των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς οφείλεται στην Avis, η οποία προχώρησε στην αγορά 10.000 αυτοκινήτων. Η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων είναι πολυκερματισμένη αφού δραστηριοποιούνται πάνω από 3.000 εταιρείες και το 40% ελέγχεται από 5 ομίλους. Αντιθέτως, η αγορά του leasing είναι συγκεντρωμένη, με 3 εταιρείες να ελέγχουν το 80% των πωλήσεων.

Η Avis στις βραχυχρόνιες μισθώσεις έχει μερίδιο αγοράς 17% και στις συμβάσεις leasing το 28%.