Μπορεί ακόμη να μην έχουν αρχίσει να εκπληρώνονται οι υποσχέσεις περί διαφάνειας στον ΟΑΣ της Θεσσαλονίκης, καθώς οι αρμόδιοι δεν δημοσιεύουν τις αποφάσεις και τις δαπάνες όπως κάνει ο κάθε δημόσιος οργανισμός, αλλά κάθε μέρα που περνά γίνεται γνωστό πόσο κοστίζει η «αμισθί» υπηρεσία του προέδρου Στέλιου Παππά (φωτογραφία). Εδώ σας υπενθυμίζω ότι ο πατέρας του Νίκου Παππά ζήτησε ο ίδιος να διορισθεί αμισθί, όταν έμαθε ότι οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι για δύο μήνες… Πόσο όμως αμισθί είναι;
nnn
Με δυο λόγια ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ παραιτήθηκε του μηνιαίου μισθού του που ήταν 4.000 ευρώ με την ελπίδα (πάντοτε στην κυβέρνηση κυριαρχεί η φράση «ελπίδα που έρχεται») να εξοικονομηθούν τα περίπου 6 εκατ. ευρώ τα οποία προορίζονταν για την εξόφληση των εργαζομένων. Τώρα πάρτε χαρτί και μολύβι και υπολογίστε: Θα χρειαστούν περίπου… 125 χρόνια σκληρής και άμισθης εργασίας για να εξοικονομηθούν τα 6 εκατ. Αλλά αυτό, μεταξύ μας, δεν είναι το πρόβλημα. Και εξηγούμαι…
nnn
Με πληροφορούν ότι ο κ. Παππάς με την ανάληψη των καθηκόντων του βρήκε αμέσως και νοίκιασε επιπλωμένο διαμέρισμα σε καινούργια πολυκατοικία της Θεσσαλονίκης κοντά στα γραφεία του ΟΑΣΘ με 400 ευρώ τον μήνα (χωρίς να περιλαμβάνονται τα κοινόχρηστα), ποσό που οι γνωρίζοντες τα πράγματα εκτιμούν ως πολύ χαμηλό για τα δεδομένα τέτοιας μίσθωσης. Ετσι εγκατέλειψε το γνωστό ξενοδοχείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης που διέμενε τις πρώτες ημέρες της τοποθέτησής του. Εάν όμως θέλει να πηγαινοέρχεται τα Σαββατοκύριακα στην Αθήνα, θα πρέπει να ξοδεύει άλλα 600 ευρώ τον μήνα σε αεροπορικά εισιτήρια. Και βεβαίως στα χρήματα αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ατομικά του έξοδα που θα έχει στη Θεσσαλονίκη, όπως φαγητό, τηλέφωνα κ.τ.λ. Γενικά, το «αμισθί» δεν βγαίνει και τόσο τζάμπα, αλλά περιμένουμε να δούμε και τον λογαριασμό δημοσιευμένο για να είμαστε σίγουροι. Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης θα παίρνει 4.500 ευρώ τον μήνα, περίπου όσα και ο προηγούμενος πρόεδρος του Οργανισμού, ο οποίος κατηγορείται από τον Χρήστο Σπίρτζη για κακοδιαχείριση και όχι μόνο.
Η απλή αναλογική… στο Σύνταγμα


Την απλή αναλογική θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ να αποτελεί εφεξής το μόνιμο εκλογικό σύστημα. Πώς θα το καταφέρει αυτό; Με την αναθεώρηση του Συντάγματος. Ναι, δεν διαβάσατε λάθος, το Μέγαρο Μαξίμου αλλά και η Κουμουνδούρου επιδιώκουν με τη συνταγματική αναθεώρηση την εισαγωγή της απλής αναλογικής. Μαθαίνω λοιπόν ότι η ιδιότυπη (και… άτυπη) επιτροπή για την αναθεώρηση του Συντάγματος την οποία παρουσίασε ένα βράδυ δόξη και τιμή ο ίδιος ο Πρωθυπουργός (στο προαύλιο της Βουλής) παρέδωσε στο Μέγαρο Μαξίμου τις προτάσεις της και σε αυτές περιλαμβάνεται και η εισαγωγή της απλής αναλογικής. Τώρα θα μου πείτε, έχουν καμιά νομική αξία οι προτάσεις της εν λόγω επιτροπής που μετείχε και ο Γιώργος Κιμούλης (που παραιτήθηκε), ένας γαλάζιος περιφερειάρχης, ο Κώστας Αγοραστός (από τον οποίο το κόμμα του παίρνει ήδη σαφείς αποστάσεις), η Ρένα Δούρου και μερικοί καθηγητές, χωρίς όμως να περιληφθεί κανείς… συνταγματολόγος;
nnn
Ε, λοιπόν, σας πληροφορώ ότι έργο της επιτροπής ήταν να συντάξει ένα ερωτηματολόγιο, να το ανεβάσει στο Διαδίκτυο και εν συνεχεία τις απαντήσεις που θα ελάμβανε από τον κόσμο συν μερικά δικά της σχόλια και προτάσεις να τα παρέδιδε στον Πρωθυπουργό. Κυβερνητική πηγή, που συνομιλεί με τον Πρωθυπουργό, με προϊδέασε ότι η συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος θα αρχίσει αμέσως μετά το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης (υπολογίζει ότι θα αυτή θα κλείσει πριν από τα Χριστούγεννα) και ότι η σημαντικότερη πρόταση που θα υπάρχει δεν θα είναι μόνον η άμεση εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, ούτε η κατάργηση της ευθύνης των υπουργών, αλλά η συνταγματική πλέον επιταγή για την καθιέρωση της απλής αναλογικής. Πάντως στις κυβερνητικές προτάσεις (έτσι όπως τώρα διαμορφώνονται) δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ούτε βεβαίως ο διαχωρισμός Εκκλησίας – Κράτους.
Το κόκκινο πανί των γαλάζιων


Κόκκινο πανί αποτελεί για την ηγεσία της ΝΔ ο γνωστός συνδικαλιστής των ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος, τον οποίο στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν θέλουν ούτε «ζωγραφιστό» να τον βλέπουν. Ο Θ. Λυμπερόπουλος, που εμφανίζεται ως υπερασπιστής του καραμανλισμού, ένας ακόμα από τους πολλούς που στέκονται απέναντι στην ηγετική ομάδα της ΝΔ, έγραψε ένα άρθρο στη λογική ότι «στο γαλάζιο business plan δεν χωράνε οι άνθρωποι». Στην Πειραιώς ενοχλήθηκαν, όχι γιατί τους ενδιαφέρει τόσο ο συνδικαλιστής που δεν τον υπολογίζουν, όσο γιατί αυτό το άρθρο προωθήθηκε από σάιτ και ΜΜΕ φίλα προσκείμενα στον ΣΥΡΙΖΑ.


Μητσοτάκης τιμά Μητσοτάκη


Να τιμήσει τη μνήμη του πατέρα του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη αποφάσισε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης και έτσι αποφάσισε να πραγματοποιηθεί μια σημαντική εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, που θα προηγηθεί της εμφάνισής του στη ΔΕΘ. Το Ιδρυμα Κωνσταντίνος Κ. Μητσοτάκης και η ομώνυμη Εδρα Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Stanford διοργανώνουν διάλεξη στη μνήμη του πρώην πρωθυπουργού με ομιλητή τον καθηγητή της έδρας Josiah Ober. Θέμα της διάλεξης, την οποία θα προλογίσει ο πρόεδρος της ΝΔ, «η παρακαταθήκη της Αρχαίας Ελλάδας για τη Δημοκρατία τού Αύριο».

Ποιος πληρώνει τα… διόδια της υπουργού;

Ο Αλέξης Τσίπρας στο πρώτο υπουργικό Συμβούλιο, της πρώτης φοράς Αριστεράς είχε ζητήσει από τους υπουργούς του σχεδόν να μηδενίσουν τα έξοδα και τις σπατάλες, να αποφύγουν να χρησιμοποιούν τα κρατικά (βουλευτικά και υπουργικά) αυτοκίνητα και να περιορίσουν τον αριθμό των συμβούλων τους. Ολα αυτά όμως περασμένα ξεχασμένα («last year»- όπως λένε και οι Εγγλέζοι), αφού 2,5 χρόνια μετά τα πράγματα στην κυβέρνηση έχουν χαλαρώσει. Και δεν εννοώ μόνον τη στρατιά συμβούλων που έχουν προσλάβει οι υπουργοί (έστω και άμισθους), ούτε τις «Μπέμπες» και τα Audi που χρησιμοποιούν μερικοί, αλλά για τα έξοδα μετακινήσεως. Ευτυχώς που υπάρχει και η Δι@υγεια και μαθαίνουμε ότι η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου ζήτησε οδοιπορικά έξοδα για τη μετάβασή της στην Κύπρο και τα ποσά που ζήτησε εγκρίθηκαν. Το περίεργο είναι ότι η κυρία Κονιόρδου ζήτησε να τις καταβληθούν, πέραν των αεροπορικών εισιτηρίων (που δικαιολογούνται) και τα διόδια που θα πλήρωνε στην Αττική Οδό για τη μετάβασή της στο αεροδρόμιο. Καθώς και τα διόδια μιας συνεργάτιδός της που θα την συνόδευε. Ζήτησε δηλαδή και θα λάβει ως αποζημίωση τα 5,60 ευρώ για τη διέλευσής της (αυτής και της συνεργάτιδάς της) από τα διόδια.