«Επικίνδυνοι ελιγμοί και υπερβολική ταχύτητα»

Βαριές οι κατηγορίες για τον καπετάνιο του Ντουέντε, όπως τις απήγγειλε η ανακρίτρια:

Βαριές οι κατηγορίες για τον καπετάνιο του Ντουέντε, όπως τις απήγγειλε η ανακρίτρια:
«Στον κάτωθι αναφερόμενο χρόνο, με πρόθεση διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας, από την πράξη σου δε αυτή προκλήθηκε κίνδυνος για άνθρωπο και επήλθε θάνατος προσώπων, το βαρύτερο δε αυτό αποτέλεσμα οφείλεται σε αμέλειά σου». Μάλιστα στη συνέχεια τον κατηγορεί ότι «…αποδεχόμενος ότι διαταράσσεις τοιουτοτρόπως την ασφάλεια της υδάτινης συγκοινωνίας… επέπεσες λόγω της υπερβολικής ταχύτητας στο σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ…».
«…Επέφερες από αμέλεια τον θάνατο άλλων ατόμων. Ειδικότερα στις 16-8-2016 και στις 13.00 στη θαλάσσια περιοχή της Αίγινας κυβερνώντας ως χειριστής το ταχύπλοο σκάφος Ντουέντε ΤΑ 171 και οδηγώντας το σκάφος με υπερβολική ταχύτητα για τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή και δη την πυκνότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας εν όψει του θέρους και της εορτής του Δεκαπενταύγουστου, αφετέρου επιχειρώντας επικίνδυνους ελιγμούς, λόγω της υπερβολικής ταχύτητας που ανέπτυξες με το ανωτέρω σκάφος στο μέσον περίπου της δεξιάς πλευράς σου (είδους λάντζα) με το όνομα ΑΝΤΩΝΙΑ 66, στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα, από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης επήλθε η βύθιση του πλοίου ΑΝΤΩΝΙΑ και επέφερες τον θάνατο τεσσάρων ατόμων».
Με την ίδια επιχειρηματολογία αναφέρεται ότι προκάλεσε και σωματική βλάβη και ότι «έπεσε» ουσιαστικά στο άλλο πλοίο.
Οι κατηγορίες που τον βαρύνουν είναι: Α) η κακουργηματική διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από ενδεχόμενο δόλο, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και επήλθε θάνατος προσώπων, Β) η κακουργηματική πράξη της πρόκλησης ναυαγίου, από ενδεχόμενο δόλο, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και προέκυψε θάνατος ανθρώπων, Γ) η πλημμεληματική πράξη ανθρωποκτονίας από αμέλεια, κατά συρροή και Δ) η πλημμεληματική πράξη της σωματικής βλάβης από αμέλεια, κατά συρροή… Πρόκειται για τα άρθρα 277, 302 και 314 του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με τις γενικές διατάξεις 1, 26, 27, 28, 29, 51, 53, 52, 59, 60, 61, 63, 79 και 94 του ιδίου Κώδικα.

ΣΕ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ
Διαφωνία προέκυψε μεταξύ της ανακρίτριας και της εισαγγελέως σχετικά με την προφυλάκιση ή μη του 77χρονου. Η ανακρίτρια ήταν υπέρ της μη προφυλάκισής του ενώ η εισαγγελέας υπέρ της προφυλάκισης. Ετσι του επεβλήθη κατ’ οίκον περιορισμός. Την τελική απόφαση θα την πάρει, το αργότερο εντός πενθημέρου, το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά.

ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Επαμεινώνδας Βενετσιάνος: «Ξαφνικά αισθάνθηκα ένα ισχυρό τίναγμα και στην αρχή νόμιζα ότι είχαμε προσκρούσει σε βράχο. Οταν η πλώρη του σκάφους κατέβηκε, κοίταξα γύρω μου και είδα ένα πλοίο μισοβυθισμένο και ανθρώπους μέσα στη θάλασσα. Τότε κατάλαβα ότι είχε προκληθεί σύγκρουση μεταξύ του μισοβυθισμένου πλοίου και του σκάφους στο οποίο επέβαινα»

«Οταν η πλώρη του σκάφους κατέβηκε, είδα ένα πλοίο μισοβυθισμένο»
Οι καταθέσεις των επιβατών του ταχυπλόου είναι τελείως διαφορετικές από τις καταθέσεις των ανθρώπων που βρέθηκαν στη θάλασσα
Τελείως διαφορετικές από τις καταθέσεις των ανθρώπων που βρέθηκαν στη θάλασσα είναι οι περιγραφές του ζεύγους Βενετσιάνου, το οποίο επέβαινε στο ταχύπλοο. Συγκεκριμένα ο Επαμεινώνδας Βενετσιάνος, 83 χρόνων, λέει:

«Στις 16-8 βρισκόμουν με τη σύζυγό μου, Ευθυμία Βενετσιάνου, στο σκάφος Ντουέντε, στο οποίο κυβερνήτης ήταν ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος. Μαζί μας επέβαινε και μια γνωστή κυρία του κυβερνήτη, της οποίας το μικρό όνομα ήταν Ντότη. Στις 12.45 και ενώ πηγαίναμε με το σκάφος Νότια της Αίγινας σε ένα νησάκι που δεν ξέρω πώς λέγεται ξαφνικά αισθάνθηκα ένα ισχυρό τίναγμα και στην αρχή νόμιζα ότι είχαμε προσκρούσει σε βράχο. Οταν η πλώρη του σκάφους κατέβηκε, κοίταξα γύρω μου και είδα ένα πλοίο μισοβυθισμένο και ανθρώπους μέσα στη θάλασσα. Τότε κατάλαβα ότι είχε προκληθεί σύγκρουση μεταξύ του μισοβυθισμένου πλοίου και του σκάφους στο οποίο επέβαινα. Κάτσαμε με τη σύζυγό μου μέσα στο σκάφος για περίπου μισή ώρα, ενώ ο Λυκουρέζος καλούσε για να έρθει κάποιος να μας πάρει, μιας και το σκάφος στο οποίο επιβαίναμε είχε υποστεί και αυτό ζημιά. Στις 13.30 ήρθε ένα φουσκωτό, πήρε εμένα, τη σύζυγό μου και την κυρία Ντότη και μας αποβίβασε στην Πέρδικα της Αίγινας… Από την Πέρδικα με ένα ταξί φύγαμε για την οικία του Λυκουρέζου».

ΕΡ:
«Ποιες ήταν οι καιρικές συνθήκες την ώρα του συμβάντος;».
ΑΠ: «Είχε μικρό κυματισμό αλλά γενικά ο καιρός ήταν αίθριος με μικρή ορατότητα…».

ΕΡ:
«Το Ντουέντε διέθετε τα προβλεπόμενα σωστικά μέσα;».

ΑΠ:
«Δεν γνωρίζω με βεβαιότητα. Ξέρω σίγουρα ότι είχε σωσίβια».

ΕΡ:
«Το πλοίο με το οποίο συγκρούστηκε το Ντουέντε το είδατε να βυθίζεται;».

ΑΠ:
«Το είδα αναποδογυρισμένο στην αρχή, αλλά μετά από λίγη ώρα βυθίστηκε».

ΕΡ:
«Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι λόγοι του ατυχήματος;».
ΑΠ: «Από ό,τι είδα και από αυτά που μου είπε ο Λυκουρέζος το πλοίο που βυθίστηκε έπρεπε κανονικά να περάσει από την πρύμνη μας, ενώ αυτό πέρασε από την πλώρη μας με αποτέλεσμα να το εμβολίσουμε».
Είναι απόλυτα βέβαιος και κατηγορηματικός ότι το πλοίο το οδηγούσε ο Λυκουρέζος, ενώ όταν ερωτάται για τις ενέργειες μετά το ατύχημα απαντάει:
«Πήρε άμεσα τηλέφωνο να έρθουν σκάφη στην περιοχή διότι το δικό μας σκάφος μετά τη σύγκρουση μύριζε καύσιμο και ο κυβερνήτης φοβήθηκε να το ξαναβάλει μπροστά».
Στο ίδιο κλίμα και η περιγραφή της Ευθυμίας Βενετσιάνου, 80 χρόνων:
«Ξαφνικά ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και τρανταχτήκαμε. Κοίταξα τριγύρω, είδα ένα καΐκι, το οποίο μετέφερε κόσμο, καθήμενους, να είναι σε κάθετη ως προς το σκάφος μας, λίγα μέτρα πιο πίσω από την πρύμνη του σκάφους που επέβαινα. Αμέσως είδα να παίρνει απότομη κλίση το καΐκι και να πέφτουν οι περισσότεροι από τους ανθρώπους στη θάλασσα. Επειτα το καΐκι σε ελάχιστο χρόνο βούλιαξε… Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος τηλεφώνησε αμέσως, ζήτησε βοήθεια για να βοηθήσουν τους ανθρώπους που ήταν στη θάλασσα. Αμέσως έφτασαν παραπλέοντα σκάφη τα οποία ξεκίνησαν την περισυλλογή των ναυαγών, Μετά από λίγο παρατηρήσαμε νερά στο σκάφος μας. Αφού τελείωσε η περισυλλογή των ναυαγών, ήρθε ένα ταχύπλοο και μας περισυνέλεξε, μας οδήγησε στην Πέρδικα, ηρεμήσαμε για λίγο και πήγαμε στο Λιμεναρχείο».

ΕΡ:
«Ποιος ήταν ο χειριστής του σκάφους;».

ΑΠ:
«Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και την ώρα του συμβάντος μοναδικός χειριστής του σκάφους που επιβαίναμε ήταν ο Λυκουρέζος Θρασύβουλος».

Η ζωή και τα «μυστικά» του 77χρονου οδηγού του σκάφους
Από την εταιρεία φορτηγών στον θάνατο του γιου του και στην Αίγινα

Ενα τραγικό περιστατικό με τον θάνατο, τον Ιούλιο του 2006, του 32χρονου γιου του Παναγιώτη, ο οποίος έπεσε από τον 1ο όροφο κτιρίου στο Κολωνάκι στην προσπάθεια να «μανταλώσει» ένα παράθυρο, σημάδεψε τη ζωή του 77χρονου χειριστή του ταχυπλόου που σκόρπισε τον θάνατο πριν από μία εβδομάδα στην Αίγινα.
Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος γεννήθηκε στην Αθήνα και ο πατέρας του ήταν επιτυχημένος έμπορος. Διέμενε στο Παλαιό Ψυχικό, στο Κολωνάκι και τα καλοκαίρια, κυρίως, στην Αίγινα.
Υπήρξε μαθητής στη σχολή Αναβρύτων όπου γνώρισε τον δικηγόρο κ. Παναγιώτη Πανούρη που είχε διατελέσει και σημαντικό στέλεχος του υπουργείου Δικαιοσύνης επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, το 2004. Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος και ο κ. Πανούρης συνεταιρίστηκαν σε γνωστή εταιρεία φορτηγών αυτοκινήτων αλλά και σε άλλη εταιρεία εκμετάλλευσης αδρανών υλικών και λατομείων, όπως και σε άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες. Επιπλέον, ο χειριστής του μοιραίου ταχυπλόου είχε ασχοληθεί με εταιρεία εισαγωγής τροφίμων με έδρα στην οδό Λυκαβηττού.
Ανθρωποι που γνωρίζουν τον 77χρονο μιλούν για «έναν άνθρωπο που είχε μεγάλη περιουσία αλλά οι περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητές του δεν ήταν επιτυχημένες».
Το πλέον δραματικό συμβάν στη ζωή του ήταν ο θάνατος του γιου του που είχε γεννηθεί στο Λονδίνο και ο οποίος δραστηριοποιούνταν στον κλάδο της αιολικής ενέργειας. Προς τιμήν του γιου του δημιουργήθηκε από την οικογένειά του Ιδρυμα με έδρα στην οδό Ζαΐμη και το οποίο εξελίχθηκε – από το 2009 – στη ΜΚΟ «Το Παιδί και ο Κόσμος», στο οποίο τη γενική ευθύνη είχε η κόρη του Θρασύβουλου Λυκουρέζου, Ρόζα-Λίζα, που ασχολείται με τέτοιου είδους δραστηριότητες. Οπως ανέφερε σε συνέντευξή της η ίδια προ τριών μηνών «από το 2009 και την ίδρυση της ΜΚΟ έχουν περάσει πάνω από 800 οικογένειες από τα γραφεία της, ενώ σήμερα πάνω από 45 οικογένειες απολαμβάνουν την αγάπη των εθελοντών από 6 μήνες ως ενάμιση χρόνo».
Αρχικά είχαν υπάρξει πληροφορίες ότι η κόρη του μαζί με τον σύζυγό της επέβαιναν στο ταχύπλοο την ώρα της μοιραίας σύγκρουσης. Ομως οι ίδιοι παρουσίασαν αποκόμματα εισιτηρίου πτήσης από το Ηράκλειο Κρήτης ότι έφθασαν στην Αίγινα μετά το τραγικό συμβάν.
Ο 77χρονος, που αντιμετώπιζε σοβαρά καρδιοαναπνευστικά προβλήματα και έχει ανά διαστήματα μηχανική υποστήριξη – που ζήτησε και μέσα στον χώρο κράτησής του – περιγράφεται από φίλους του «ως εξαιρετικά απρόσεκτος στις κινήσεις του, είχε σειρά ατυχημάτων με τη μοτοσικλέτα που οδηγούσε και του είχαν γίνει συστάσεις να μην οδηγεί οτιδήποτε».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk