Φαίνεται παράδοξο αλλά αυτό είναι ένα μοντέλο που ανήκει στη σειρά Q, αν και δεν μοιάζει καθόλου με τα υπόλοιπα μέλη της. «Λάθος ή συνειδητή επιλογή;» θα ρωτούσε κάποιος, αλλά η απάντηση είναι διαφορετική. Το Q2 παίζει τον ρόλο του αξιωματικού στο σκάκι. Κινείται μόνο διαγώνια αλλά προς όλες τις κατευθύνσεις. Σχεδιάστηκε έτσι για να σπάσει τον αισθητικό κώδικα της Audi, να ανταγωνιστεί το MINI Countryman και να προσελκύσει το νεανικό κοινό. Προσπερνώντας τον παράγοντα «σχεδίαση» που είναι εντελώς υποκειμενικός, θεωρώ μετά τη συνύπαρξη μαζί του ότι μπορεί να κερδίσει την παρτίδα.
Στη χώρα μας θα διατίθεται από τον Οκτώβριο με έξι μηχανικά σύνολα 1,0-2,0 λίτρων, απόδοσης 116-190 ίππων, συνδυαστικά είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων είτε με το αυτόματο S tronic διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Το μικρότερο μοτέρ βενζίνης είναι το τρικύλινδρο TFSI των 999 κ.εκ. που τοποθετείται και στο νέο A3, ενώ η ενδιάμεση επιλογή των 1,4 λίτρων με τους 150 ίππους διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD). Στην κορυφή βρίσκεται η quattro έκδοση 2.0 TFSI των 190 ίππων, όσους ακριβώς αποδίδει και η πετρελαιοκίνητη 2.0 TDI. Ωστόσο η diesel γκάμα του περιλαμβάνει το ίδιο δίλιτρο μοτέρ με 150 ίππους και το 1.6 TDI των 116 ίππων.
Αντίστοιχος πλουραλισμός υπάρχει και στα στοιχεία εξοπλισμού –οι εκδόσεις που οδηγήσαμε στη Ζυρίχη διέθεταν τα πάντα, ακόμη και το Virtual Cockpit με την έγχρωμη οθόνη των 12,2 ιντσών στην έκδοση του 1,0 λίτρου. Ωστόσο το μεγαλύτερο στατικό πλεονέκτημα του Q2 είναι η ποιότητα κατασκευής του, τομέας όπου κερδίζει ολοκληρωτικά το Countryman.
Με μήκος 4,19 μέτρα και μεταξόνιο 2,60 μέτρα, το Q2 αποδεικνύεται ευέλικτο σε συνθήκες αστικής κίνησης και ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας με χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 405 και μπορεί να φτάσει στα 1.050 λίτρα.
Πέρα από αυτά ωστόσο, τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του εντοπίζονται αλλού: Αρχικά στην ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων στον πίσω άξονα που εξασφαλίζει υποδειγματική άνεση και ποιότητα κύλισης. Ακόμη και με τροχούς 18 ιντσών το γερμανικό crossover ήταν εξαιρετικό στους ελβετικούς δρόμους, ενώ το σύστημα Audi drive select που παραμετροποιεί τα οδικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργία των υποσυστημάτων του σου επιτρέπει να οδηγήσεις ανάλογα με τη διάθεσή σου εκμεταλλευόμενος και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης.
Αν το ζητούμενο είναι η χαμηλότερη τιμή προτιμήστε το τρικύλινδρο μοτέρ του 1.0 λίτρου χωρίς αμφιβολίες. Προσωπικά πάντως θεωρώ σοφότερη επιλογή την έκδοση 1.4 TFSI των 150 ίππων. Οσο για το κιβώτιο S tronic, «ναι» με κλειστά μάτια έναντι του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ