Τις 1.223 έφτασαν οι καταγγελίες τις οποίες δέχθηκε το 2015 η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. εκ των οποίων 197 έγιναν τηλεφωνικά, 1.012 εγγράφως (ταχυδρομικά, μέσω fax και email) και 14 αυτοπροσώπως ή συλλογή από το προσωπικό της υπηρεσίας.
Επίσης σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της υπηρεσίας διαφαίνεται μείωση κατά 33% σε σύγκριση με τις καταγγελίες που έγιναν το 2014.
Από το σύνολο των καταγγελιών το 72% αφορούσαν αστυνομικό προσωπικό, 17% ήταν καταγγελίες για δημόσιους υπαλλήλους, 6% αφορούσε ιδιώτες και 5% ήταν καταγγελίες με συμμετοχή αστυνομικών και δημοσίων υπαλλήλων.
Οι περισσότερες (54%) αφορούσαν την Αττική ενώ η κατανομή στην υπόλοιπη χώρα είναι σχετικά ομοιόμορφη, με ελαφρά συγκέντρωση στις περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Αυτό, σύμφωνα με την έκθεση, εξηγείται λόγω και της αντίστοιχης κατανομής του πληθυσμού ο οποίος έχει συγκεντρωθεί στα αστικά κέντρα (Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα), αλλά και από το γεγονός ότι οι περισσότερες κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες και υπουργεία βρίσκονται στην Αττική.
Αναφορικά με τον τομέα της ΕΛ.ΑΣ. στην έκθεση επισημαίνεται ότι οι περισσότερες καταγγελίες εντάσσονται στην κατηγορία «άλλο» (σε ποσοστό 67%) η οποία περιέχει μεγάλο αριθμό παραβατικών συμπεριφορών, με δεύτερη σε αριθμό την κατηγορία με τα πειθαρχικά ενώ στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι συμπεριφορές που αφορούν ναρκωτικά.
Όπως σημειώνεται, «αξιοσημείωτη πτώση (-64%) παρατηρείται στις καταγγελίες που αφορούν αλλοδαπούς, γεγονός που οφείλεται στην αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας στα περιστατικά ακραίας αστυνομικής συμπεριφοράς, για τα οποία ορίστηκε ως αρμόδια να επιληφθεί».
Στον τομέα του Δημοσίου τονίζεται ότι «τα περιστατικά για τους καταγγελλόμενους τομείς υπερέχουν αριθμητικά από το πλήθος των αντίστοιχων καταγγελιών, καθώς σε μια καταγγελία ενδέχεται να περιλαμβάνονται περισσότεροι του ενός καταγγελλόμενοι τομείς του Δημοσίου».
Σύμφωνα με την έκθεση, οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης ενώ «ο τομέας της υγείας αναδεικνύεται από τους πλέον ευαίσθητους, για τον οποίο όλο και περισσότεροι πολίτες παίρνουν το θάρρος αλλά και το ρίσκο, με κίνδυνο της υγείας τους, να εμπιστεύονται και να καταγγέλλουν περιστατικά διαφθοράς στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων».
Ειδικότερα, αναφορικά με τους επιμέρους τομείς του Δημοσίου, επισημαίνεται ότι από τις 389 καταγγελίες το 2015 οι 88 αφορούσαν υπηρεσίες ΟΤΑ, 46 το τομέα της Δικαιοσύνης ενώ τέσσερις έγιναν για στελέχη προξενικών αρχών, τρεις για στρατιωτική υπηρεσία και από μία για στελέχη της Βουλής, άλλων οργανισμών και ιατροδικαστικής υπηρεσίας.