Ακόµη και αν µας προσπερνούσαν, πάλι θα µας είχαν τραβήξει την προσοχή µε την αισθητική της γραφιστικής, την ποιότητα της εκτύπωσης και βεβαίως µε το πανέξυπνο κόνσεπτ τους: κάθε τεύχος του περιοδικού «Flaneur», το οποίο διαβάζεται «σαν καλό βιβλίο», εστιάζει σε έναν δρόµο µιας πόλης. Μετά το Βερολίνο, που αποτελεί και τη βάση τους, τη Λειψία, το Μόντρεαλ και τη Ρώµη, το αχώριστο team του περιοδικού (φωτογραφία) πέρασαν και στα καθ’ ηµάς. Η Αθήνα ήταν στη «wish list» τους, όπως λένε, µιας και δεν είχαν έρθει ποτέ εδώ και οι προτροπές του συµβούλου επικοινωνίας της πρεσβείας της Ελλάδας στο Βερολίνο που τυχαία γνώρισαν τους έκανε να αποφασίσουν ότι είναι καιρός να δουν επιτέλους αυτή την πόλη για την οποία τόσα –όχι και τόσο κολακευτικά –άκουγαν.

Από αριστερά, η δηµιουργός και εκδότριά του Ρικάρντα Μέσνερ, οι αρχισυντάκτες Γκρασίνα Γκάµπελµαν και Φαµπιάν Σάουλ

Η εγκατεστηµένη στο Βερολίνο δηµοσιογράφος Κατερίνα Οικονοµάκου τούς έδωσε κάποια κοµβικά τηλέφωνα. Η φωτογράφος Ζωή Χατζηγιαννάκη τούς σύστησε να φάνε στην ταβέρνα «Το Παραδοσιακό» στη Βουλής. Ενας θαµώνας της τούς πρότεινε να περπατήσουν στη Φωκίωνος Νέγρη όταν έµαθε ότι έκαναν «repérage» για να καταλήξουν στον δρόµο που θα αποτελέσει το θέµα τους. «Την επισκεφθήκαµε, αλλά µας φάνηκε δρόµος υποτονικός. Ηµασταν έτοιµοι να καταλήξουµε στην Αιόλου, όταν ο εικαστικός Αντωνάκης που µένει στη Φωκίωνος µας έκανε µια βόλτα στην περιοχή». Με τη δεύτερη µατιά είδαν τον πυκνοκατοικηµένο, πολυπολιτισµικό, πάλαι ποτέ αστικό πυρήνα που τους είχε διαφύγει. Και από τον Αντωνάκη, στον σκηνοθέτη Μενέλαο Καραµαγγιώλη, και µέσα από µια αλυσιδωτή αντίδραση know and tell γνώρισαν κατοίκους ή θαµώνες και γνώστες της περιοχής οι οποίοι θα έβαζαν τη δική τους ψηφίδα στο «κυβιστικής τεχνοτροπίας» πορτρέτο που ευελπιστούσαν να συνθέσουν. Ηταν µια ευχάριστη αλλαγή µετά την παραµονή στην Ιταλία, όπου η απροθυµία συνδροµής στο εγχείρηµα τους οδήγησε να επιλέξουν έναν τουριστικό, απρόσωπο δρόµο, τον Corso Vittorio Emanuele ΙΙ. Αντίθετα, στην Ελλάδα η ανταπόκριση ήταν µεγάλη. Οι συγγραφείς Γιώργος-Ικαρος Μπαµπασάκης και Σώτη Τριανταφύλλου, οι αρχιτέκτονες Αριστείδης Αντονάς και Ελίνα Αξιώτη, η επιµελήτρια Σοφία Ντώνα, οι εικαστικοί Αγγελος Πλέσσας, Ανδρέας Αγγελιδάκης και άλλοι τούς συνάντησαν και συµφώνησαν να ξεδιπλώσουν µε κείµενα, µε φωτογραφίες, ακόµη και µε έργα τέχνης, πτυχές της Ιστορίας του δρόµου. Δεν λέµε περισσότερα, οι Flaneurίστες θα επανακάµψουν τον Σεπτέµβριο που θα κυκλοφορήσει το περιοδικό µε ένα launch party στον δρόµο που τους ενέπνευσε. Ως τότε µείνετε συντονισµένοι.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ