Ο Κάρλος Γκοσν ηγήθηκε μίας από τις μεγαλύτερες ανατροπές στον επιχειρηματικό κόσμο και ανταμείφθηκε γενναιόδωρα για την επιτυχία του αυτή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan χρίστηκε για τέταρτη φορά τα τέσσερα τελευταία χρόνια το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος της Ιαπωνίας, με ετήσιες απολαβές που έφθασαν τα 10 εκατ. δολάρια (1 δισ. γεν).
O ηλικίας 60 ετών μάνατζερ μετακόμισε στο Τόκιο το 1999 με εντολή της γαλλικής Renault για να διασώσει τον παραπαίοντα συνέταιρό της, τη Nissan. Ο Γκοσν μείωσε το κόστος, έκλεισε τα ασύμφορα εργοστάσια, συρρίκνωσε το δίκτυο των προμηθευτών, πούλησε τα ζημιογόνα περιουσιακά στοιχεία. Μέσα σε έναν χρόνο επέστρεψε τη δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας στην κερδοφορία και δικαίως πλέον πιστώνεται με την αποτροπή της κατάρρευσής της.
Για το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε στο τέλος Μαρτίου ο γαλλοβραζιλιάνικης καταγωγής μάνατζερ έλαβε 995 εκατ. γεν σε μισθολογικές απολαβές και μπόνους –0,7% περισσότερο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά –αλλά με τα μερίσματα το ποσό ξεπερνά το 1 δισ. γεν. Ο Γκοσν, σχολιάζει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Bloomberg, κερδίζει τα τετραπλάσια από τον πρόεδρο της ανταγωνίστριας Toyota, Ακίο Τογιόντα, παρ’ όλο που τα κέρδη της Nissan είναι σχεδόν το ένα πέμπτο από εκείνα της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας. Συγκεκριμένα, ο Τογιόντα, εγγονός του ιδρυτή της δημοφιλούς παγκοσμίως κατασκευάστριας αυτοκινήτων, έλαβε μισθό 230 εκατ. γεν (2,25 εκατ. δολάρια).
Παρά το γεγονός, όμως, όπως σημειώνει το αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων, ότι ο Γκοσν είναι ο καλύτερα αμειβόμενος διευθύνων σύμβουλος ιαπωνικής εταιρείας, μένει αρκετά πίσω από τους ομολόγους του σε αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Για του λόγου το αληθές το 2013 ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Αλαν Μουλάλι έλαβε 23 εκατ. δολάρια, ο επικεφαλής της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν 20 εκατ. δολάρια, ενώ η προσφάτως διορισθείσα στο τιμόνι της General Motors Μαίρη Μπάρα έχει λαμβάνειν περί τα 14,4 εκατ. δολάρια.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ