SABO Ελλάς: Από το Μηλάκι σε όλον τον κόσμο

Η έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 40 χώρες, και μάλιστα με καλή γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων, αποτελεί τον βασικό λόγο για τον οποίο η SABO Ελλάς,

Η έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 40 χώρες, και μάλιστα με καλή γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων, αποτελεί τον βασικό λόγο για τον οποίο η SABO Ελλάς, ελληνική εταιρεία μελέτης, κατασκευής και εγκατάστασης ολοκληρωμένων εργοστασίων κεραμοποιίας, δεν επηρεάστηκε από την κρίση στην Ελλάδα αλλά συνεχίζει την ανάπτυξή της. Η SABO Ελλάς ιδρύθηκε το 1984, είναι οικογενειακή επιχείρηση, έχει πωλήσεις 40,7 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ τα έσοδά της βασίζονται κατά 95% στις εξαγωγές. Στα σχέδια της εταιρείας είναι να εισέλθει πιο δυναμικά στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας.
Ιδρυτής και βασικός μέτοχος της SABO είναι ο κ. Δημήτριος Κοίλιαρης, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας με καταγωγή από το Μηλάκι Ευβοίας. Με έδρα το Βασιλικό Χαλκίδας, στην Εύβοια, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 15.000 τ.μ., η SABO αποτελεί μέλος του ομίλου εταιρειών SABO Group, εταιρείες που συνολικά απασχολούν περισσότερους από 300 υπαλλήλους σε 27.000 τ.μ. και δραστηριοποιούνται εκτός του κλάδου της κεραμοποιίας, στην κατασκευή και εγκατάσταση μηχανημάτων διακίνησης και συσκευασίας για την ευρύτερη βιομηχανία, ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και κτιριακών εγκαταστάσεων. Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 40 χώρες, ενώ οι 12 χώρες στις οποίες αυτή τη στιγμή έχει 24 έργα σε εξέλιξη είναι η Αλγερία, η Τυνησία, το Μαρόκο, η Λιβύη, το Σουδάν, η Σαουδική Αραβία, το Κουρδιστάν, η Ρωσία, η Ελβετία, η Τουρκία, το Περού και το Μεξικό.
«Βιτρίνα το έργο μας»


Οσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία στο εξωτερικό, σύμφωνα με τον κ. Κοίλιαρη, είναι πως «πάντα υπήρχε η νοοτροπία ότι η Ελλάδα δεν είναι δυνατή σε θέματα τεχνογνωσίας. Για τον λόγο αυτόν φροντίζουμε το έργο μας να αποτελεί βιτρίνα της εταιρείας. Αφήνουμε τους πελάτες να μιλάνε για εμάς και τα έργα μας. Τα έργα μας αποτελούν βιτρίνα για τον επόμενο πελάτη. Φεύγοντας οι πωλητές μας (που είναι τεχνικά καταρτισμένοι) για μια καινούργια αγορά έχουν στόχο να πείσουν τον πιθανό πελάτη να μας επισκεφθεί. Αν δεν καταφέρουμε αυτό, δεν έχουμε καμία πιθανότητα να πάρουμε τη δουλειά».
Ως εξαγωγική εταιρεία και έχοντας ένα προϊόν που απευθύνεται σε όλες τις χώρες, οι παρούσες αλλαγές στην οικονομική κατάσταση στον παγκόσμιο χάρτη αντιμετωπίζονται από τη γεωγραφική διασπορά των πωλήσεών της. Οπως αναφέρει ο κ. Κοίλιαρης, «πριν από τέσσερα χρόνια, π.χ., ενώ ήμασταν στραμμένοι προς την Ανατολική Ευρώπη και είχαμε επενδύσει πολλά χρήματα, αναγκαστήκαμε σχεδόν από τη μία ημέρα στην άλλη να επιστρέψουμε και πάλι στις αραβικές χώρες, και ειδικά στη Βόρεια Αφρική. Επειτα από αυτά που γίνονται στη Βόρεια Αφρική σιγά-σιγά επανέρχεται η Ανατολική Ευρώπη, και ειδικά οι μεγάλες αγορές της Ρωσίας, της Πολωνίας, της Ουκρανίας κτλ.».

Σχέδια για επέκταση


Στα σχέδια επέκτασης της εταιρείας, προσθέτει ο ίδιος επιχειρηματίας, είναι το 2014 να είμαστε Νο 1 στην παραγωγή ολοκληρωμένων μονάδων εργοστασίων, Brick & Tile industry, καθώς σήμερα είμαστε ανάμεσα στις πρώτες τρεις στον κόσμο στον τομέα της κεραμοποιίας. Αλλος στόχος της εταιρείας είναι η επένδυση στον τομέα βαρέων μηχανημάτων κεραμοποιίας, γεγονός που θα προσθέσει στον κύκλο εργασιών 30% επιπλέον, με τα ίδια γενικά έξοδα. Ο όμιλος, εκμεταλλευόμενος αφενός τις υποδομές και την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει ως σήμερα και αφετέρου τις ευκαιρίες που δημιουργούνται παγκοσμίως από την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος, επενδύει και στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων.
O σεβασμός στον πελάτη αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία. Σύμφωνα με τον ίδιο, «επίκεντρό μας ήταν και είναι πάντα ο πελάτης. Ο πωλητής πρέπει να είναι τεχνικός για να μπορεί να καταλάβει τι χρειάζεται ο πελάτης. Επίσης καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα εξειδικευμένο προϊόν υψηλής τεχνολογίας που απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά. Η παραγωγή του συγκεκριμένου είδους «προϊόντος» μάς κάνει μοναδικούς στην ελληνική αγορά, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η πολύχρονη εμπειρία μας, η εμμονή μας στην ποιότητα υλικών και στο καταρτισμένο και εξειδικευμένο προσωπικό μας, αλλά και η φιλοσοφία καθετοποίησης της παραγωγής, μας κάνουν έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εργοστασίων στον κόσμο».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk