Με παρουσία τριών δεκαετιών στη διεθνή αγορά, το Micra επιστρέφει στην τέταρτη γενιά του συνδυάζοντας το τρίπτυχο «αξιοπιστία, φιλικότητα προς τον χρήστη και καλή σχέση αξίας/τιμής» με συγκεκριμένες αισθητικές αλλαγές εντός και εκτός.
Στα 3,78 μέτρα του μήκους του «κρύβεται» ένα αμάξωμα με άνετους χώρους για τέσσερα άτομα και χωρητικότητα 265 λίτρων στο πορτ-μπαγκάζ. Η προσπάθεια βελτίωσης παλαιότερων αδυναμιών στο εσωτερικό του είναι εμφανέστατη χάρη στην αναβάθμιση των υλικών, στο προσεκτικό φινίρισμα και στις δυνατότητες εξατομίκευσης σημείων όπως ο επιλογέας ταχυτήτων ή οι αεραγωγοί. Ωστόσο, παρά την απουσία εργονομικών σφαλμάτων, η συνολική εικόνα εκφράζει άμεσα την προσπάθεια συγκράτησης του κόστους κατασκευής. Ετσι τα 8.990 ευρώ της βασικής τιμής πώλησης –με το όφελος απόσυρσης –το καθιστούν ευκαιρία μόνο αν δεν αντιληφθείς ότι η συγκεκριμένη πρόταση δεν περιλαμβάνει air condition και ηχοσύστημα. Με αυτά η τιμή ξεκινά από τα 9.950 ευρώ στην έκδοση Motiva, ποσό έντιμο για τον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, που περιλαμβάνει και ESP και έξι αερόσακους.
Προσωπικά θεωρώ ότι ο καλύτερος λόγος για να το αποκτήσεις σε οποιαδήποτε έκδοση εξοπλισμού –υπάρχουν επίσης η Acenta από 11.030 ευρώ και η Techna από 12.500 ευρώ –είναι η δυνατότητα του τρικύλινδρου μοτέρ των 1.198 κ.εκ., απόδοσης 80 ίππων, να κινεί σβέλτα, ακόμη και φορτωμένο, το πεντάθυρο αμάξωμα, υποκύπτοντας κατά περίπτωση μόνο στις μακριές σχέσεις του πεντατάχυτου κιβωτίου. Ο συνδυασμός τους εξασφαλίζει θεωρητική μέση κατανάλωση καυσίμου 5 λίτρων/100 χλμ., με την τιμή της να αυξάνεται σχεδόν κατά ένα λίτρο σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης. Με την άνεση να κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας και τις εκπομπές CO2 (στα 115 γραμμ./χλμ.) να επιβάλλουν την πληρωμή τελών κυκλοφορίας, το Micra φαντάζει περισσότερο μια διαχρονική παρά η πρώτη επιλογή.
Μικρά νέα
Συνεχίζεται η απόσυρση στην Ισπανία
Τα θεαματικά αποτελέσματα που επιφέρει στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το μέτρο της απόσυρσης στην Ισπανία οδήγησε την κυβέρνησή της στην απόφαση να δώσει και νέα παράταση στην εφαρμογή του. Ετσι στα 220 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογίσει το 2012 για τη στήριξη του μέτρου, θα προστεθούν τώρα άλλα 70 εκατομμύρια. Οι Ισπανοί που αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο και αποκτούν ένα καινούργιο, πριμοδοτούνται με 2.000 ευρώ, το 50% των οποίων προέρχεται από το κράτος και το υπόλοιπο από την εταιρεία που επιλέγουν.
4+1 εκδόσεις για τη νέα C-Class
Μετά το λανσάρισμα της νέας C-Class sedan την άνοιξη του 2014, η Mercedes-Benz προγραμματίζει την παρουσίαση της estate έκδοσης το ερχόμενο καλοκαίρι, λίγο πριν από την εμφάνιση της νέας C 63 AMG ενώ το 2015 θα ακολουθήσουν οι C-Class Cabriolet και SportCoupe.
Νέο «μικρό» από τη Ford
Σε δοκιμές εξέλιξης υποβάλλεται αυτή την περίοδο στους δρόμους της Νότιας Ευρώπης ο διάδοχος του Ford Ka, που σύμφωνα με την «μπλε οβάλ» φίρμα θα βγει στην αγορά το 2015 με πεντάθυρο αμάξωμα.
KIA pro-cee’d GT από 22.720 ευρώ
Με turbo κινητήρα 1,6 λίτρων, απόδοσης 204 ίππων διατίθεται πλέον και στη χώρα μας η ισχυρότερη έκδοση του τρίθυρου cee΄d, με τα διακριτικά GT, που καλύπτεται από επταετή εγγύηση.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ