Οι συζητήσεις άρχισαν πριν από τρία χρόνια εντελώς τυχαία μεταξύ του κ. Δημήτρη Πολιτόπουλου, του αφεντικού της Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης ΑΕ, και του κ. Δημήτρη Κρις, του ελληνοαμερικανού φίλου του: πώς θα ήταν δυνατόν να κυκλοφορήσουν στην αγορά ως αναψυκτικό το περίφημο ελληνικό τσάι του βουνού. Οι δύο φίλοι δεν άργησαν να συμφωνήσουν, αλλά δαπάνησαν περίπου ενάμιση χρόνο ώσπου να θεσπιστεί η ρύθμιση σύμφωνα με την οποία οι ζυθοποιίες μπορούν να παράγουν και αναψυκτικά, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται η δημιουργία ενός νέου εργοστασίου.

Ωστόσο όλο αυτό το διάστημα της αναμονής δεν πέρασε ανεκμετάλλευτο. Από τη στιγμή της μεταξύ τους συμφωνίας άρχισαν να υλοποιούν τους απαιτούμενους σχεδιασμούς.
Μεταξύ αυτών ήταν και η συμβολαιακή καλλιέργεια της πρώτης ύλης, ώσπου όμως να γίνει δυνατή η εφαρμογή της φρόντισαν να «στοκάρουν» αρκετές ποσότητες έτσι ώστε «να υπάρχει ομαλή ροή», όπως λέει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Δημήτρης Κρις. Εν τέλει η νομοθετική ρύθμιση έγινε και και ο σχεδιασμός μπήκε στην τελική φάση του.
Πριν από δύο-τρεις μήνες το παγωμένο τσάι με την επωνυμία Τuvunu άρχισε να παράγεται στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής. Και σχεδόν αμέσως άρχισε να τοποθετείται στην αμερικανική αγορά.
Οπως λέει ο κ. Κρις, είναι ήδη τοποθετημένο στις Πολιτείες της Νεβάδας, της Καλιφόρνιας, του Ιλινόι, του Ουισκόνσιν και σύντομα πρόκειται να τοποθετηθεί στο Τέξας και στη Νέα Υόρκη. «Η αποδοχή του από τους αμερικανούς καταναλωτές είναι εντυπωσιακή» λέει ο κ. Κρις. «Πετυχαίνουμε τους στόχους που έχουμε βάλει χωρίς να κάνουμε ακόμη τη διαφήμιση που έχουμε σχεδιάσει». Και ως τώρα οι πωλήσεις του Τuvunu πλησιάζουν τα 200.000 εκατόλιτρα.
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης ΑΕ, μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου της ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά, μετρά 14 χρόνια παραγωγικής λειτουργίας –δημιουργήθηκε στην Κομοτηνή στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Βασικό προϊόν της είναι η μπίρα Βεργίνα –παράγει επίσης την μπίρα Edelsteiner. Και έχει εξαγωγική δραστηριότητα ακόμη από την πρώτη περίοδο της λειτουργίας της (ΗΠΑ, Αυστραλία, Κύπρο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Αλβανία κ.ά.)ενώ σε διάστημα περίπου πέντε χρόνων διπλασίασε τις πωλήσεις της.

Νέα κατηγορία αναψυκτικού
«Πρόκειται για μια νέα κατηγορία αναψυκτικού, με νέα αντίληψη, οι πρώτες και βοηθητικές ύλες είναι φυσικές και υγιεινές και παράγονται όλες στην Ελλάδα» συμπληρώνει. Επίσης έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας στην περιοχή της Ξάνθης, συνολικού προϋπολογισμού 400.000 ευρώ, στο οποίο συμμετέχουν 200 παραγωγοί, από τους οποίους η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης προμηθεύεται ετησίως 80 τόνους βιολογικού τσαγιού, ενώ ελληνικής προέλευσης είναι το λεμόνι και το μέλι που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του Tuvunu.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ