Φωκίδα: Μυστήριο με την πτώση τηλεκατευθυνόμενου αεροπλάνου

Μη επανδρωμένο σκάφος του Στρατού, γαλλικής κατασκευής, με ειδικές συσκευές ανίχνευσης, κατέπεσε το πρωί της Πέμπτης στην περιοχή Αγία Ευθυμία της Φωκίδας, στην περιοχή όπου η ΕΛ.ΑΣ πραγματοποιεί έρευνα για τον εντοπισμό των πέντε επικίνδυνων Αλβανών κακοποιών

Μη επανδρωμένο σκάφος του Στρατού, γαλλικής κατασκευής, με ειδικές συσκευές ανίχνευσης, κατέπεσε το πρωί της Πέμπτης στην περιοχή Αγία Ευθυμία της Φωκίδας, στην περιοχή όπου η ΕΛ.ΑΣ πραγματοποιεί έρευνα για τον εντοπισμό των πέντε επικίνδυνων Αλβανών κακοποιών. Η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ επιχείρησε να διαψεύσει τη σχέση του αεροπλάνου με την αναζήτηση των αλλοδαπών δραπετών και των συνεργών των και υποστήριξε ότι «ουδέποτε ζήτησαν τέτοιου είδους αρωγή από τις Ενοπλες Δυνάμεις». Ωστόσο όπως είχε αποκαλύψει ο ΒΗΜΑτοδότης στις 22 Ιουνίου υπήρξε συνεννόηση του τότε υπουργού Εθνικής Αμυνας κ. Π. Παναγιωτόπουλου με τον υπουργό Δημόσιας Τάξης κ. Ν. Δένδια για την παραχώρηση τού μη επανδρωμένου αεροσκάφους.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το Πεζικό διαθέτει τουλάχιστον 7-10 μη επανδρωμένα σκάφη τύπου «spyware» για την κατόπτευση περιοχών. Το μη επανδρωμένο σκάφος UAV εκτοξεύεται από ειδικό όχημα, είναι τηλεκατευθυνόμενο και έχει πτητική εμβέλεια από 15-30 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια, η προσγείωσή του γίνεται με αλεξίπτωτο. Μη επανδρωμένα αεροσκάφη διαθέτει και η Ελληνική Αεροπορία. Τα μικρά αυτά σκάφη έχουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης σειράς συσκευών, όπως κάμερες για κατόπτευση χώρων, συσκευές εντοπισμού στίγματος κινητών και υποκλοπής συνομιλιών. Ομως, κανείς αξιωματικός των Ενοπλων δυνάμεων δεν διευκρίνιζε ποιος ήταν ο λόγος πτήσης του μη επανδρωμένου σκάφους στην περιοχή. Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες το σκάφος αυτό είχε πράγματι στόχο την υποβοήθηση των αρχών ασφαλείας στον εντοπισμό των Αλβανών δραπετών. Μάλιστα άλλες πηγές της ελληνικής αστυνομίας λένε ότι το συγκεκριμένου αεροπλάνο έφερε θερμικές κάμερες προκειμένου να εντοπίσει τους δραπέτες τη νύχτα, στα δάση της Φωκίδας.
Υπενθυμίζεται χαρακτηριστικά ότι και παλαιότερα είχε τεθεί ζήτημα απόκτησης από την ΕΛ,ΑΣ τηλεκατευθυνόμενων αεροπλάνων. Η πρώτη φορά που επιτελείς της λεωφόρου Κατεχάκη είχαν ενημερωθεί για τη δυνατότητα εναέριου ελέγχου και αναζήτησης κακοποιών ήταν στις αρχές του Ιουνίου 2009. Τότε έγινε η πρώτη επίδειξη του συστήματος σε αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ, της ΕΥΠ και του Λιμενικού Σώματος, στη Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών στον Αγιο Κοσμά. Ακολούθως αντιπρόσωποι ισραηλινής εταιρείας που κατασκευάζει τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UΑV – Unmanned Αerial Vehicles) επισκέφθηκαν τους επιτελείς της λεωφόρου Κατεχάκη . Μάλιστα, εκείνη την περίοδο βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη η υπόθεση απαγωγής της συντρόφου ενός εφοπλιστή. Οι απαγωγείς είχαν ζητήσει πέντε εκατ. ευρώ για την απελευθέρωσή της. Τότε αποφασίστηκε να δοκιμασθεί το UAV μήπως επιτευχθεί να καταγραφούν οι κινήσεις των δραστών ως το καταφύγιό τους. Όμως, τελικά, δεν δόθηκε άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την πτήση του.
Κοινωνία
Σίβυλλα
Helios Kiosk