Με σκοπό να μεγιστοποιήσει την άνεση αλλά και την ασφάλεια που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο κατά την οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού η Volvo εξέλιξε και παρουσιάζει για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ένα νέο, ενεργό σύστημα ελέγχου φωτιστικών σωμάτων.
Ειδικότερα, το Active High Beam Control ελέγχει τη λειτουργία των προβολέων αποτρέποντας ουσιαστικά το ενοχλητικό και αρκετές φορές επικίνδυνη «τύφλωση» των οδηγών που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα ή προπορεύονται.
Αυτό πραγματοποιείται με τη βοήθεια μίας κάμερας, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέπτη. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιεί το σύστημα αυτόματης πέδησης (Active City Stop) και αναγνώρισης πεζών και η οποία αναλαμβάνει να εντοπίσει τη θέση του οχήματος που προπορεύεται ή κινείται στο αντίθετο ρεύμα.
Με απόκλιση που δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες, η πληροφορία μεταβιβάζεται στον προβολικό μηχανισμό που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα. Στη συνέχεια ένα μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά στοιχεία διαφόρων μεγεθών προσφέρει τη δυνατότητα σκίασης εκείνων των τμημάτων του δρόμου που έχει νωρίτερα εντοπιστεί το όχημα.
Το Active High Beam Control αναγνωρίζει και μοτοσικλέτες, συνδυάζεται με προβολείς τεχνολογίας Xenon και παραμένει ενεργό ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης (έως και 15 χλμ./ώρα).
«Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει την οδήγηση στο σκοτάδι ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού με την υψηλή σκάλα φώτων μόνιμα αναμμένη, χωρίς την ανάγκη να ρυθμίζουμε συνεχώς τα φώτα μας όποτε πλησιάζουμε προπορευόμενο ή μας προσεγγίζει αντίθετα διερχόμενο όχημα ή μοτοσικλέτα. Διατηρούμε πλήρη και σαφή εικόνα των συνθηκών μπροστά μας, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, χωρίς να ενοχλούμε στο παραμικρό τους υπόλοιπους οδηγούς», δήλωσε η Lotta Jakobsson, ειδική σε θέματα ασφάλειας στη Volvo Cars.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη στα ανανεωμένα Volvo S60, V60 και XC 60 τα οποία πρόκειται να παρουσιαστούν για πρώτη φορά στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.