Η γερμανική φίρμα επαναφέρει στο προσκήνιο το υπέρ-αποδοτικό XL1, αυτήν την φορά, όμως, ως έκδοσης παραγωγής η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στη διεθνή έκθεση της Γενεύης στις 5 Μαρτίου.

Το plug-in hybrid XL1 εξοπλίζεται με δικύλινδρο TDI 800 κ.εκ. με απόδοση 48 ίππους ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων. Το σύνολο συμπληρώνεται από μπαταρίες απόδοσης 5,5 kWh.

Ο παραπάνω συνδυασμός, σύμφωνα με την VW, υπόσχεται ότι η κατανάλωση καυσίμου του XL1 περιορίζεται σε 0,9 του λίτρου/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 21 γραμμ./χλμ.

Εκτός του μηχανικού συνόλου στην επίτευξη αυτών των μεγεθών, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει τόσο ο σχεδιασμός του γερμανικού μοντέλου όσο και το χαμηλό του βάρος που χάρη στην κατασκευή του από ανθρακονήματα περιορίζεται σε 795 κιλά.

Σε ό,τι αφορά την όχι και τόσο συνηθισμένη σχεδίαση του αμαξώματος το οποίο έχει διαστάσεις, μήκος 3,888 μ., πλάτος 1,665 μ. και ύψος 1,153 μ., εξασφαλίζει στο γερμανικό μοντέλο, αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,189.

Παράλληλα, με τις «πράσινες» επιδόσεις του, το γερμανικό μοντέλο έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.

Σε επίπεδο αυτονομίας, το XL1 μπορεί να διανύσει 50 χλμ. βασιζόμενο αποκλειστικά σε ηλεκτρική ενέργεια ενώ, σε περίπτωση που αξιοποιηθεί και ο βενζινοκινητήρας, η αυτονομία του αυξάνεται σε 499 χλμ. μια απόσταση που , θεωρητικά, μπορεί να καλύψει, σύμφωνα με τα στοιχεία της VW, με μόλις δέκα λίτρα καυσίμου, καθώς αυτή είναι και η χωρητικότητα της δεξαμενής του.