Οι Σκανδιναβοί λατρεύουν τη ζωή κοντά στη φύση, οδηγούν συχνά μακριά από το σπίτι τους χωρίς να φοβούνται τις καιρικές συνθήκες και κυρίως χωρίς να αγοράζουν, στην πλειονότητά τους, αυτοκίνητα με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η ποιότητα των δρόμων και η χρήση χειμερινών ελαστικών καθιστούν την τετρακίνηση «περιττή» για τους περισσότερους. Ετσι εξηγείται η επιλογή της Volvo να παρουσιάσει την crossover εκδοχή του V40 με τα διακριτικά «Cross Country» ως δικίνητη στις τέσσερις από τις πέντε εκδόσεις ισχύος που διαθέτει αυτή τη στιγμή. Τρεις με πετρελαιοκινητήρες –D2, D3, D4 –και δύο με βενζινοκινητήρες –T4 και T5. Η τελευταία είναι και η μόνη τετρακίνητη, με συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς, αλλά και η πιο «εξωτική» για την ελληνική αγορά, όχι λόγω τιμής αλλά εξαιτίας του κυβισμού της.
Στην ελληνική πραγματικότητα λοιπόν το V40 Cross Country έχει λόγο ύπαρξης για κυρίως δύο λόγους: την περιπετειώδη εμφάνισή του και την ύπαρξη κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου στα 1,6 λίτρα, με τιμές που ξεκινούν από 23.220 ευρώ, με το όφελος απόσυρσης, για την diesel έκδοση D2 των 115 ίππων, η οποία χάρη στα 99 γραμμ. εκπομπών CO2 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Μια ματιά στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών αποτυπώνει τις διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις, ενώ οι αισθητικές αλλαγές σε σχέση με το γνωστό V40 είναι ευδιάκριτες από την πρώτη ματιά. Η νέα εμφάνιση και κυρίως τα τέσσερα επιπλέον εκατοστά απόστασης από το έδαφος κάνουν το V40 Cross Country ένα «άλλο» αυτοκίνητο. Πιο αρρενωπό, συνδυάζει τη σουηδική κομψότητα με τη διακριτική πολυτέλεια, διαθέτοντας όλα τα στοιχεία εξοπλισμού, άνεσης και ασφάλειας που έδωσαν στο V40 τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε ποτέ, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP.
Οδηγώντας στη Σουηδία την τετρακίνητη T5 έκδοση και στην Ελλάδα τη δικίνητη έκδοση D2 διαπίστωσα ότι ο ισορροπημένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου εξασφαλίζει το ζητούμενο από διαφορετικού τύπου οδηγούς ανάλογα με τις συνθήκες. Με κοινά στοιχεία την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τις αμελητέες κλίσεις στις στροφές και την αίσθηση που δίνει το σύστημα διεύθυνσης, αυτό το V40 υπερβαίνει την έννοια της παραλλαγής του αρχικού μοντέλου, δίνοντας νέο νόημα στους όρους «premium» και «μικρομεσαίο».
Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει τον διασκεδαστικό οδηγικό χαρακτήρα του, ενώ η πληρότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας δημιουργεί τη βεβαιότητα και στον πλέον αδαή ότι το όποιο οδηγικό λάθος θα αποτραπεί τη στιγμή της εμφάνισής του.
Ανάμεσα στο Cross Country και στο απλό V40, η τελική επιλογή είναι ζήτημα αισθητικής και ουσίας σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα κίνησης σε βατά εδάφη πέρα από την άσφαλτο. Με δεδομένες τις ομοιότητες σε ποιότητα και εργονομία, προσωπικά θα επέλεγα το πρώτο.
ΜΙΚΡΑ ΝΕΑ

360 ίπποι για την A45 AMG

Με τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.991 κ.εκ., η ισχυρότερη A-Class συνδυάζει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων. Η επιτάχυνση από στάση απαιτεί 4,6» και η κατανάλωση καυσίμου αγγίζει τα 7,1 λίτρα / 100 χλμ.
Made in Spain το νέο μικρομεσαίο Nissan

Εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας δημιουργεί η απόφαση της Nissan να κατασκευάζει στη Βαρκελώνη, από τον ερχόμενο Ιούλιο, το δικό της αντι-Golf. Τα αρχικά σχέδια της Nissan προέβλεπαν την κατασκευή του στο Σάντερλαντ της Βρετανίας, όπου τελικά θα παραχθεί το μικρομεσαίο Infiniti.
Διώχνουν τα ΙΧ από το κέντρο του Λονδίνου

Με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου ζωής στο Λονδίνο ο δήμαρχος Μπoρίς Τζόνσον σχεδιάζει την απαγόρευση κυκλοφορίας συμβατικών αυτοκινήτων στο κέντρο τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Ετσι από το 2020 θα επιτρέπεται εκεί η κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Χαμηλού κόστους φίρμα από τη Fiat

Παρά τα προβλήματα της ευρωπαϊκής αγοράς, ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου Σέρτζιο Μαρκιόνε επιδιώκει τη δημιουργία εταιρείας με φθηνά αυτοκίνητα που θα τοποθετηθούν κάτω από εκείνα της Fiat, ακολουθώντας τo παράδειγμα της Renault με την Dacia.
Στη Γενεύη το Toyota GT86 Convertible

Χρειάστηκαν μόλις έξι μήνες –από τον Ιούνιο ως τον Δεκέμβριο του 2012 –για να διατεθούν στην Ευρώπη 4.809 GT86 Coupe και ακόμη λιγότερο για να αποφασίσει η Toyota την παρουσίαση, στην ελβετική έκθεση, της ανοιχτής του έκδοσης που θα περάσει στην παραγωγή εντός του 2013.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ