Repsol εναντίον Αργεντινής για την YPF

Την πρώτη κίνηση για να στραφεί δικαστικά κατά της Αργεντινής έκανε η ισπανική Repsol για την εθνικοποίηση της YPF, προσφεύγοντας στο Διεθνές Κέντρο Διακανονισμού Επενδυτικών Διαφορών υπό την Παγκόσμια Τράπεζα. Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη ο ισπανικός όμιλος, η Repsol ενημέρωσε σχετικά την πρόεδρο της Αργεντινής Κριστίνα Φερνάντες για την προσφυγή του

Την πρώτη κίνηση για να στραφεί δικαστικά κατά της Αργεντινής έκανε η ισπανική Repsol για την εθνικοποίηση της YPF, προσφεύγοντας στο Διεθνές Κέντρο Διακανονισμού Επενδυτικών Διαφορών υπό την Παγκόσμια Τράπεζα.

Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη ο ισπανικός όμιλος, η Repsol ενημέρωσε σχετικά την πρόεδρο της Αργεντινής Κριστίνα Φερνάντες για την προσφυγή του.

Το θέμα έχει φέρει στο κόκκινο τις σχέσεις των δύο χωρών -προκαλώντας εντάσεις και στις σχέσεις Μπουένος Άιρες και ΕΕ, η οποία έχει προαναγγείλει κυρώσεις.

Η Αργεντινή είχε ανακοινώσει μετά τα μέσα Απριλίου πως προχωρά σε αναγκαστική εθνικοποίηση του 51% της εταιρείας YPF, η οποία ελέγχεται από τον ισπανικό όμιλο Repsol.

Το Μπουένος Άιρες είχε κατηγορήσει τη Repsol ότι δεν επενδύει εκ νέου τα κέρδη της, αλλά τα αποσύρει από τη χώρα, ενώ δεν επενδύει στην παραγωγή πετρελαίου με αποτέλεσμα η Αργεντινή να αναγκαστεί να προχωρήσει σε εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Η ιστορία της YPF

Η YPF αποτελεί μία από τις ιστορικότερες επιχειρήσεις της Αργεντινής. Ιδρύθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε η πρώτη κρατική εταιρεία πετρελαίων στον κόσμο.

Έκανε έρευνες για υδρογονάνθρακες και στα πλέον απομακρυσμένα σημεία της επικράτειας. Έφτιαχνε δρόμους, γέφυρες, σχολεία, νοσοκομεία και σπίτια για να δουλέψουν και να ζήσουν οι εργαζόμενοι.

Τη δεκαετία του 1990 τη χώρα κυβερνούσε ο Κάρλος Μένεμ, οπαδός της οικονομίας της αγοράς και των μαζικών ιδιωτικοποιήσεων. Οι περισσότερες επιχειρήσεις πέρασαν στα χέρια ιδιωτών, ιδιαίτερα Ισπανών, οι οποίοι ανέκαθεν αποτελούσαν τη μεγαλύτερη επενδυτική δύναμη στην Αργεντινή.

Μεταξύ των επιχειρήσεων που ιδιωτικοποιήθηκαν ήταν οι Αργεντινές Αερογραμμές και η YPF, η οποία ονομάστηκε YPF-Repsol.

Μετά την οικονομική κατάρερευση του 2001 και την άνοδο του συζύγου της νυν προέδρου στην εξουσία, το οικονομικό μοντέλο της Αργεντινής άλλαξε.

Πέρα από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε το χρέος της χώρας και οι σχέσεις της με το ΔΝΤ, ο πρόεδρος Κίρνσερ (2003-2007), αλλά και η νυν πρόεδρος (2007-) προχώρησαν στην Εθνικοποίηση βασικών τομέων της οικονομίας, όπως οι Αργεντινές Αερογραμμές, τις οποίες επίσης είχαν αγοράσει οι Ισπανοί.

Μάλιστα, ο τρόπος με τον οποίο η πρόεδρος εθνικοποίησε τον αερομεταφορέα, πριν από 4 χρόνια, προκάλεσε και τότε ένταση στις σχέσεις της Αργεντινής με την Ισπανία…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk