• Αναζήτηση
  • Σύμβουλοι επικοινωνίας του Ολάντ: «Κάν’το όπως ο Ομπάμα»

    Ο Αρτούρ Μιλέρ, ο Βενσάν Πονς και ο Γκιγιόμ Λιεζέ, νεαροί Γάλλοι που γνωρίστηκαν στο Κέμπριτζ της Μασαχουσέτης, στο Kennedy School of Government του Χάρβαρντ και στο M.I.T., εργάζονται σκληρά, με μια εστρατεία α λα αμερικανικά, για να κινητοποιήσουν τον κόσμο να ψηφίσει τον Σοσιαλιστή υποψήφιο για την προεδρία Φρανσουά Ολάντ. Πρότυπό τους, είναι η εκστρατεία του 2008 για την εκλογή του Δημοκρατικού προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα.

    ΤΟ ΒΗΜΑ – The New York Times

    Ο Αρτούρ Μιλέρ, ο Βενσάν Πονς και ο Γκιγιόμ Λιεζέ, νεαροί Γάλλοι που γνωρίστηκαν στο Κέμπριτζ της Μασαχουσέτης, στο Kennedy School of Government του Χάρβαρντ και στο M.I.T., εργάζονται σκληρά, με μια εστρατεία α λα αμερικανικά, για να κινητοποιήσουν τον κόσμο να ψηφίσει τον Σοσιαλιστή υποψήφιο για την προεδρία Φρανσουά Ολάντ. Πρότυπό τους, είναι η εκστρατεία του 2008 για την εκλογή του Δημοκρατικού προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα.

    Τους τελευταίους μήνες οι αμερικανοσπουδαγμένοι επικοινωνιολόγοι και πολιτικοί επιστήμονες είναι επικεφαλής ενός μηχανισμού που στρατολόγησε και εκπαίδευσε 70.000 εθελοντές. Στόχος αυτής της στρατιάς είναι να χτυπήσουν σχεδόν 3,5 εκατομμύρια πόρτες. Εχοντας παρακολουθήσει την επιτυχημένη εκστρατεία του Ομπάμα, επέστρεψαν στη Γαλλία και χρησιμοποιούν αμερικανικά μοντέλα για να πείσουν αριστερούς ψηφοφόρους, οι οποίοι συνήθως απέχουν από τις εκλογές, να ψηφίσουν.

    Η δουλειά τους, όπως λέει ο 31χρονος Λιεζέ, επικεντρώνεται στα προάστια, τις πιο φτωχές και υποβαθμισμένες περιοχές, όπου κατοικούν μετανάστες και όπου η αποχή είναι υψηλή.

    Ο πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί δίνει σκληρό αγώνα για την επανεκλογή, καθώς όλες οι δημοσκοπήσεις τον δείχνουν να χάνει από τον Ολάντ στον δεύτερο γύρο, στις 6 Μαίου. Αλλά οι δημοσκοπήσεις δείχνουν επίσης ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός αναποφάσιστων ψηφοφόρων ανάμεσα στα 43, 2 εκατομμύρια των Γάλλων που έχουν δικαίωμα ψήφου. Σχεδόν το 25% του συνόλου των ψηφοφόρων είπαν ότι θα απέχουν. Ολα τα κόμματα προσπαθούν να κινητοποιήσουν τους ψηφοφόρους, αλλά οι Σοσιαλιστές δοκιμάζουν νέες τεχνικές, τουλάχιστον για την Γαλλία.

    «Οταν είδαμε τί έκανε ο Ομπάμα, δηλαδή τον πολύ συστηματικό τρόπο της εκστρατείας πόρτα με πόρτα και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποίησε το Ιντερνετ για να συντονίσει τους εθελοντές, σκεφθήκαμε, «Πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό στη Γαλλία;», λέει ο 28χρονος Πονς.

    Οι τρεις τους έφτιαξαν ένα πιλοτικό πρόγραμμα το 2010 και το παρουσίασαν στο Σοσιαλιστικό Κόμμα, όπου τους προσέλαβε ο επικεφαλής της εκστρατείας στο Ιντερνετ Βενσάν Φελτές. Πήραν άδεια από την κανονική τους δουλειά – είναι σύμβουλοι επιχειρήσεων – και ελπίζουν να φέρουν στον Ολάντ σχεδόν μισό εκατομμύριο νέες ψήφους, περί το 1% του εκλογικού σώματος.

    Λένε ότι στη Γαλλία, ο κόσμος ψηφίζει με την καρδιά στον πρώτο γύρο, και με το μυαλό στον δεύτερο. Και ο δεύτερος γύρος, εκτός μεγάλων εκπλήξεων, θα είναι μια κλασικά γαλλική αναμέτρηση ανάμεσα στην Αριστερά και στη Δεξιά. Ο Σαρκοζί, πάντως, θέλει να μετατρέψει τον δεύτερο γύρο σε δημοψήφισμα, όχι για τον εαυτό του, αλλά για τον χαρακτήρα, τις ικανότητες και το πρόγραμμα του Ολάντ. Δεν θα είναι εύκολο.

    Κόσμος