Βρισκόμαστε στο Παρισι. Η παρουσίαση της χειμερινής κολεξιόν του Ζαν Πολ Γκοτιέ συνδυάζεται με το λανσάρισμα του νέου αντρικού αρώματος με το πρωτότυπο όνομα Kokorico. Τα θετικά σχόλια περισσεύουν από κριτικούς και κοινό. Για μία ακόμη φορά το τρομερό παιδί της γαλλικής μόδας, όπως τον αποκαλούν, αποδεικνύει ότι έχει τον τρόπο να μαγεύει. Εντονο και αισθησιακό το Kokorico, ξαφνιάζει με το όνομά του, κεντρίζει την προσοχή με το εμπνευσμένο μπουκάλι και κερδίζει από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις με την αισθησιακή και αρρενωπή χροιά της ευωδιάς του. Με αφορμή λοιπόν το νέο απόκτημα του οίκου, ο Ζαν Πολ Γκοτιέ μάς μιλάει για τη σχέση του με τα αρώματα.

Μόδα και άρωμα. Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιο κοινό στοιχείο ανάμεσά τους;

Ανέκαθεν θεωρούσα ότι το άρωμα είναι το πρώτο «ένδυμα» της επιδερμίδας. Είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη μόδα που σχεδιάζω. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς διαδικασία. Ολα ξεκινούν από την έμπνευση. Στη συνέχεια, η ιδέα που έχω στο μυαλό μου αρχίζει να αποκτά σάρκα και οστά μέχρι να φτάσουμε στο τελικό άρωμα και στην τελική συσκευασία. Το Classique, για παράδειγμα, αποτυπώνει το πάθος μου για τις δυναμικές γυναίκες.

Τι αποτελεί έμπνευση για εσάς;

Τα πάντα. Παρατηρώ τον κόσμο όπως οι μύγες, που λένε ότι μπορούν να διακρίνουν περίπου 200 εικόνες το λεπτό! Συγκρατώ και την παραμικρή λεπτομέρεια και όταν τις επαναφέρω στη μνήμη μου τις επεξεργάζομαι ανάλογα.

Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με τη δημιουργία αρωμάτων;

Ηταν κάτι που είχα κατά νου ήδη από τη δεκαετία του ’80. Μπορώ να πω ότι το άρωμα προηγείται της μόδας.

Μέχρι ποιο σημείο αναμειγνύεστε στη διαδικασία της δημιουργίας των αρωμάτων;

Είμαι ενεργά παρών από την αρχή ως το τέλος. Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι δεν είμαι εγώ «η μύτη». Φυσικά δίνω κάποιες ιδέες, κάνω τις προτάσεις μου. Από ’κεί κι έπειτα αναλαμβάνει η ομάδα των ειδικών.

Ποια είναι η αγαπημένη σας μυρωδιά;

Η μυρωδιά ενός καλομαγειρεμένου δείπνου. Το καλό φαγητό είναι κάτι που απολαμβάνω ιδιαίτερα.

Ποια είναι η γνώμη σας για το μερίδιο της συσκευασίας στην επιτυχία ενός αρώματος; Το λέμε αυτό έχοντας κατά νου το Classique και το Le Male, που παραμένουν τόσα χρόνια στις πρώτες θέσεις των παγκοσμίων πωλήσεων με μοναδικό καινούργιο στοιχείο την ανανέωση στο design του μπουκαλιού.

Θεωρώ ότι η επιτυχία είναι συνολική υπόθεση. Σίγουρα το μπουκάλι είναι το πρώτο που τραβά την προσοχή. Αν όμως το περιεχόμενο δεν ικανοποιεί, δεν είναι αρκετό για να πειστεί κάποιος να αγοράσει το άρωμα, πόσω μάλλον να επαναλάβει την αγορά. Θέλω λοιπόν να πιστεύω ότι όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος επιλέγει τα αρώματα Gaultier γιατί τα έχει αγαπήσει. Δεν συμφωνείτε;

Πιστεύετε ότι η κρίση έχει επηρεάσει τη βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς;

Ναι. Θα ήταν περίεργο να μη συνέβαινε. Μπορούμε όμως να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες, αρκεί να γίνουμε περισσότερο δημιουργικοί.

Στον δικό σας τρόπο δουλειάς έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το παρελθόν;

Οχι, γιατί ανέκαθεν είχα το ίδιο πάθος για τη δουλειά μου.

Γνωρίζουμε ότι αγαπάτε τη χώρα μας και έρχεστε συχνά στην Ελλάδα. Ποια είναι η γνώμη σας για τις Ελληνίδες;

Αγαπώ πολύ την πατρίδα σας και βρίσκω ότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες είναι όμορφοι.