Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία γύρω από την ταινία του Γκάρι Ρος «The hunger games» (Αγώνες πείνας) που προβάλλεται από την περασμένη Πέμπτη στις αίθουσες είναι ο τρόπος προώθησής της. Η εταιρεία παραγωγής Lionsgate μεταχειρίστηκε το προϊόν της περισσότερο ως «φαινόμενο με στόχο το εφηβικό κοινό» και λιγότερο ως φιλμ. Είχε κάθε λόγο να το κάνει, διότι από την επιτυχία του «Τhe hunger games» θα κριθεί το αν η Lionsgate μπορεί ή όχι να προαχθεί από μεσαίας τάξης στούντιο σε major κολοσσό.
Στη σκιά του πακτωλού των εκατομμυρίων δολαρίων που είναι το έπαθλο της επιτυχίας της ταινίας όμως βρίσκεται το πρόσωπο-«κλειδί» του φαινομένου «Τhe hunger games»: η Σούζαν Κόλινς, η 50χρονη σήμερα αμερικανίδα συγγραφέας του μυθιστορήματος στο οποίο στηρίχθηκε το σενάριο, καθώς και των δύο που συμπληρώνουν την τριλογία, του «Catching fire» και του «Mockingjay».
Το «Αγώνες πείνας», που έχει παραμείνει για παραπάνω από 100 εβδομάδες στη λίστα των μπεστ σέλερ των «The New York Times», απειλεί να εκτοπίσει σε δημοτικότητα τη σειρά των νεοβαμπίρ μυθιστορημάτων «Twilight» (Λυκόφως) της Στέφανι Μέγερ, που ως γνωστόν έχουν μεταφερθεί με τεράστια επιτυχία στον κινηματογράφο. Η ίδια η Μέγερ δήλωσε για τους «Αγώνες πείνας» ότι η ιστορία τους δεν την άφηνε να κοιμηθεί για πολλές νύχτες. «Ακόμα και αφού το είχα τελειώσει, έμενα ξύπνια και το σκεφτόμουν…».
Στην ιστορία της Κόλινς, η οποία απευθύνεται στο νεανικό κοινό και δη στο γυναικείο, μια οικολογική καταστροφή ακολουθείται από εμφύλιο πόλεμο και εντέλει αυτό που απομένει στις πρώην ΗΠΑ είναι ένα μοντέλο ολοκληρωτικού καθεστώτος, πολύ κοντά στο μοντέλο της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Από τα ερείπια ενός μέρους που κάποτε ήταν γνωστό ως Βόρεια Αμερική έχει αναδυθεί το έθνος της Πάνεμ, που περιβάλλεται από δώδεκα απομακρυσμένες επαρχίες. Η Κάπιτολ είναι σκληρή και αμείλικτη, ενώ κρατά τις επαρχίες υπό τον έλεγχό της αναγκάζοντάς τες να στέλνουν από ένα αγόρι και ένα κορίτσι ηλικίας από δώδεκα ως 18 ετών για να συμμετάσχουν στους ετήσιους Αγώνες Πείνας, έναν αγώνα θανάτου ο οποίος μεταδίδεται ζωντανά από την τηλεόραση.
Η Κόλινς, γεννημένη στο Κονέκτικατ, πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια καθώς ο πατέρας της επέστρεψε τραυματίας από το Βιετνάμ. Ξεκίνησε τη λογοτεχνική της καριέρα από το παιδικό μυθιστόρημα και φαντάστηκε τους «Αγώνες πείνας» παρακολουθώντας ένα ριάλιτι σόου μοιράσματος εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά και τις μεταδόσεις των ειδήσεων για τον πόλεμο του Ιράκ.
Oι εμπνεύσεις της ωστόσο καλύπτουν ένα τεράστιο και πολύ ενδιαφέρον φάσμα, από την αρχαία μυθολογία και τον μύθο του Θησέα και του Μινώταυρου ως το «Ζερμινάλ» του Εμίλ Ζολά, αλλά και τον «Αρχοντα των μυγών» του Γουίλιαμ Γκόλντινγκ.
Η ίδια ακούγεται μάλλον προσγειωμένη μπροστά στον πυρετό που έχει προκαλέσει η επιτυχία της. «Γράφω πολλά χρόνια, αλλά μόλις τώρα κάτι δικό μου απασχολεί τόσο πολύ κόσμο. Θα περάσει. Ο κόσμος θα εστιάσει σε κάτι άλλο. Τα πράγματα αλλάζουν. Πάντα έτσι γινόταν. Και αυτό είναι για εμένα μια χαρά».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ