Η παρουσίαση της νέας A-Class είναι ένα από τα σημαντικότερα highlights στην εφετινή έκθεση της Γενεύης, μία σαφής ένδειξη για τη στρατηγική της Mercedes-Benz ως το 2020 – με αυτή, την B-Class και τρία ακόμη νέα μοντέλα βασισμένα στην ίδια πλατφόρμα -, αλλά και μία ξεκάθαρη απάντηση στον ανταγωνισμό των Audi Α3, BMW 1 Series και Volvo V40.
Διαθέσιμη στην Ελλάδα από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η Γερμανίδα διεκδικεί τον τίτλο της πρωταγωνίστριας στην κατηγορία, συγκεντρώνοντας όλα τα premium χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων Mercedes-Benz στο πεντάθυρο αμάξωμα των 4,292 μέτρων στο οποίο ανάλογα με την έκδοση που συναντάς και τις εμπνεύσεις της AMG, ο δυναμισμός παραπέμπει στην CLS.
Ενα αμάξωμα δύο όγκων με αεροδυναμικό συντελεστή 0.26, έντονες λεπτομέρειες, μικρότερη απόσταση από το έδαφος και μία σειρά τετρακύλινδρων κινητήρων, τριών βενζίνης και τριών diesel. Oλοι συνδυάζονται με σύστημα ECO start/stop, με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων να διαθέτει το σύστημα Camtronic – μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής – αποδίδοντας 115 ίππους (A 180) και 156 ίππους (Α 200), ενώ στην κορυφή βρίσκεται η δίλιτρη επιλογή (A 250) με 211 ίππους.
Την γκάμα των πετρελαιοκινητήρων απαρτίζουν δύο επιλογές στα 1,8 λίτρα (A 180 CDI και Α 200 CDI) με απόδοση 109 και 136 ίππους και ροπή 250 και 300 Nm αντίστοιχα και μία στα 2,2 λίτρα (Α 220 CDI) με ισχύ 170 ίππους και ροπή 350 Nm. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ξεκινούν από τα 99 γραμμ./ χλμ. Στο μέλλον θα υπάρξει και μικρότερος πετρελαιοκινητήρας, στο 1,5 λίτρο, με απόδοση 90 ίππους και υποδειγματική όπως υπόσχονται οι Γερμανοί οικονομία καυσίμου αλλά και τετρακίνητες 4MATIC εκδόσεις. Στο πεδίο της ασφάλειας η νέα A-Class θα διαθέτει μεταξύ άλλων στον βασικό εξοπλισμό συστήματα όπως το COLLISION PREVENTION ASSIST, για την αποφυγή συγκρούσεων, και το ATTENTION ASSIST που παρατηρεί τη συμπεριφορά του οδηγού προειδοποιώντας τον για την κόπωση που αυτός αισθάνεται μέσα από τον τρόπο που οδηγεί.
Θα υπάρχουν επίσης συστήματα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, επιτήρησης της τυφλής γωνίας των εξωτερικών καθρεπτών, υποβοήθησης στάθμευσης, αυτόματα ρυθμιζόμενη δέσμη φώτων, αλλά και το PRE SAFE που προετοιμάζει τη θέση των επιβατών και την λειτουργία των ζωνών ασφαλείας σε περίπτωση ενεδεχόμενης σύγκρουσης. Τέλος η νέα A-Class θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τους χρήστες iPhone, οι οποίοι μέσω του «Drive Kit Plus for the iPhone» θα έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο του τηλεφώνου τους από το ηχοσύστημα Audio 20, αναπτύσσοντας παρόμοιες εφαρμογές και για άλλα λειτουργικά συστήματα.


Μικρά νέα

* Παρά την οικονομική κρίση, η αύξηση των μοντέλων ανάγκασε αρκετούς εκθέτες να ζητήσουν περισσότερο χώρο για τα αυτοκίνητά τους. Τη λύση στο πρόβλημα θα δώσει από την επόμενη χρονιά η προσθήκη άλλων 6.000 τετραγωνικών μέτρων στο υπό δημιουργία Hall 61.
* Η παρουσίαση του Volvo V40 έφερε στο προσκήνιο δύο νέα στοιχεία: τον πρώτο στον κόσμο αερόσακο πεζού σε μοντέλο μαζικής παραγωγής αλλά και την είδηση ότι το ερχόμενο φθινόπωρο στο Παρίσι θα παρουσιαστεί ένα ακόμη μοντέλο – πιθανώς crossover – με τα διακριτικά XC, βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα.
* Μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου FCV-R, στην Toyota θεωρούν σίγουρη τη δυνατότητα παραγωγής δεκάδων χιλιάδων υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων ετησίως ως το 2020.
* Το 2014 αναμένεται να κυκλοφορήσει η Plug-in Hybrid έκδοση του νέου τρίθυρου Audi Α3. Οι συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
* Αν και πρωτότυπο, το SUV της Bentley δημιούργησε αίσθηση με την εμφάνισή του. Η βρετανική φίρμα αποκάλυψε ότι θα εξελίξει ένα νέο W12 κινητήρα, με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί αρχικά στην Continental GT αλλά και στο SUV της Lamborghini, που θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο στο Πεκίνο.
* Μία από τις παραμέτρους της συνεργασίας μεταξύ General Motors και PSA Peugeot Citroen αφορά τη διάθεση από
τους Γάλλους υβριδικής τεχνογνωσίας με αντάλλαγμα την εμπειρία των Αμερικανών στα SUV.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ