Μία λεγεώνα εθελοντών πέρασε περίπου 50.000 ώρες προσπαθώντας να επαναφέρει στην παλιά της δόξα την ρετρό λοκομοτίβα, η οποία κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1930 από τη βρετανική σιδηροδρομική εταιρεία Great Western Railway.
«Πρόκειται για ένα πρωτοφανές και τεράστιο εγχείρημα», είπε ο επικεφαλής της ομάδας Ντένις Μπρίνλεϊ Χάουελς. Το συνολικό κόστος της αναπαλαίωσης εξακοντίστηκε στα 785.000 ευρώ.
«Συναρμολογήσαμε περίπου 65.000 κομμάτια! Κάθε επάγγελμα έπαιξε ρόλο, χρησιμοποιήσαμε από χαλκουργούς και συγκολλητές μέχρι μηχανολόγους και ιστορικούς. Εργαζόμασταν κάθε δεύτερο Σάββατο τα τελευταία 22 χρόνια», προσέθεσε ο κ. Χάουελς. Ο «Βασιλιάς Εδουάρδος Β’», που περισυλλέχθηκε από μία μάντρα παλιοσιδερικών στην Ουαλία, εξυπηρετούσε τη γραμμή που ένωνε το Πάντινγκτον του Λονδίνου με τη Δυτική Αγγλία την εποχή του μεσοπολέμου μέχρι την απόσυρσή του το 1962.
«Για τους εθελοντές, εκπληρώθηκε το όνειρο της αποκατάστασης της λειτουργίας ενός τρένου που ήταν παλιοσίδερα, έπειτα από χρόνια σκληρής δουλειάς και αφοσίωσης», σχολίασε ο διευθυντής του Didcot Centre Ρότζερ Όρκαρντ. Και προσέθεσε: «Η αναπαλαίωση του «Βασιλιά Εδουάρδου Β’ «έγινε εμμονή για κάποιους και σε μία ή δύο περιπτώσεις οδήγησε σε διαζύγια, επειδή κυρίευσε τόσο τη ζωή ορισμένων ανδρών που προκάλεσε προβλήματα στη σχέση με τις γυναίκες τους».