Το υπουργείο Υποδομών παραδέχεται εμμέσως την μόνιμη απόκλιση των εσόδων των μεταφορικών ΔΕΚΟ, η οποία ξεπερνά το 60%

Σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι τα έσοδα του Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 7% σε σύγκριση με πέρυσι, παρόλη την αύξηση της τιμής του κομίστρου έως και 40%.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει προηγούμενο ρεπορτάζ του «Βήματος», το οποίο επισήμανε τον μόνιμο εκτροχιασμό των οικονομικών των μεταφορικών ΔΕΚΟ από το επιχειρησιακό τους πρόγραμμα.

Το υπουργείο Υποδομών, επικαλούμενο τα στοιχεία του ΟΑΣΑ αναφέρει ότι «τον Μάρτιο καταγράφεται για πρώτη φορά στην τελευταία τριετία, σημαντική αύξηση στα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της περασμένης χρονιάς», η οποία έφτασε το 7,6%.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, τον Μάρτιο τα έσοδα από κάρτες ανήλθαν σε 7,1 εκατ. ευρώ (μεταβολή -0,1% σε σύγκριση με πέρυσι), ενώ τα έσοδα από εισιτήρια έφτασαν τα 16,8 εκατ. ευρώ, πετυχαίνοντας αύξηση 11,3% (15,1 εκατ. το 2010). Εν συνόλω, τα έσοδα ανήλθαν σε 24 εκατ. ευρώ, έναντι 22,3 το Μάρτιου του 2010 (μεταβολή +7,6%).

Το υπουργείο Υποδομών επισημαίνει ότι «με βάση τα ιστορικά δεδομένα της ζήτησης για μετακίνηση και την εφαρμογή μέτρων ελέγχου της λαθρεπιβίβασης, τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΑΣΑ και των εταιριών του Ομίλου αναμένεται να είναι σημαντικώς βελτιωμένα για το τρίμηνο Μαρτίου – Απριλίου – Μαΐου σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά».

Μάλιστα, τονίζει ότι «στόχος του ΟΑΣΑ είναι η προώθηση της κάρτας απεριορίστων διαδρομών στο επιβατικό κοινό, που αποτελεί την πιο οικονομική και αποδοτική λύση για τους συχνούς επιβάτες», η διάθεση της οποίας θα γίνει τόσο τον Ιούνιο όσο και τον Σεπτέμβριο, «με στόχο την παροχή κινήτρων στους συχνούς επιβάτες, συλλόγους, ομάδες εργαζομένων και εταιρικούς σχηματισμούς για χρήση ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών».

Χάνεται η μάχη των εσόδων

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2011, τα έσοδα από κόμιστρα της ΕΘΕΛ, των ΗΛΠΑΠ, των ΗΣΑΠ, της ΑΜΕΛ, του Μετρό και του ΟΑΣΑ έφτασαν τα 51 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, στόχος του επιχειρησιακού προγράμματος ήταν να έκλεινε το τρίμηνο με έσοδα από εισιτήρια και κάρτες ύψους τουλάχιστον 88 εκατ. ευρώ.

Έτσι, η απόκλιση των εσόδων φτάνει το 60% και ναρκοθετεί την μετέπειτα πορεία των αστικών συγκοινωνιών, καθώς αφ’ ενός τον Ιούλιο ξεκινά η «δαμόκλειος σπάθη» του Συμφώνου Ευθύνης και αφ’ ετέρου, σύμφωνα με το νέο νόμο, το κράτος θα χρηματοδοτεί μόνο το 40% του λειτουργικού ελλείματος των εταιριών.

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, η αύξηση των εσόδων από τις κάρτες ήταν παροδική, καθώς τους προηγούμενους μήνες, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων, το επιβατικό κοινό τις απέφευγε. Έτσι, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις καρτών θα μειωθούν τους επόμενους μήνες, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα έσοδα.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το επιχειρησιακό πρόγραμμα, που ενέκρινε η διυπουργική επιτροπή ΔΕΚΟ, τα έσοδα από κόμιστρα για το 2011 θα έπρεπε να είναι περίπου 30 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι με την αύξηση του εισιτηρίου το υπουργείο Υποδομών και η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ ανέμεναν αύξηση εσόδων κατά 30%, στόχος που πλέον είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα.