Μιλώντας με κόσμο που ενδιαφέρεται να ξεκινήσει να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο διαδίκτυο ίσως ο πρώτος και ο πιο συνηθισμένος τρόπος που επικαλούνται οι περισσότεροι για να βασίσουν τα έσοδα τους είναι οι διαφημίσεις σε ένα site στο οποίο θα προσφέρουν περιεχόμενο (κείμενα, βίντεο, κλπ) σχετικά με το αγαπημένο τους αντικείμενο (ή ό,τι πουλάει τελευταία).

Παρ’ όλο που αυτό έχει συμβεί και συμβαίνει, οι περιπτώσεις είναι πολύ λιγότερες από όσες νομίζουν οι περισσότεροι. To βασικότερο είναι ότι απαιτείται σημαντική κίνηση προκειμένου να έχεις αποτελέσματα – το πόση κίνηση εξαρτάται από την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται κανείς και το αντικείμενο. Οπωσδήποτε όμως μιλάμε για την επίτευξη ενός κοινού πολύ μεγαλύτερου απ τους φίλους κ γνωστούς και σίγουρα κάτι που απαιτεί αφοσίωση, μεθοδικότητα κ επαγγελματική προσέγγιση για τουλάχιστον μήνες.

Το θέμα δεν είναι σε καμία περίπτωση τεχνικό μιας και ο καθένας με τη γνώση να έχει μια σελίδα στο Facebook και με λίγο έως ελάχιστο ψάξιμο μπορεί να αποκτήσει μια αξιοπρεπέστατη αισθητικά και ως προς την απόδοση της παρουσία/πλατφόρμα στο διαδίκτυο. Αντίστοιχα εύκολα μπορεί να την εμπλουτίσει με υποδομές για περαιτέρω λειτουργικότητα (προώθηση του υλικού του, κοινωνική δικτύωση κλπ) και την υλοποίηση μιας διαφημιστικής καμπάνιας (σε πρώτη φάση μέσω Google AdSense).

Και μετά; Μετά έρχεται το δύσκολο κομμάτι: η συνεχής δημιουργία ποιοτικού και αυθεντικού περιεχομένου ή έστω η σταχυολόγηση του από το θόρυβο του υλικού εκεί έξω. Το περίφημο ‘content is king’ δηλαδή – κάτι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να συντηρηθεί σε ποιότητα που δε θα εκπέσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει μαγική συνταγή – μόνο μερικές εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα: βασιζόμενος μόνο στο περιεχόμενο τα πράγματα είναι δύσκολα – είναι χαρακτηριστικό ότι κείμενα όπως αυτό που διαβάζετε κοστολογούνται στην παγκόσμια αγορά με περίπου 1 δολάριο, λίγο πιο πολύ αν το κείμενο είναι τεχνικό.

Ο μόνος τρόπος που έχει νόημα η παραγωγή περιεχομένου είναι για να υποστηρίζει μια άλλη εμπορική δραστηριότητα – πχ. ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή την προώθηση προσφερόμενων υπηρεσιών. Κοινώς, πρώτα πρέπει να υπάρχει κάτι που έχει ουσιαστική αξία και να είναι αυτό που θα αποφέρει τα έσοδα -προωθούμενο μέσα από την online παρουσία και το περιεχόμενο που δημιουργείται σταδιακά.