Περσέπολις

(Persepolis)

ET12, 23.00

Οξύ χιούμορ, γνήσια ειλικρίνεια αλλά και μπόλικες δόσεις αυτοσαρκασμού είναι τα χαρακτηριστικά της «Περσέπολις», του πρωτοποριακού μα και πρωτότυπου έργου της Μαργιάν Σατραπί το οποίο πέρασε πρώτα στο χαρτί ως κόμιξ και εν συνεχεία στο πανί ως κινούμενο σχέδιο (ασπρόμαυρο).

Στο επίκεντρό του η οδυνηρή ενηλικίωση της δημιουργού, μοιρασμένη σε Αυστρία και Ιράν.

Το έργο θέτει καίρια ερωτήματα που αφορούν την σύγχρονη Ιρανή: πώς μια χειραφετημένη γυναίκα ζει στο θεοκρατικό Ιράν και τι χρειάζεται να κάνει για να αντιμετωπίσει την τυραννία του ισλαμικού καθεστώτος;

Πως αντιμετωπίζει τα προβλήματα της εφηβείας, την απόρριψη, την ξενοφοβία, τις ερωτικές απογοητεύσεις, τη νοσταλγία για την πατρίδα και τους γονείς της;

Η «Περσέπολις» κυκλοφόρησε σε τέσσερα μέρη μοιρασμένα σε δυο βιβλία (κυκλοφορούν στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Ηλίβατον). (Γαλλία, 2007, 96’)

Κραυγή αγωνίας

(Scream)

STAR, 00.45

Ο Γουές Κρέηβεν, πατέρας του θρυλικού πια Φρέντυ Κρούγκερ της σειράς ταινιών «Εφιάλτης στο δρόμο με τις λεύκες», αντιμετωπίζει σατιρικά τις ταινίες τρόμου στην ανάπτυξη των οποίων ο ίδιος συνέβαλλε.

Στην πραγματικότητα, η ιστορία του «Scream» δεν διαφέρει από τις τόσες και τόσες που έχουμε δει σε ταινίες όπως η Νύχτα με τις μάσκες και η Παρασκευή και 13.

Πρωταγωνιστούν πολλοί νεαροί ηθοποιοί που «ξεφύτρωσαν» από τον ανεξάρτητο αμερικανικό κινηματογράφο της περασμένης δεκαετίας όπως οι Νιβ Κάμπελ, Σκιτ Ελριτς, Κόρτνεϊ Κοξ, Μάθιου Λίλαντ, Σκιτ Ούλριτς και Ντέιβιντ Αρκέτ.

Στην πιο χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας (που είχε δυο κατώτερες συνέχειες επίσης του Κρέιβεν), εμφανίζεται η Ντριού Μπάριμορ. (ΗΠΑ, 1994, 106’)

Μεγάλο έγκλημα στη μικρή πόλη

(Behind the sun/ The badge)

MEGA, 00.45

Ατμοσφαιρικό νέο- νουάρ του πρώην ηθοποιού Ρόμπι Χένσον, με τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον στον ρόλο του σερίφη μιας κωμόπολης ο οποίος προσπαθεί να διελευκάνει την μυστηριώδη υπόθεση δολοφονίας μιας τρανσέξουαλ.

Στην χώρα μας κυκλοφόρησε κατευθείαν στο βίντεο.

Τον Θόρντον πλαισιώνουν οι Πατρίτσια Αρκέτ ,Τζίνα Μαλόουν. (ΗΠΑ, 2002, 99’)