Τα προιόντα «ιδιωτικής ετικέτας» κερδίζουν έδαφος… λόγω τιμής!

Η οικονομική κρίση «σαρώνει» τα επώνυμα προϊόντα… λόγω τιμής. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε σε συνέδριο με θέμα «Winning Together in Difficult Times», και πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία SymphonyIRI, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το 2010 στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν κατά 19,5% έναντι του 2009, ενώ εφέτος εκτιμάται ότι «τρέχουν» με ρυθμό ανάπτυξης 28%.

Η οικονομική κρίση «σαρώνει» τα επώνυμα προϊόντα… λόγω τιμής. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε σε συνέδριο με θέμα «Winning Together in Difficult Times», και πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία SymphonyIRI, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το 2010 στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν κατά 19,5% έναντι του 2009, ενώ εφέτος εκτιμάται ότι «τρέχουν» με ρυθμό ανάπτυξης 28%. Και φυσικά οι καταναλωτές τα προτιμούν – σε ποσοστό 44% – λόγω της χαμηλής τιμής τους. Και το συνολικό μερίδιό τους στην αγορά ανέρχεται στο 15%. Στη διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκαν ειδικότερα και γενικότερα θέματα του λιανεμπορίου, ενώ δεν έλειψαν κι οι γνωστές «αψιμαχίες» μεταξύ λιανεμπόρων και προμηθευτών.

Οπως ανέφερε ο κ. Κ. Μαχαίρας, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Delhaize, «ο ρόλος των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων είναι σημαντικός για μια λιανεμπορική επιχείρηση αρκεί να υπάρχει στρατηγική» και προανήγγειλε με μία αμφίσημη αναφορά την είσοδο και άλλων αλυσίδων discount στην ελληνική αγορά, ενώ σημείωσε πως «πρέπει όλοι να καταλάβουμε πως ο καταναλωτής δεν θα έχει πια σχέση με τον καταναλωτή που ήταν προ διετίας. Η αξία του καλαθιού μειώνεται και μην εκπλαγείτε αν από τα 55 ευρώ πάμε στα 15 ευρώ».

Από την πλευρά του ο κ. Αρ. Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Μετρό ΑΕ, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, χαρακτήρισε άνευ προηγουμένου τις προσφορές που κάνουν την περίοδο αυτή οι προμηθευτές και τον περιορισμό των περιθωρίων κέρδους στα σουπερμάρκετ. Ενώ τονίστηκε από αρκετούς ομιλητές ότι το οικονομικό περιβάλλον δεν αφήνει περιθώρια να αυξήσει κανείς τις τιμές, ωστόσο εκφράστηκε ανησυχία για το μέλλον αν οι πρώτες ύλες συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία.

Ο κ. Ι. Αρτινός, διευθύνων σύμβουλος της Vivartia AE, αναφερόμενος στα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας», είπε πως έχουν συμπληρωματικό ρόλο, επισημαίνοντας ότι τα επώνυμα είναι αυτά που επενδύουν συνεχώς σε έρευνα και ανάπτυξη.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της 3Α κ. Νίκος Καραγεωργίου άφησε αιχμές κατά του λιανεμπορίου για τον τρόπο που διαχειρίζεται τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, λέγοντας πως οι λιανέμποροι τα «πριμοδοτούν» έναντι των άλλων brands.

Σχετικά με το ζέον θέμα των παροχών – αιτία πολλών αντιπαραθέσεων στο παρελθόν – ο διευθύνων σύμβουλος της Εύρηκα ΑΕ κ. Ν. Σαρρής πρότεινε λόγω της κρίσης να μη γίνουν -τουλάχιστον για εφέτος- διαπραγματεύσεις για το ύψος τους, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever κ. Σπ. Δεσύλλας έκανε λόγο για «παζάρι» που πρέπει να σταματήσει.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk