Οι εξαιρέσεις υπάρχουν πάντα για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Το C-MAX αποδεικνύει στην πράξη ότι ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι πρακτικό και ταυτόχρονα ενδιαφέρον στο δρόμο, δείχνοντας στον ανταγωνισμό την κατεύθυνση προς το μέλλον της κατηγορίας.

Μιλώ για «μέλλον», διότι το C-MAX λειτούργησε προφητικά για τη μικρομεσαία γκάμα της Ford καθώς βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα C της Ford -την οποία συναντάμε και στο ολοκαίνουργιο Focus- χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, τους νέους turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης της γενιάς EcoBoost, οι οποίοι αποδίδουν 150 ή 182 ίππους ήδη από τα 1.600 κ.εκ..

Στην τελευταία μου -επί ελληνικού εδάφους- επαφή μαζί του, οδήγησα την ισχυρότερη έκδοση επιβεβαιώνοντας στοιχεία που ήδη γνώριζα και ανακαλύπτοντας άλλα που απλώς φανταζόμουν.

Είδα για παράδειγμα πως αλλάζει η άποψη ολοένα και περισσότερων Ελλήνων για τα MPV, αν και μεταξύ μας το πενταθέσιο C-MAX είναι κάτι πιο προχωρημένο καθώς οι σχεδιαστές του έχουν προσδώσει μια σπορτίφ προοπτική. Αυτή το διαχωρίζει εύκολα από το μακρύτερο, επταθέσιο και σίγουρα πιο πρακτικό Grand C-MAX με τις πίσω συρόμενες πόρτες, δίνοντας του περισσότερο «νεύρο» και μεγαλύτερη αρμονία σε σχέση με άλλα μοντέλα της πολυμορφικής κατηγορίας.
{{{ moto }}}
Οι προσδοκίες που δημιουργεί η εξωτερική εμφάνιση επαληθεύονται και στο εσωτερικό του -χωρίς αυτό πάντως να σημαίνει ότι στο C-MΑΧ θα συναντήσετε το απόλυτο MPV. Σε άλλα μοντέλα της αγοράς ίσως βρείτε περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους και θήκες στη οροφή ή στο δάπεδο του αυτοκινήτου.

Τo C-MAX ωστόσο υπερέχει σε επίπεδο ποιότητας. Τα μαλακά πλαστικά και το προσεγμένο φινίρισμα κυριαρχούν όπως και η έξυπνη εργονομία, παρά το πλήθος των διακοπτών που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα, μια επιλογή που απηχεί την διάθεση του κατασκευαστή να συνδυάσει με απλό τρόπο τα πολλά στοιχεία εξοπλισμού του μοντέλου και την ανάγκη για εύκολο χειρισμό όλων των συστημάτων.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με το γνωστό από το παρελθόν σύστημα διαμόρφωσης των τριών πίσω καθισμάτων που επιτρέπει την μεταμόρφωση του C-Max σε τετραθέσιο με περισσότερο χώρο για τα πόδια και τους ώμους των πίσω επιβατών αλλά και την μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών από 423 σε 1.723 λίτρα, καθιστούν το μικρομεσαίο Ford σημείο αναφοράς στην κατηγορία του αν συνυπολογίσεις την οδική του συμπεριφορά.

Εκεί φαίνεται και η προστιθέμενη αξία του συγκεκριμένου μοντέλου καθώς η «μπλέ οβάλ» φίρμα πέρα από την πενταετή εγγύηση που προσφέρει κάθε άλλο παρά αγνοεί την έννοια της οδηγικής ευχαρίστησης.

Ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα σύστημα διεύθυνσης τόσο ελαφρύ ώστε να κάνει εύκολα τις μανούβρες στην πόλη, όσο ακριβές και γρήγορο αποδεικνύεται σε απαιτητικές διαδρομές.

Τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος καθιστούν το C-MAX ευχάριστο ακόμη και την στιγμή της οδηγικής υπερβολής, με εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης σε δρόμους χωρίς προβλήματα.

Στις υψηλές ταχύτητες θα ακούσετε σίγουρα κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους από τους εξωτερικούς καθρέπτες αλλά ταυτόχρονα θα αντιληφθείτε πόσο ήσυχος είναι ο κινητήρας 1.6 EcoBoost. Επιταχύνοντας με αποφασιστικότητα ήδη κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. ο turbo κινητήρας άμεσου ψεκασμού της Ford που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, όχι μόνο δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο κάπου αλλά δεν μεταφράζει την εντυπωσιακή του απόδοση σε λαιμαργία για καύσιμο.

Σε μικτές συνθήκες κίνησης και χωρίς καμία αβρότητα στο γκάζι δεν είδα πουθενά περισσότερα από 9,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή δελεαστική για ένα αυτοκίνητο με αυτές τις μεταφορικές δυνατότητες αλλά κυρίως με τέτοιο οδηγικό χαρακτήρα.

Στέκομαι στο τελευταίο διότι, όπως σας είπα, πολυμορφικά στοιχεία βρίσκεις σε οποιοδήποτε «μεταφορέα ανθρώπων». Στο C-MAX παίρνεις κάτι περισσότερο από αυτό, πληρώνοντας από 22.280 ευρώ -για την έκδοση Trend των 150 ίππων- ή από 23.480 ευρώ για την ανάλογη έκδοση των 182 ίππων. Πάνω από αυτές βρίσκεται η έκδοση Titanium με τιμές εκκίνησης 24.120 και 25.320 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το όφελος της απόσυρσης ή άλλες προωθητικές ενέργειες.

To Ford C-MAX 1.6 EcoBoost σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,380/ 1,858 / 1,626

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,648

Κινητήρας (κ.εκ.):
1.596

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 150/ 5.700, 182 / 5.700

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 240-270/1.600-4.000, 240-270/1.600-5.000

Βάρος (κιλά): Από 1.385

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στον μεικτό κύκλο):
6,6

Εκπομπές CO2: 154

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα):
9,4΄΄, 8,5΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
204, 217

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 20.980
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ