Από την Μπάρμπι στις μπάμιες

http://www.youtube.com/watch?v=ZKSavp5kfp4&playnext=1&list=PLECE76F316FD457E3

Δύσκολο να είσαι γυναίκα. Μεγαλώνεις με μία ανταγωνίστρια που χωράει σε ένα τόσο δα κουτί, αλλά είναι ικανή να σου ορίσει ολόκληρη τη ζωή. Μια κούκλα με ξανθά μαλλιά, πολύχρωμα αξεσουάρ και ευλύγιστα μέλη, αιώνια πιστή και αφοσιωμένη στον άνδρα της ζωής της, τον Κεν. Τα έχει όλα τέλεια και ζητά από σένα να της μοιάσεις, να μπεις και να διαπρέψεις στα παπούτσια της, όσο κι αν τα πόδια σου πονάνε στριμωγμένα σε ροζ ψηλοτάκουνα γοβάκια. Κι όταν είσαι πια μεγάλη για να παίζεις με κούκλες, βγαίνεις στον έξω κόσμο για να συνειδητοποιήσεις ότι ο Κεν δεν είναι ούτε τόσο ακαταμάχητα όμορφος, ούτε τόσο αινιγματικά αμίλητος όσο παλιά τον φανταζόσουν.

Κάτι τέτοιο μοιάζει να έπαθε και η ηρωίδα του διαφημιστικού της εταιρείας «Γερμανός»: παντρεύτηκε έναν έλληνα με χαρακτηριστικά σατράπη, ο οποίος αηδιασμένος από τις μπάμιες που του μαγείρεψε για νιοστή φορά, ονειρεύεται ότι την επιστρέφει στο πατρικό της «απείραχτη, αφόρετη και στη συσκευασία της».

Και ξαφνικά, ένα σποτ που από τις πρώτες κιόλας μεταδόσεις του χαρακτηρίστηκε επιτυχημένο επειδή ακριβώς πατάει πάνω στα στερεότυπα που όλοι-και κυρίως όλες-λατρεύουμε να μισούμε, μπήκε στο στόχαστρο της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων. Η οποία με έγγραφη καταγγελία της προς το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, ζήτησε τη διακοπή μετάδοσης της συγκεκριμένης διαφήμισης, επειδή προβάλλει «σεξιστικές απόψεις και θίγει την αξιοπρέπεια των γυναικών».

Αν όμως η τηλεόραση των σίριαλ ευλογούσε πάντα το ζαχαρένιο όνειρο της Barbie_όλες οι ηρωίδες στο τέλος της σεζόν παντρεύονται θυμίζοντας μιούζικαλ του Δαλιανίδη-και οι εκπομπές επαινούν τις φρεσκοπαντρεμένες εγκυμονούσες, οι διαφημίσεις πολύ συχνά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μας δείχνουν τί συμβαίνει μετά το «και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα». Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως και σε πολλές άλλες, καθρεφτίζουν μέσω τηλεόρασης κάτι που συμβαίνει. Δεν το υιοθετούν, ούτε το εφευρίσκουν.

Σε έναν κόσμο φτιαγμένο από σκληρά κλισέ, με τις γυναίκες να καλούνται να είναι μάνες, εργαζόμενες και ερωμένες 24 ώρες το 24ωρο, τέτοιου είδους διαφημίσεις βγάζουν γέλιο ακριβώς επειδή χτυπάνε εκεί που μας πονάει. Οι μπάμιες εμφανίζονται ως το μουρουνέλαιο του ελληνάρα συζύγου, η σύζυγος υπομένει αμίλητη την επιστροφή στη μαμά της λες και ήταν ασύμφορο δώρο με κάρτα αλλαγής.

Προτού όμως νιώσουμε καλύτερα επειδή μία «σεξιστική» διαφήμιση αποσύρθηκε από τους δέκτες μας, ας σκεφτούμε πόσο δεκτικοί είμαστε τελικά, σε στρατιές Barbie που βγαίνουν απ’ το κουτί τους, προγραμματισμένες να κουκουλωθούν τον πρώτο τυχόντα φωνακλά που τρώει σουβλάκια κι όχι μπάμιες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk