Αυξημένες κατά 31% αναμένονται οι παραδόσεις σκαφών σε ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων το 2010. Σύμφωνα με έρευνα της εδρεύουσας στο Παρίσι AXSMarine, τα… όπου γης ναυπηγεία θα παραδώσουν πάνω από 76 σκάφη με δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον 7.500 εμπορευματοκιβωτίων μήκους 20 ποδιών (6 μέτρων). Πρόκειται για αριθμούς-ρεκόρ, που οφείλονται στην ανάκαμψη του διεθνούς εμπορίου αλλά και στην αύξηση του κόστους των καυσίμων, που δημιουργεί στις ναυτιλιακές εταιρείες την ανάγκη για μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων – διότι τα καινούργια σκάφη πετυχαίνουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου από τα παλαιότερα.
Από τα σκάφη αυτά τα 49 αναμένεται να μεταφέρουν περισσότερα από 10.000 κοντέινερ για να καλύψουν τη ζήτηση από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη για ασιατικά έπιπλα, παιχνίδια και εξαρτήματα αυτοκινήτων. Η Maersk-Moeller A/S και η Mediterranean Shipping Co, οι οποίες είναι οι παγκοσμίως μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, θα προσθέσουν στους στόλους τους 9 και 14 από τα σκάφη αυτά αντιστοίχως, με στόχο να ρίξουν το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων που μεταφέρουν. Η CMA CGM SA θα παραλάβει 8 σκάφη, η China Shipping Container Lines θα παραλάβει 6 και η China Cosco Holdings περιμένει 4 σκάφη.
«Κάθε πλοίο θα έχει μήκος μεγαλύτερο των 340 μέτρων και θα είναι εφοδιασμένα με οικονομικότερες μηχανές,
ώστε να μπορούν οι εταιρείες που τα εκμεταλλεύονται να αντισταθμίσουν το κόστος από το διπλασιασμό των τιμών των καυσίμων την τελευταία διετία», αναφέρει σε τηλεγράφημά του το Bloomberg.
«Βρισκόμαστε μόνο στην αρχή.
Τα οφέλη της εκμετάλλευσης πλοίων μεγάλης χωρητικότητας είναι τέτοια που θα ωθήσουν τις πλοιοκτήτριες εταιρείες να παραγγέλλουν όλο και περισσότερα απ’ αυτά», δήλωσε στο πρακτορείο ο Ουμ Κιουνγκ Α, αναλυτής της εδρεύουσας στη Σεούλ χρηματιστηριακής εταιρείας Shinyoung Securities Co.
Ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος θα αυξηθεί κατά 8% την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Νότιας Κορέας, Hanjin Shipping. Ο Ουμ εκτιμά ότι μια αύξηση κατά 10% της ζήτησης για εμπορικά πλοία «μεταφράζεται» με αύξηση της ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων των 20 ποδιών κατά 600.000 κοντέινερ.