«Α, και μην ξεχάσεις για το παρκάκι στα Εξάρχεια.Ξέρεις,αυτό που ήταν πάρκινγκ ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων και σήμερα είναι ένα παρκάκι. Το θέλουν πίσω. Να μην το πάρουν. Ανήκει στην Αθήνα.Είναι δικαίωμα και κατάκτηση όλων όσοι συμμετείχαν στην απαλλοτρίωσή του.Δεν θα το πάρουν χωρίς αντίσταση.Ούτε να μας τραβάνε στην Ασφάλεια επειδή είμαστε στο πάρκο ».
Κάπως έτσι έκλεισε η συνέντευξη του Νικήτα Κλιντ το απόγευμα της προπερασμένης Τρίτης. Κάπου στο κέντρο της Αθήνας, με τον ίδιο να έχει πάρει μέρος στις εκδηλώσεις στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και να εστιάζει στον τρόπο που αντιμετώπισαν οι αστυνομικοί όσους είχαν συγκεντρωθεί το προηγούμενο βράδυ στον τόπο της δολοφονίας.
« Μας στρίμωχναν για να μας διώξουν.Δακρυγόνο πολύ.Για τα νέα παιδιά που είχαν συγκεντρωθεί.Δεν μιλάω για Ταλιμπάν με Καλάσνικοφ,για παιδιά μιλάω.Πρώτη φορά βλέπωτην Αστυνομία να θέλει να διώξει κάποιους από ένα μνημόσυνο ». Μιλά αργά, κοιτάζοντας προς τον απέναντι τοίχο. Με μια συστολή στη φωνή μάς πληροφορεί για την κυκλοφορία του πρώτου χιπ-χοπ δίσκου του. « Εχω μεγαλώσει για ραπ. Αυτό το είδος μουσικήςθέλει ενέργεια. Και αυτή την έχουν οι πιτσιρικάδες » (σ.σ.: ο ίδιος είναι 35 ετών). « Τη μέση ηλικία έχω πια » λέει. Από το 1993 ως το 2002 ο Νικήτας ανήκε στη γνωστή χιπ-χοπ ομάδα του Περάματος, τους Αctive Μember. Εννέα χρόνια μετά τους εγκατέλειψε, άλλαξε το όνομά του σε ΧRΑΥ και λίγο αργότερα σχημάτισε τις Ρόδες: έναν συγκρότημα που παίζει έναν συνδυασμό χιπ-χοπ με ροκ.
Ακολούθησαν δισκογραφικές δουλειές, σποραδικές συναυλίες, πάρτι σε δρόμους… « Με τη μουσική έμπλεξα ουσιαστικά λόγω των Αctive Μember.Αλλωστε προοπτικές για σπουδές δεν υπήρχαν,λεφτά δεν υπήρχαν.
Παράλληλα τραβιέμαι σε κάθε γειτονιά της Αθήνας,ανάλογα με την γκόμενα που έχω δίπλα μου.
Πέραμα,Περιστέρι,Χαλάνδρι…Τώρα είμαι Καισαριανή. Οπου όσα προσφυγικά σπιτάκια έχουν μείνει έγιναν ή γίνονται πολυκατοικίες ».
Η αφορμή για το νέο άλμπουμ, το «Αthens Ζoo», υπήρξε ο ράπερ Βέβηλος. « Τώρα είναι έξω,αλλά πριν από έναν χρόνο είχε βγει με άδειαεπτά χρόνια έκανε τελικά μέσα-,την είχε παραβιάσει και τον κυνηγούσαν.Μας την έπεσε η Ασφάλεια και τον μάζεψαν. Πήγα μετά Θεσσαλονίκη-πρόκειται για ένα τεράστιο μπαρ,χύμα- για καμιά δεκαπενταριά ημέρες.Εμενα σε καταλήψεις, βρήκα ένα στούντιο στην Καλαμαριά,βρήκα κάποια παιδιά, αυτό μου έδωσε
δύναμη και κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία με το “Αthens Ζοο” ».
Συμβολικός ο τίτλος: σύμφωνα με τον Νικήτα Κλιντ – ο οποίος για την παραγωγή τού άλμπουμ συνεργάστηκε και με οικονομικούς μετανάστες μεγαλωμένους είτε στην Ελλάδα είτε στη Σιέρα Λεόνε και στη Γεωργία-, η Αθήνα είναι ένας ζωολογικός κήπος. « Κάθε χώρα αναπτύσσει το ραπ με τον τρόπο της. Πάντως στην Ελλάδα το χιπ-χοπ δεν περνάει εύκολα- αν και τα νέα παιδιά είναι “φουλ”:είναι εύκολο να πάρεις το μικρόφωνο και να πεις τα πάντα,να ασκήσεις δηλαδή λεκτική βία.Είτε σαν αντίδραση είτε σαν άποψη.Το ραπ χρειάζεται να έχει αρχή,μέση και τέλος και να συγκινεί τον άλλον. Δύο χρόνια μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου τα πράγματα είναι πολύ…ραπ.Οχι μόνο για εμένα,γενικότερα ». Με ποιες καταστάσεις τού «γυρίζει το μάτι». « Ολη η Γη περνάει από αλλαγές και αλλάζει. Εδώ όμως τα λεφτά δεν αλλάζουν χέρια, πηγαίνουν συνεχώς στους ίδιους.Μου τη δίνει το ρουσφέτι και η…οικογενειακή αγάπη που στέλνει ένα παιδί να μπει στο Δημόσιο.Από την άλλη,δεν μπορείς να απογοητεύεσαι.Σήμερα δεν είναι μόνον οι αμόρφωτες μάζες που έχουν θυμό.Δεν είναι οι λούμπεν και οι πρεζάκηδες.Είναι και τα νέα παιδιά που έτυχε οι γονείς τους να έχουν λεφτά,τα μόρφωσαν και θέλουν να προσφέρουν ». Ο θυμός όμως μπορεί να οδηγήσει στη βία. « Μιλάμε για 200 χρόνια βίας.Ολα αυτά τα χρόνια ζούμε μια βάρβαρη κατάσταση.Με ρωτάς τι είναι μια σπασμένη βιτρίνα;Είναι μια ωραία φωτογραφία.Αλλά και από αυτό κάποιος θα βγάλει λεφτά.Η ασφάλεια;Ο τζαμάς;».
Κατά κάποιον τρόπο ο Νικήτας «ραπάρει» σε όλη του τη ζωή. Εχει εργαστεί ως σερβιτόρος, οικοδόμος, γραφίστας, σκηνοθέτης βιντεοκλίπ και θεατρικών παραστάσεων, εικονογράφος βιβλίων. Εχει κάνει τοιχογραφίες σε σπίτια και μαγαζιά, ενώ είχε κάψει δημοσίως το αμερικανικό διαβατήριό του (απέκτησε την ελληνική υπηκοότητα το 1995) σε εκδήλωση κατά των νατοϊκών βομβαρδισμών στην πρώην Γιουγκοσλαβία, έχει κάνει και τέσσερις μήνες Στρατό, όπου απολύθηκε με Ι5. «Κοίτα να δεις,είμαι τεμπέλης,γι΄ αυτό έφευγα από κάθε δουλειά. Και βαριόμουν.Σαφώς και δεν έχω βγάλει λεφτά.Για να γίνει το νέο μου άλμπουμ, που είναι ανεξάρτητη παραγωγή,τσόνταραν οι φίλοι και η μάνα μου. Αρα, τι να μου κάνει εμένα η κρίση;Εχω συνηθίσει.Εχω προπονηθεί στη φτώχεια.Αλλωστε και οι φίλοι μου φτωχοί είναι.Ωραία είναι όλα ».
Τίτλος άλμπουμ: «Αthens Ζoo».Συμμετέχουν: Vevilos,12os Ρithikos,Ρelina,Οtari,Κ,ΜC Υinka,Μorfeas,Μaro,DJ Αlx,DJ Βooker, Ιsvo. Παραγωγή: Χρήστος Τσάμπουρας και Νικήτας «ΧRΑΥ» Κλιντ.Κυκλοφορεί αρχές του 2011 σε περιορισμένης έκδοσης διπλό βινύλιο 180 γραμμαρίων και σε CD. Η πρώτη έκδοση περιλαμβάνει βιβλίο με τους στίχους του Νικήτα «ΧRΑΥ» Κλιντ για 69 τραγούδια,δισκογραφημένα ή ανέκδοτα.